Evropska komisija je v skladu s pravili o državni pomoči odobrila hrvaški načrt za podaljšanje koncesije družbi Bina-Istra za mrežo avtocest v hrvaški Istri, ki je znana kot istrski epsilon. Podaljšanje pogodbe z upravljavcem epsilona bo omogočilo za 197 milijonov evrov naložb, ki bodo usmerjene v izgradnjo druge cevi predora Učka.
GRADNJA ISTRSKIH AVTOCEST SE NADALJUJE: Zelena luč iz Bruslja
Svet
Evropska komisija je danes objavila, da je podaljšanje koncesije med Hrvaško in Bino-Istro sorazmerno znesku, ki je potreben za financiranje načrtovanih del ter zato ne šteje za prekomerno nadomestilo. Kot so zapisali na svoji spletni strani, bo ukrep spodbujal rast in sprostil naložbe, ne da bi po nepotrebnem kršil pravila konkurence in trgovine med državami članicami.
Hrvaška je julija letos komisiji sporočila, da so Bina-Istri podaljšali koncesijo do leta 2039. S podaljšanjem so ji omogočili financiranje izgradnje avtoceste namesto obstoječe hitre ceste med Pazinom ter predorom Učka in naprej proti Matuljih pri Opatiji.
Na Hrvaškem so pričakovali pozitiven odgovor komisije za nadaljevanje koncesijske pogodbe z Bina-Istro, da bi lahko začeli gradnjo 5,63 kilometrov druge cevi predora Učka. Poleg predora bodo morali zgraditi tudi osem kilometrov avtoceste do Matuljev ter prenoviti znano počivališče Vrata Kvarnerja. Če bo vse po načrtih, bodo predor odprli do turistične sezone 2024.
Večinski lastnik Bina-Istre je francoska družba Bouygues, ki skrbi za 145 kilometrov avtocest in hitrih cest. Leta 1995 so s hrvaško vlado podpisali prvo pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu in koncesiji za istrske avtoceste do leta 2034.
Dela na nekaj več kot 28 kilometrih avtoceste med Pazinom in predorom Učka že potekajo. Gradbinci bodo med drugim morali zgraditi več kot 30 viaduktov in mostov. Vrednost tega dela avtoceste je ocenjena na nekaj manj kot 238 milijonov kun (33 milijonov evrov), dela pa naj bi sklenili do srede prihodnjega leta.