GRADNJA DRUGEGA TIRA: Prvi sestanek z Madžari ni obrodil sadov

Koper

Delovna skupina slovenske in madžarske vlade je danes v Ljubljani govorila o možnostih sodelovanja pri uresničitvi projekta drugega železniškega tira med Koprom in Divačo. Madžarska je izrazila interes za sodelovanje pri projektu, a konkretnih rešitev še ni na mizi. Pogovori se bodo zdaj preselili na bolj tehnično raven.

Kot je po sestanku povedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, je projekt drugega tira Koper-Divača pomemben za celotno regijo srednje in vzhodne Evrope. Slovenija in Madžarska bosta zato okrepili sodelovanje, in sicer v smeri pomoči pri uspešnejšem črpanju sredstev EU in privabljanja pretovora.

Projekt izgradnje drugega tira med Koprom in Divačo je ocenjen na nekaj več kot 1,3 milijarde evrov. Bo pa ministrstvo preverilo vrednost projekta. Gašperšič je povedal, da so že pripravili dokumentacijo za objavo mednarodnega javnega razpisa za preveritev ocenjene vrednosti. Projektna naloga je trenutno v pregledu pri svetovalnem središču Evropske investicijske banke in na podlagi rezultatov tega pregleda bodo stekli nadaljnji koraki.

O konkretnih rešitvah niso govorili

Slovenska stran je danes delegaciji z Madžarske, ki jo je vodil tamkajšnji namestnik ministra za zunanje zadeve in trgovino Laszlo Szabo, predstavila slovenske načrte v zvezi z oblikovanjem finančne konstrukcije za drugi tir. Madžarska je glede sodelovanja pri projektu po Gašperšičevih besedah zelo odprta, vendar o konkretnih rešitvah še niso govorili.

Szabo je dejal, da želi Madžarska pri projektu drugega tira sodelovati kot enakovreden partner pri razvoju regij. Če bodo lahko madžarska podjetja koristila zmogljivosti Luke Koper namesto nemških in nizozemskih pristanišč, bo to skrajšalo pot tovora in pripomoglo k povečanju madžarske konkurenčnosti.

Madžari naj bi dali 100 milijonov evrov

O morebitnem finančnem vložku Madžarske v zameno za koncesijo v Luki Koper danes ni bilo govora. Gašperšič tudi ni seznanjen s številkami, ki so v zvezi s tem zaokrožile v javnosti. Omenjalo se je namreč, da naj bi Madžari prispevali 100 milijonov evrov. Minister je zatrdil, da mu številke niso poznane, prav tako ne Madžarom. "Interes z obeh strani obstaja, na kakšen način bomo sodelovali - s finančnimi vložki ali kako drugače -, pa še ni dorečeno," je povedal.

Pojasnil je še, da gredo načrti Slovenije v smer zagotovitve sredstev EU in vložka zasebnega partnerja preko mehanizma EFSI. Zelo verjetno bo vse skupaj oblikovano v smeri posebnega projektnega podjetja, preko katerega bodo tekle aktivnosti, je še dejal Gašperšič.

Minister želi, da bi do revidirane vrednosti projekta drugega tira prišli do sredine prihodnjega leta, kar pomeni, da bi morali razpis za revizijo objaviti v začetku 2016.

Pogovori se selijo na tehnično raven

Pogovori med Slovenijo in Madžarsko se bodo zdaj preselili na bolj tehnično raven, v okviru katere bosta strani izmenjali vse podatke o projektu, vključno z načrtom zapiranje finančne konstrukcije s pomočjo sredstev EU in uporabe sredstev iz mehanizma EFSI.

Gašperšič je ponovil, da projekt drugega tira Koper-Divača poleg Madžarov zanima tudi Avstrijo, Češko, Slovaško in Poljsko. "To so države, ki jih želimo vključiti v realizacijo tega projekta, s katerim veliko pridobi celoten prostor. Naše aktivnosti bodo torej šle v smer internacionalizacije pomena tega projekta," je poudaril. Na mednaroden pomen projekta za celotno regijo je sicer opozoril tudi Szabo.

 

 

Deli novico:

zakaj bi potrošili 100 milijonov-  |  16 .12. 2015 ob  13: 51
in jih niti ne bo- je ceneje Trst- Sežana-Divača. Ali Trst - Avstrija - Madžarska. Vse ostalo so želje sanjača Gašperšiča.
sveti jurij |  16 .12. 2015 ob  11: 24
Kako ravnamo s tujci, ki bi radi vlagali denar pri nas, je lepo pokazal Boris Popovič na primeru karavle na Plavjah.
besede, besede, besede |  16 .12. 2015 ob  10: 51
... dosti govoričenja, efekta nobenega ...