Bled in Bohinj se pripravljata na zimsko sezono

Slovenija

Po slabši poletni sezoni, ki jo je zaznamovalo slabo vreme, se turistični delavci na Bledu in v Bohinju pripravljajo na prihajajočo zimsko sezono. Gorenjske turistične destinacije in turistični ponudniki še naprej krepijo medsebojno sodelovanje, ponujajo kombinirane smučarske vozovnice in pakete za različne ciljne skupine.

"Letošnja poletna sezona je bila vsekakor naporna, saj je vreme krojilo vzdušje med gosti in med turističnimi ponudniki," je spomnila direktorica Turizma Bled Eva Štravs Podlogar in pojasnila, da skupna statistika letos zaenkrat kaže tri odstotke manj nočitev kot v enakem obdobju lani. Izpad gostov pa se je najbolj poznal v kampu in v nekaterih zasebnih namestitvah.

Nižje prihodke so ustvarili tisti, ki imajo gostinske storitve vezane na terase in lepo vreme. So pa medtem zaradi slabšega vremena več prihodkov beležili nekateri drugi. Na Bledu so gostom ponudili tudi novost, povsem prenovljeno informacijsko središče Triglavska roža, ki je po ocenah Štravs Podlogarjeve dobro obiskano.

Na Bledu opažajo tudi ponoven premik pri strukturi gostov. V slovenski turistični biser prihaja nekoliko manj Japoncev, močno pa se je okrepilo število gostov iz Južne Koreje, ki ustvarijo že skoraj štiri odstotke vseh nočitev. Lepo raste tudi število ameriških gostov, ki na Bledu ostanejo od dve do tri noči in z njega odkrivajo preostalo Slovenijo.

"Za Bled je od nekdaj veljalo, da ima izjemno pestro nacionalno strukturo gostov, je pa treba vseskozi gojiti tudi naše primarne trge, Veliko Britanijo, Italijo, Hrvaško in Nemčijo, ter jim namenjati izjemno veliko pozornost," se zaveda Štravs Podlogarjeva in opozarja, da so pri tem pomembne tudi dobre letalske povezave. Zato bi bilo tudi pozimi treba ohraniti dobre povezave z Londonom.

"Zima za nas ostaja velik izziv," je izpostavila direktorica Turizma Bled, ki je vesela, da se krepi sodelovanje turističnih ponudnikov pri oblikovanju paketov za različne ciljne skupine, hkrati pa se krepi sodelovanje med različnimi turističnimi kraji. Letos nadgrajujejo kombinirano smučarsko vozovnico v Ski pass slovenske Alpe.

Na smučanje z vlakom

"Sodelovanje postaja vsako leto bolj trdno," je zadovoljen tudi Klemen Langus, direktor Turizma Bohinj, ki ima dogovor o poslovnem sodelovanju podpisan že s 138 parterji, s katerimi usklajuje promocijske aktivnosti in oblikuje turistične pakete.

V času zime bodo nadaljevali s spodbujanjem trajnostnega prometa in prihodom na smuko z vlakom. Jasno je, da to zimo še ne bo zaživelo smučišče 2864, ki naj bi nastalo nad Bohinjsko Bistrico, bo pa Alpetour potnike Slovenskih železnic vozil do smučarskega središča Vogel.

Upajo, da bodo naredili korak naprej tudi na področju teka na smučeh in turnega smučanja. "Radi bi predstavljali Bohinj kot destinacijo, ki tudi tistim, ki ne smučajo, omogoča veliko aktivnosti, kot so zimski sprehodi ali drsanje," je dejal Langus, ki razmišlja, da bi v primeru, če v dolini ne bo snega, poskrbeli za javni prevoz na Pokljuko.

Letošnji poletni prevozi po Gorenjski so se izkazali za dobre. Ljudje so zaradi slabšega vremena manj poležavali na obali Bohinjskega jezera in se lotili številnih drugih aktivnosti. Zato tudi sezona ni bila katastrofalna, četudi je bilo v prvih devetih mesecih za okoli 12 odstotkov manj ustvarjenih nočitev kot v enakem obdobju lani, je pojasnil Langus.

"Prišli smo do spoznanja, da potrebujemo veliko dobrih produktov tudi v glavni turistični sezoni, da Bohinj predstavljamo kot izjemno območje kulturne in naravne dediščine. Ker ni bilo strašanskega pritiska na jezersko skledo, smo lahko gostom ponudili pravo doživetje Bohinja, kakršnega promoviramo, kot oazo miru in številnih doživetij," je sklenil Langus.

Deli novico: