Avtomobilska prihodnost: plastična stekla

Tehnologija

Številne avtomobilske znamke se pripravljajo na serijsko proizvodnjo modelov s plastičnimi stekli, ki naj bi bila polovico lažja od steklenih, problem pa je za zdaj občutno višja cena. Prva velikoserijska modela s takšnimi stekli naj bi bila Fiat 500L in Ford Transit Custom. 

Eden prvih velikoserijskih modelov s plastičnimi bočnimi "šipami" naj bi bi bil Fiat 500L. Kar je malce nerazumljivo, saj je ta model ravnokar prišel na trg, ampak s klasičnimi steklenimi "šipami".

Polikarbonat se kot material za izdelavo stekel uporablja že dalj časa, vendar skoraj izključno pri tekmovalnih vozilih, oziroma avtomobilih visokega cenovnega razreda, predvsem superšportnikih. Razlog za to je v tem, da je teža stekel iz plastične mase za polovico nižja od takšnih iz klasičnega stekla, prednost pa predstavlja tudi večja odpornost na udarce. Težavo  predstavlja visoka cena tega materiala, zaradi česar se do danes ta material ni razširil še na velikoserijske modele.

To pa naj bi se v kratkem spremenilo, saj po poročanju časnika Detroit News pri Fiatu razvijajo tovrstna stekla za vgradnjo v model 500L, s čimer se bodo pridružili modelom, kot sta Porsche 911 GT3 in Audi R8 GT, ki naj bi takšna stekla prav tako dobila zelo kmalu. Težava pri ekspanziji tega materiala med velikoserijska vozila je ravno v ceni, ki je občutno višja od stekla, kar bi posledično lahko zvišalo prodajno ceno samega vozila.

Čez nekaj mesecev bo na trg zapeljal tudi Ford Transit Connect, ki naj bi imel zadnjo šipo izdelano iz polikarbonata.

Še ena znamka, pri kateri razvijajo tovrstna stekla, je Ford, kjer bo že čez nekaj mesecev na ceste zapeljal serijski transit connect combi, ki bo imel zadnje steklo izdelano iz polikarbonata. Stroka pa je za zdaj glede naprednega materiala razdvojena, saj obstaja še velik dvom na področju varnosti potnikov, saj se tovrstna stekla ob nastanku trka ne lomijo kot recimo steklena. To bi lahko predstavljajo zmanjšanje nivoja varnosti potnikov, še posebej če ti niso pripeti z varnostnimi pasovi, težavo pa lahko predstavljajo tudi v primeru, ko je treba osebe reševati iz vozila s pomočjo rezanja. V prihodnje bi lahko ta material tako videvali vse pogosteje, je pa res, da bodo morali pred tem rešiti še kar nekaj varnostnih vprašanj.

Več iz rubrike Tehnologija:

Sony se ponaša z najtanjšo 10-palčno tablico na svetu

Slovenski znanstveniki s svetovnim priznanjem

Papež po odstopu ne bo več tvital

Deli novico: