GROZLJIVE POSLEDICE NESREČE PRI BOLOGNI: Do sedaj dve trupli, 70 poškodovanih, še vedno iščejo (FOTO, VIDEO)

Kronika

Gasilcem je po nekaj urah danes uspelo pogasiti požar, ki je po trčenju več vozil in vrsti eksplozij izbruhnil na avtocesti v italijanski Bologni. Reševalci bodo pod ruševinami začeli iskati morebitne nove žrtve, poročajo italijanski mediji, ki pišejo o apokaliptičnem prizoru. Po navedbah medijev sta dve osebi umrli, 70 ljudi je poškodovanih.

Po trčenju tovornjaka cisterne, ki je prevažal vnetljive snovi, ter več drugih vozil, je okoli 14. ure prišlo najprej do eksplozije tovornjaka. Sledile so še druge eksplozije na vozilih v prodajalnah avtomobilov pod avtocestnim nadvozom, na katerem se je zgodila nesreča. Izbruhnil je še požar.

 

Eksplozije, ki so si po besedah očividcev sledile ena za drugo, so trajale okoli osem minut. "Nikoli ne bi rekel, da se je zgodila prometna nesreča. Pomislil sem na atentat," je za časnik La Repubblica povedal poslovnež, ki je bil v času eksplozije v bližnji restavraciji. "Po sunkih se je začela steklena streha restavracije rušiti. Gostje so bežali. Ko sem pogledal ven, sem videl zid plamenov," je še opisal.

Zaradi eksplozij se je delno zrušil tudi eden od nadvozov nad avtocesto Bologna-Taranto in zasul cesto pod seboj. V avtocesti je zazevala velika luknja, pogorele so tudi lesene protizvočne ograje, ki so bile nameščene na tem območju, navaja italijanska tiskovna agencija Ansa.

Območje so zaprli za ves promet, da bi reševalnim in gasilskim ekipam olajšali delo. Evakuirali so tudi številne prestrašene stanovalce.

Požar so številne gasilske ekipe ob pomoči helikopterjev gasile več kot dve uri, gašenje pa so oteževale izjemno visoke temperature na kraju požara.

Gasilci še naprej ohlajajo območje, da bi lahko na kraj zrušenja avtocestnega nadvoza vstopili reševalci s psi, specializirani za reševanje iz ruševin. Želijo namreč čim prej ugotoviti, ali so morda na območju še druge žrtve.

Po dosedanjih ugotovitvah sta umrli dve osebi, število poškodovanih je po poročanju La Repubblice naraslo že na okoli 70, od tega najmanj 14 huje. Reševalci ne izključujejo, da bi bilo končno število poškodovanih še višje.

Do trčenja je prišlo na avtocestnem kraku, ki skozi mesto Bologna povezuje t. i. avtocesto sonca Milano-Neapelj, ki po zahodni strani države povezuje sever in jug Italije, ter avtocesto A14 Bologna-Taranto. Po trčenju tovornjaka in večjega števila vozil je prišlo do požara, ki mu je sledilo več eksplozij.

Avtocesta je na tem odseku v obe smeri zaprta za ves promet, po navedbah Anse pa bo potrebnega kar nekaj časa, da bodo promet na odseku, ki povezuje vzhod in zahod Italije, ponovno vzpostavili.

Deli novico:

KAJPAJAZVEM |  07 .08. 2018 ob  17: 49
Za začetek je treba vedeti, da se povsod z vlakom ne da peljati. Torej bo tovor vseeno potrebno peljati tudi po cesti. Prav tako tudi nevarni tovor. Čeprav se nekaterim to zdi nedopustno, se bo tudi nevarni tovor prevažal vzporedno z drugimi vozili.

Je pa res, da gre skozi Slovenijo veliko tranzita, ki bi ga pa res lahko postavili na tire. Ampak tu se pojavita tve težavi:
1.) Slovensko železniško omrežje je zastarelo in zato ne zmore prevažati bistveno več, kot že prevaža, sploh pa ni sposobno prepeljati toliko, kolikor bi bilo potrebno.
2.) Slovensko železniško omrežje je zastarelo in zato počasno.

Velikokrat pa logistika in zahteve enostavno ne omogočajo drugačnega prevoza kot s tovornjakom po cesti. Vzemimo primer cisterno, ki prevaža medicinski kisik. V enem dnevu mora obiskati Bolnico Šempeter pri Gorici, Bolnico Izola in Bolnico Novo Mesto. Poskusite te tri kraje obiskati s potniškim vlakom. V enem dnevu zelo težko. Tovorni so pa še počasnejši...

Torej ni druge, kot da se prevaža po cesti. Le lastnike tovornih vozil je potrebno prepričati, da je včasih ceneje, če šofer spi eno uro več in zato tovornjak stoji eno uro več, kot pa da se voznike ves čas preganja in priganja v hlastanju za čim večjim dobičkom. Potem pa se vozniki tovornih vozil ne borijo samo s situacijami na cesti ampak še s sitnim šefom na telefonu, zaradi tega so bolj živčni in razdražljivi, posledično niso zbrani tako kot bi morali biti in ko se na koncu zgodi "ka-bum", je pa krivo vse drugo samo pohlep lastnikov tovornih vozil ne...
murje |  07 .08. 2018 ob  10: 03
VARNOST

Včeraj in danes že na vseh nivojih odločanja v Italiji komentirajo, da je potrebno zaradi varnosti omejiti število tovornih vozil na avtocestah, posebej tistih, ki vozijo nevarne tovore, saj je nedopustno, da se ti znajdejo, povsem vzporedno z drugimi vozili, še bolj pa problematično, ker se to dogaja v mestnih središčih. Več tovornega prometa, bi morali preusmeriti na bolj varno železnico. Ves denar, ki bo potreben za vzpostavitev prvotnega stanja, poškodbe oseb, poškodbe avtomobilov, poškodbe hiš v okolici, poškodbo avtoceste, bi lahko namenili za ureditev bolj varnega prometnega režima. Kdo bi si sploh zamišljal, da lahko nastane takšna nesreča s tako hudimi posledicami, zgolj in samo s trkom ene cisterne? Tudi pri nas se je potrebno zaradi vedno večjega števila tovornih vozil, ki so dobesedno preplavila naše avtoceste, vprašati glede vedno bolj pomanjkljive varnosti v prometu in ukrepe, ki bodo sledili k normalizaciji prometa?
Sožalje vsem svojcem umrlih in poškodovanim zaradi te velike tragedije!