Arso z okoljevarstvenim soglasjem za drugi tir

Slovenija

Agencija RS za okolje (Arso) je konec oktobra izdala dopolnilno odločbo k delnemu okoljevarstvenemu soglasju za izgradnjo drugega tira železniške proge na odseku Divača-Koper. S tem je investitor dobil okoljevarstveno soglasje za območje celotne trase, navajajo na spletni strani Arsa.

Februarja letos je bilo izdano delno okoljevarstveno soglasje z določilom, da bo glede posega na območju krajinskega parka Beka odločeno z dopolnilno odločbo. Slednjo je bilo mogoče izdati na podlagi sprejetih sprememb odloka o razglasitvi naravnih znamenitosti in kulturnih spomenikov na območju Občine Sežana in podpisanega sporazuma med ministrstvom za infrastrukturo in prostor, ministrstvom za kmetijstvo in okolje ter občino Hrpelje-Kozina.

V Krajinskem parku Beka se tako dovoli gradnja in obratovanje drugega tira Divača-Koper. Za preprečitev možnih vplivov zaradi posegov v dolini Glinščice pa so poleg pogojev navedenih v delnem okoljevarstvenem soglasju predvideni še dodatni pogoji za varovanje krajinskega parka in potoka Glinščica, navajajo na spletni strani Arsa.

Zagotoviti je potrebno sredstva za gradnjo

Sicer pa je pred začetkom gradnje drugega tira med Divačo in Koprom, dolgega 27 kilometrov, treba dokončno uskladiti in potrditi tudi investicijski program ter zagotoviti potrebna sredstva za gradnjo. Vrednost celotne investicije je v izdelanem osnutku investicijskega programa po stalnih cenah iz aprila 2013 ocenjena na približno 1,3 milijarde evrov, po tekočih cenah pa na 1,4 milijarde evrov.

Prejšnji minister za infrastrukturo Samo Omerzel je sicer ocenjeval, da bi bilo moč ta odsek železniške povezave med Koprom in notranjostjo države zgraditi za pol te cene.

Država je v projekt drugega tira doslej vložila okoli 42 milijonov evrov (vključujoč davek na dodano vrednost). Že vložena sredstva se nanašajo na izdelavo različnih študij, projektne dokumentacije, izvedbo geološko-geotehniških, arheoloških in drugih preiskav, na odkup zemljišč ter na vodenje projekta.

Kdaj bi lahko bil projekt končan, če sploh, in v kakšni obliki, je trenutno težko napovedati. Zadnja ocena infrastrukturnega ministrstva iz začetka letošnjega leta je sicer kazala, da bi lahko po časovnih načrtih drugi tir tehnično zgradili do sredine leta 2021, uporabno dovoljenje pa pridobili do sredine leta 2022.

Deli novico:

alo |  02 .11. 2014 ob  15: 02
2021 ali 2022 hahaha ne vem če bodo takrat še vozili vlaki. pa kakšne so to letnice 27km proge? to se norca delate ali kaj?
NI DENARJA ALI JE DENAR jQuery16203380996147170663_1414934245313??? |  02 .11. 2014 ob  14: 26
MALI ĆLOVEK VEDNO MORA STISNITI PAS V REVŠČINI IN VELIKI LJUDJE MEČEJO DENAR V KOŠ BREZ POTREBE.
ZAČNITE MISLITI KVALITETNO ŽIVLENJE ......IN VLAGATI JE TREBA PAMETNO ZA PODEŽELJE STIK V NARAVI.
KAM MI GREMO??????????????
geđo |  02 .11. 2014 ob  12: 09
Saj je razumljivo, da vas motijo komentarji, ki opozarjajo na neumnosti v teksu. Ampak potem bi bilo dobro, da te neumnosti odpravite, ne pa samo brišete neprijetne komentarje...