CIVILNA INICIATIVA TERJA ODGOVORE: Cerar naj pred interpelacijo pove, komu in za kaj koncesija v Luki

Koper

V civilni fronti Vstala Primorska - vstani Slovenija so ponovno opozorili na dvome v zvezi z načrtovanim modelom za izgradnjo drugega tira. Ob tem od predsednika vlade Mira Cerarja do obravnave interpelacije ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča pričakujejo pojasnila glede morebitnih koncesij za zasebnega investitorja.

Vlada vztraja pri izgradnji drugega tira po modelu javno-zasebnega partnerstva in s tem tvega, da ta ne bo zgrajen ali pa bo za državljane neprimerno dražji kot direktna državna investicija, so v sporočilu za javnost zapisali v iniciativi, ki je bila poleti med pobudniki javnih manifestacij v bran Luke Koper in proti ministru Gašperšiču.

V okviru javno-zasebnega partnerstva bodo investitorji iz proračuna prejemali subvencijo za razpoložljivost in pridobili koncesije za upravljanje javne infrastrukture. Brez tega investicija ni izvedljiva, so prepričani v iniciativi. Kot so dodali, je vlada od upora v Luki Koper nehala omenjati koncesije v Luki Koper, še vedno pa predvideva, da bo investitor pridobil koncesije za upravljanje "dodatnih pretovorno skladiščnih kapacitet", pri tem pa niti minister Gašperšič niti premier Cerar ne povesta, katere so te zmogljivosti.

"Kot vse državljane nas skrbi, da bodo nadomestila iz proračuna dražja od kreditov, ki bi jih najela država, kot Primorci pa smo zgroženi, ker projekt ni izvedljiv brez vezanih poslov, tj. privatizacije upravljanja naše javne pristaniške infrastrukture. Za nas je nesprejemljivo, da namerava vlada upravljanje edine železniške povezave Kopra s svetom prepustiti privatnemu podjetju, ki bo morda v večinski lasti tujih držav," so zapisali.

Predsednika vlade zato pozivajo, da do obravnave interpelacije ministra Gašperšiča odgovori na vprašanje, katere koncesije, poleg koncesije za drugi tir, namerava vlada prepustiti zasebnemu partnerju. Prav tako naj premier zagotovi, da zasebni partner ne bo dobil nobene koncesije v koprskem pristanišču in da bo Luka Koper ostala enovito podjetje. Cerar naj tudi dokaže, da bodo stroški javno-zasebnega partnerstva za državo manjši od stroškov klasičnega modela ter se opredeli do zahtev, ki jih je nanj naslovil svet delavcev Luke Koper.

Če odgovorov ne bo, v civilni fronti pozivajo poslance, da interpelacijo ministra Gašperšiča podprejo, "saj bomo v nasprotnem primeru v Civilni fronti sklicali četrto sejo nadzornega odbora vlade".

Kot so ob protestih v času blokade koprskega pristanišča poudarjali protestniki, so nadzorniki vlade vsi državljani, proteste, na katerih so oblikovali tudi konkretne zahteve vladi, pa so opredelili kot javne seje nadzornikov.

Deli novico:

Svobodno tržaško ozemlje |  14 .09. 2016 ob  23: 06
Koliko je meni znano je Slovenija dobila Primorsko samo v upravljanja , nikakor in nikjer ni zapisano da jo lahko izčrpava. Skladno Ozimu tudi lastnica Luke Koper ne more biti.
@Luška uprava |  14 .09. 2016 ob  21: 00
Večinoma se strinjam s tabo, rad bi samo poudaril, da je Luka Koper bila privatizirana že leta 1996 (https://luka-kp.si/slo/zgodovina-druzbe) in je torej to že dolgo nesporno dejstvo. Vsi, ampak vsi razen vodilnih v sami Luki Koper, pa govorijo o tej privatizaciji tako, da človek dobi občutek, da tava sam po vesolju )mogoče bi Marsovec prej razumel).

Od sedaj naprej se lahko pričakuje kar nekaj scenarijev. Vsi skupaj pa nekako ne razumemo, da lahko obliko ali model pristanišča naredimo tudi sami! Ker prav mi - državljani lahko sprejmemo kakršen zakon v resnici hočemo,
Non stop dovolimo, da vsaka mona naloži kakšen nov zakon, praviloma o kakšni prepovedi ali jemanju pravic, ne kapne pa nam, da bi lahko sami zaščitili to naše ubogo pristanišče.

Ampak najprej si moramo biti vsaj kolikor toliko enotno glede določenih dejstev, kot so velika gospodarska moč regije, veliko delovnih mest znotraj pristanišča in v službah povezanih z njim, ki se s pametnim razvojem pristanišča lahko še nenehno povečujejo in vse kar spada zraven trajnostnega razvoja.
Razumeti moramo tudi, da pristanišče kot tako zelo dobro deluje in ima izjemno dober sloves med ladjarji, ampak samo do določene mere, saj so nekatere nepravilnosti že krepko presegle povprečno domišljijo... na eni strani imamo torej dober pretovor (saj zato pristanišče sploh je) na drugi pa totalnega monopolista, ki se za ostale deležnike zmeni toliko kot jaz za lanski sneg.

Logiko največjega in najmočnejšega z absolutnim odločanjem je vpeljal Bruno Korelič. Prav tako je pod njegovim vladanjem iz pristanišča moralo oditi cel kup ljudi, ki so delali v kuhinjah, kot čistilci, mehaniki in tako naprej, ker se je bolj izplačalo najeti zunanjo delovno silo. Tudi to je mogoče bolje, pa vendar že vsak povprečen vrabec na koprskih strehah ve, kako se mučka od spredaj in zadaj zaradi takih poslovnih potez.

Če ne bi razumel, da ladje pripeljejo agenti in blago špediterji, Luka Koper pa pretovarja in skladišči ter skrbi za akvatorij, bi tudi jaz debelo gledal kako je mogoče, da hoče nekdo tako mogočno firmo, ki pretovarja kot zmešana in je samo ona zaslužna za to, diskreditirat in ji uvalit nekega drugega koncesionarja.
In apropos obnašanja zaposlenih, seveda srednje in višje sedečih v Luki Koper, bi lahko človek napisal roman grozljivko! To so šele napihnjene žabe, velikokrat celo nestrokovne!

In v tem svojem svetu, kjer se jim fučka za ostale, ki rintajo noč in dan kot kontrolne hiše, agenti, špediterji in ostali, ki so znotraj pristanišča, so dobesedno padli na izpitu elektronske izmenjave podatkov! Namesto, da bi že davno, ampak res davno, vpeljali enotno okno ali single window sistem (vstop z enim geslom in uporabniškim imenom, kjer se podatki vpisujejo samo enkrat, sistem pa te podatke razdeli na tiste resoreje, ki jih potrebujejo) imajo reveži od špediterjev in agentov približno 7 (sedem) vstopnih točk, za vsako resorno ministrstvo torej plus še Luka Koper d.d. Seveda pa se vsak portal posebej plačuje,

Dovolj bodi za danes.
Meduza |  14 .09. 2016 ob  11: 41
Kaj je narobe z koncesijo za nezgrajeni tretji pomol? Zgradijo ti pomol in po 30 letih je tvoj. Tako zdaj gradijo tudi letališče v Zagrebu. Pri nas pa bi radi gradili prek gradbincev ki so v lasti politike, ogromno bi pokradli, plačali pa davkoplačevalci, banda lopovska!!
mojvzdevek |  14 .09. 2016 ob  09: 09
-1
Ma koji k***c imajo tle veze plače luških delavcev? Nehajte zavajat.
Govora je o trošenju približno 500 državnih(prispevkov vseh s.p.-jev, trganja iz ust penzionerjem in ostalih delavcev) miljonov, ki bojo končali v žepih neke elite "strokovnjakov" kateri so si najprej pripravili zakone, razpise in "stroko".

Ta denar bi se lahko recimo porabilo za zdravstvo da ljudje ne popizdijo v čakalnih vrstah, v šolstvu da ni treba imet skupine po 30 učencev v razredu ali učiteljicam doma printat kontrolke(ker je treba šparat), lahko bi se znižalo stroške vrtcev, reševalo nezaposlenost z financiranjem šolanj, delalo parkirišča, parke, obnovljive vire energije...
Spet en kup bedastih komentarjev |  14 .09. 2016 ob  02: 59
-3
..v stilu mi delamo namesto vas in podobno..Menim, da prav vsak zaposleni dela zase, za svoje zaslužek, torej naj se za svoje plačilo in pogoje dela izbori pri svojemu delodajalcu, kar se tiče plovnega režima imamo luško kapitanijo in pomorsko policijo, kar pa se tiče infrastrukture, zanjo skrbi tisti, ki jo koristi in jo je tudi zgradil. Glede obnašanja luških zaposlenih pa pišejo tisti, ki nikoli niso bili drugje po lukah, sicer pa tudi ko gre človek v bolnico ali trgovino, ali k mehanikuali na kateri od neštetih uradov, enkrat naletiš na bolj, drugič na manj prijazne...tako je življenje...Pa seveda od vsega najbolj znan slovenski rek, da bi sosedu crknla krava...za vse ki govorite o bajnih plačah za nič delat, dajte si še sami kaj izborit, ne pa pljuvat po drugih...Pa lep pozdrav.
eno vprašanje |  13 .09. 2016 ob  18: 23
Ali so se pogoji za IPS delavce v zadnjih 2 mesecih (od izbruha afere) izboljšali?
Resnica boli |  13 .09. 2016 ob  17: 58
Luška uprava je praksa v tujini in je nekaj običajnega. Bdi nad državno infrastrukturo in plovnim režimom. Ta nima veze s privatizacijo. Mislim, da če bi jo imeli, bi bilo dobro, ker bi tudi razreševala spore, ko se luški zaposleni obnašajo kot oblastniki in znašajo nad prevozniki, podizvajalci in celo kontrolnimi službami. V primeru podelitve koncesije za še ne zgrajen pomol, pa bi zagotavljala nemoteno delovanje obeh koncesionarjev (saj vidimo, kako neprofesionalno se sedaj obnašajo njeni zaposleni). Prav tako podelitev koncesije za neko novo, še ne zgrajeno infrastrukturo nikakor ne pomeni privatizacije obstoječega podjetja, ki se mu koncesije ne bodo spreminjale. Sam sicer nisem naklonjen ne podeljevanju koncesije zasebnikom ne slepi ekonomiki, ki je botrovala angažiranju posrednikov IPS. Oboje je na dolgi rok enako nevaren samomor. Na avtomobilskem imajo zaradi varčevanja dejansko manj privarčevanega, ker jih žnj kategorije vozniki z vsemi nezgodami veliko več stanejo kot, če bi imeli skrbno selekcionirane in dobro plačane lastne delavce. In ni res, da je v luki kakršna koli potreba po fleksibilni delovni sili, ker pretovor iz leta v leto raste!

DOL Z IPS IN NA NOGE PRISTANIŠKO UPRAVO!
Ips |  13 .09. 2016 ob  17: 24
Zakaj se luski bojijo konkurence drugega operaterja...
Brez vazelina |  13 .09. 2016 ob  15: 06
Luške se**torje, ki jim ni po godu, da imajo odlično plačane službe in lenuhom po meri krojeno delovno mesto, na cesto! Škodijo lastniku, tj. državi, vsem deležnikom na poti, sami pa podpirajo izkoriščanje delavcev, ki zaposleni prek posrednikov. Banda ušiva!