KOLIKO BO STAL DRUGI TIR? Danes bo prišla resnica na plano

Koper

Ministrstvo za infrastrukturo bo danes objavilo izsledke revizije projekta drugega železniškega tira Divača-Koper, ki so jo opravili v torinskem podjetju Geodata Engineering. Revizija vključuje vse možne racionalizacije in optimizacije projekta, njegovo vrednost pa naj bi po poročanju nekaterih medijev znižala pod milijardo evrov.

Poročilo revizije, ki ga je Direkcija RS za infrastrukturo prejela pred tednom dni, bo vladi služilo kot podlaga za odločitev o tem, kako s projektom drugi tir nadaljevati. Na podlagi poročila bo infrastrukturno ministrstvo oblikovalo tudi zaključno finančno konstrukcijo.

Več medijev je tudi pisalo, da naj bi se ocene vrednosti gradnje gibale okoli milijarde evrov (brez DDV in zgolj za tovorni promet), in do 1,4 milijarde evrov (s progo za tovorni in potniški promet in skupaj z DDV). Razlike nastajajo predvsem zaradi različnih ocen nepredvidenih stroškov.

Direkcija RS za infrastrukturo je z izbranim izvajalcem Geodata Engineering 176.900 evrov vredno pogodbo za izvedbo revizije podpisala junija, vključuje pa preveritev ocenjene vrednosti ter vse možne racionalizacije in optimizacije za projekt drugega železniškega tira Divača-Koper. Prve ugotovitve revizije so sicer na ministrstvu prejeli že konec septembra, Radio Slovenija pa je takrat poročal, da naj bi revizija vrednost projekta znižala z 1,4 milijarde evrov na manj kot eno milijardo evrov.

Do revizije so bili kritični v svetu za civilni nadzor drugega tira, ki ga med drugim sestavljajo priznani slovenski ekonomisti in pravniki. Ti so revizijo, na podlagi prvih izsledkov, označili za izjemno nekompetentno in nestrokovno, po besedah ekonomista Jožeta P. Damijana pa je bila namenjena kvečjemu temu, da potrdi vrednost v investicijskem programu, ki jo je naredil DRI.

Deli novico:

zip |  03 .12. 2016 ob  19: 41
ballllllllleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
pips |  02 .12. 2016 ob  10: 22
...točno toliko da bo mafija zadovoljna
drita v čelo |  02 .12. 2016 ob  09: 35
To novico, ki sploh ne bo novica, čakamo kot pes na kost. Investicija bo z DDV jem stala 1,4 miliarde €, ker je tako že zmenjeno in posamezniki čakajo ,,tisto kost,, za si dodatno napolniti žepe. Še vedno je na Ministrstvu za infrastrukturo veljavna Kitajska ponudba za izgradnjo drugega tira za hitrost nad 100 km/h (ne samo tovornega) za ceno 670 milionov € z vključenim DDV jem. Kot izgleda, nebi našim vladarjem ostalo nič za v žep, torej ta ponudba ni zanimiva. Tako dragi vladarji...v Brkinski vasici Tatre imajo enega plemenskega bika in zelo fanj bi bilo, če bi vas enega po enem tja poslali, da bi se 1 x za vedno te vaše neumnosti končale. Plemenski bik pa služi samo enemu namenu.
satir |  02 .12. 2016 ob  08: 21
Jaz znam z eno samo potezo znižat investicijo.... od 1,4 milijarde odštejem 22% ddv-ja pa dobim 1,14 milijarde, potem rečem da se kakih 10% da prišparat, ker bo sicer cel cirkus, če se bo tako očitno kradlo, in da lahko namesto dogovorjenih 50% predvidene kraje od vrednosti investicije zmanjšamo odstotek kraje na 40%. Evo pa smo pod milijardo.... brez ddvja seveda... in res je težko bodo pohlepneži pogrešali tistih 100 milijonov, ki jih bodo morali prepustit davkoplačevalcem.... no se bodo že znašli, bodo pa kasneje skozi gradnjo na kakšen drugačen način prišli do njih...
Primoorska |  02 .12. 2016 ob  07: 52
treba zapret vso bando lopovsko z Ljubljane ali pa nabit konfin in jih odjebat