V civilni fronti Vstala Primorska - vstani Slovenija so ponovno opozorili na dvome v zvezi z načrtovanim modelom za izgradnjo drugega tira. Ob tem od predsednika vlade Mira Cerarja do obravnave interpelacije ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča pričakujejo pojasnila glede morebitnih koncesij za zasebnega investitorja.
CIVILNA INICIATIVA TERJA ODGOVORE: Cerar naj pred interpelacijo pove, komu in za kaj koncesija v Luki
Koper
Vlada vztraja pri izgradnji drugega tira po modelu javno-zasebnega partnerstva in s tem tvega, da ta ne bo zgrajen ali pa bo za državljane neprimerno dražji kot direktna državna investicija, so v sporočilu za javnost zapisali v iniciativi, ki je bila poleti med pobudniki javnih manifestacij v bran Luke Koper in proti ministru Gašperšiču.
V okviru javno-zasebnega partnerstva bodo investitorji iz proračuna prejemali subvencijo za razpoložljivost in pridobili koncesije za upravljanje javne infrastrukture. Brez tega investicija ni izvedljiva, so prepričani v iniciativi. Kot so dodali, je vlada od upora v Luki Koper nehala omenjati koncesije v Luki Koper, še vedno pa predvideva, da bo investitor pridobil koncesije za upravljanje "dodatnih pretovorno skladiščnih kapacitet", pri tem pa niti minister Gašperšič niti premier Cerar ne povesta, katere so te zmogljivosti.
"Kot vse državljane nas skrbi, da bodo nadomestila iz proračuna dražja od kreditov, ki bi jih najela država, kot Primorci pa smo zgroženi, ker projekt ni izvedljiv brez vezanih poslov, tj. privatizacije upravljanja naše javne pristaniške infrastrukture. Za nas je nesprejemljivo, da namerava vlada upravljanje edine železniške povezave Kopra s svetom prepustiti privatnemu podjetju, ki bo morda v večinski lasti tujih držav," so zapisali.
Predsednika vlade zato pozivajo, da do obravnave interpelacije ministra Gašperšiča odgovori na vprašanje, katere koncesije, poleg koncesije za drugi tir, namerava vlada prepustiti zasebnemu partnerju. Prav tako naj premier zagotovi, da zasebni partner ne bo dobil nobene koncesije v koprskem pristanišču in da bo Luka Koper ostala enovito podjetje. Cerar naj tudi dokaže, da bodo stroški javno-zasebnega partnerstva za državo manjši od stroškov klasičnega modela ter se opredeli do zahtev, ki jih je nanj naslovil svet delavcev Luke Koper.
Če odgovorov ne bo, v civilni fronti pozivajo poslance, da interpelacijo ministra Gašperšiča podprejo, "saj bomo v nasprotnem primeru v Civilni fronti sklicali četrto sejo nadzornega odbora vlade".
Kot so ob protestih v času blokade koprskega pristanišča poudarjali protestniki, so nadzorniki vlade vsi državljani, proteste, na katerih so oblikovali tudi konkretne zahteve vladi, pa so opredelili kot javne seje nadzornikov.
Od sedaj naprej se lahko pričakuje kar nekaj scenarijev. Vsi skupaj pa nekako ne razumemo, da lahko obliko ali model pristanišča naredimo tudi sami! Ker prav mi - državljani lahko sprejmemo kakršen zakon v resnici hočemo,
Non stop dovolimo, da vsaka mona naloži kakšen nov zakon, praviloma o kakšni prepovedi ali jemanju pravic, ne kapne pa nam, da bi lahko sami zaščitili to naše ubogo pristanišče.
Ampak najprej si moramo biti vsaj kolikor toliko enotno glede določenih dejstev, kot so velika gospodarska moč regije, veliko delovnih mest znotraj pristanišča in v službah povezanih z njim, ki se s pametnim razvojem pristanišča lahko še nenehno povečujejo in vse kar spada zraven trajnostnega razvoja.
Razumeti moramo tudi, da pristanišče kot tako zelo dobro deluje in ima izjemno dober sloves med ladjarji, ampak samo do določene mere, saj so nekatere nepravilnosti že krepko presegle povprečno domišljijo... na eni strani imamo torej dober pretovor (saj zato pristanišče sploh je) na drugi pa totalnega monopolista, ki se za ostale deležnike zmeni toliko kot jaz za lanski sneg.
Logiko največjega in najmočnejšega z absolutnim odločanjem je vpeljal Bruno Korelič. Prav tako je pod njegovim vladanjem iz pristanišča moralo oditi cel kup ljudi, ki so delali v kuhinjah, kot čistilci, mehaniki in tako naprej, ker se je bolj izplačalo najeti zunanjo delovno silo. Tudi to je mogoče bolje, pa vendar že vsak povprečen vrabec na koprskih strehah ve, kako se mučka od spredaj in zadaj zaradi takih poslovnih potez.
Če ne bi razumel, da ladje pripeljejo agenti in blago špediterji, Luka Koper pa pretovarja in skladišči ter skrbi za akvatorij, bi tudi jaz debelo gledal kako je mogoče, da hoče nekdo tako mogočno firmo, ki pretovarja kot zmešana in je samo ona zaslužna za to, diskreditirat in ji uvalit nekega drugega koncesionarja.
In apropos obnašanja zaposlenih, seveda srednje in višje sedečih v Luki Koper, bi lahko človek napisal roman grozljivko! To so šele napihnjene žabe, velikokrat celo nestrokovne!
In v tem svojem svetu, kjer se jim fučka za ostale, ki rintajo noč in dan kot kontrolne hiše, agenti, špediterji in ostali, ki so znotraj pristanišča, so dobesedno padli na izpitu elektronske izmenjave podatkov! Namesto, da bi že davno, ampak res davno, vpeljali enotno okno ali single window sistem (vstop z enim geslom in uporabniškim imenom, kjer se podatki vpisujejo samo enkrat, sistem pa te podatke razdeli na tiste resoreje, ki jih potrebujejo) imajo reveži od špediterjev in agentov približno 7 (sedem) vstopnih točk, za vsako resorno ministrstvo torej plus še Luka Koper d.d. Seveda pa se vsak portal posebej plačuje,
Dovolj bodi za danes.
Govora je o trošenju približno 500 državnih(prispevkov vseh s.p.-jev, trganja iz ust penzionerjem in ostalih delavcev) miljonov, ki bojo končali v žepih neke elite "strokovnjakov" kateri so si najprej pripravili zakone, razpise in "stroko".
Ta denar bi se lahko recimo porabilo za zdravstvo da ljudje ne popizdijo v čakalnih vrstah, v šolstvu da ni treba imet skupine po 30 učencev v razredu ali učiteljicam doma printat kontrolke(ker je treba šparat), lahko bi se znižalo stroške vrtcev, reševalo nezaposlenost z financiranjem šolanj, delalo parkirišča, parke, obnovljive vire energije...
DOL Z IPS IN NA NOGE PRISTANIŠKO UPRAVO!