Papež Frančišek se poslej po Vatikanu ne bo več vozil samo s šoferjem na zadnjem sedežu papamobila, pač pa bo lahko kar sam sedel za volan starega renaulta 4, nekoč priljubljene katrce, ki mu jo je podaril 70-letni duhovnik iz Italije, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Beli renault 4 je star skoraj 20 let in ima prevoženih okoli 300.000 kilometrov. Katrco je ob koncu tedna papežu podaril duhovnik iz Italije Renzo Zocca. Vidno zadovoljen papež, ki so ga ujele kamere fotografov, je urno sedel za volan in se odpeljal.
Duhovnika je zelo ganila Frančiškova želja, da ustvari "revno Cerkev za revne", zato mu je poslal pismo, v katerem je opisal svoje delo z ljudmi s posebnimi potrebami, revnimi in zasvojenci z mamili v delavski četrti v Veroni na severu Italije. Kot je še razkril za revijo Famiglia Cristiana, je papežu želel nekaj podariti in "kaj bi bilo boljše kot moj stari renault 4", s katerim je Zocca sicer obiskoval svoje farane in otroke v poletnih kampih po Italiji.
Ostal je brez besed
Ko mu je 10. avgusta zazvonil telefon in je bil na drugi strani žice sveti oče, je sprva ostal brez besed. "Nisem vedel, kaj reči. Ostal sem brez besed," je dejal za revijo.
Papež je Zocci najprej predlagal, da bi avtomobil daroval v dobrodelne namene, na koncu pa je le sprejel darilo in se z njim dogovoril za srečanje v Vatikanu. 7. septembra se je nato Zocca s svojo katrco pojavil pred papeževo rezidenco v Vatikanu.
Ko je papežu izročil ključe, se je ta ob vidni nervozi svojih telesnih stražarjev s katrco tudi odpeljal. "Varnostnik, ki je stal zraven mene, je bil resnično zaskrbljen, saj se je zavedal, da se bo papež poslej po Vatikanu vozil z mojim vozilom," je dejal italijanski duhovnik.
V prtljažniku mu je pustil zimske gume
"V prtljažniku sem mu pustil zimske gume. Nikoli ne veš," je še dodal. Podarjena katrca, s katero se bo sedaj po Vatikanu vozil papež, bi lahko bila sicer izdelana v Sloveniji.
Renault 4 so namreč po navedbah spletne strani Wikipedia izdelovali od leta 1961 do 1993 v kar 17 državah sveta, med drugim tudi v Sloveniji, in sicer sprva v Litostroju in kasneje v novomeškem IMV. Zadnji izdelan model na naših tleh se sicer nahaja v Tehniškem muzeju v Bistri.