Skupina posameznikov, združenih v neformalni skupini 2TiRailway, zahteva takojšnjo ustavitev projekta gradnje drugega tira železniške proge Divača-Koper. Pobudo in zahtevo za absolutno prednostno presojo ustavnosti in zakonitosti investicije je včeraj poslala na ustavno sodišče.
VILI KOVAČIČ ZNOVA MEŠA ŠTRENE: Komaj je 'kocka padla', je drugi tir že na ustavnem sodišču
Koper
Ustavno sodišče naj do dokončne odločitve ter pravnomočnosti odločb in sklepov drugih sodišč in inštitucij v Sloveniji in EU z začasno odredbo ustavi vsa dejanja investicije, piše v ustavni pobudi, pod katero so podpisani Tomaž Štebe, Jože Gorenc in Vili Kovačič, v preteklosti pobudnik več referendumov o drugem tiru.
Ustavno sodišče naj presodi skladnost aktov, ki so bili izdani za izvrševanje javnih pooblastil pri izvajanju te investicije, z ustavo, zakoni in podzakonskimi predpisi. Vložitev pobude utemeljujejo s potrebo po preprečitvi tveganj nepovratno hude nenadomestljive škode, trajnih posledic v okolju in naravi ter prostorsko socialnih in čezmejnih negativnih vplivov, oškodovanja javnega dobrega, javnih sredstev in koristi. Projektu očitajo nezakonitost, nedopustna ravnanja, opustitev dolžnih ravnanj, nestrokovnost, zastarelost in nesmiselnost. Ustavno sodišče naj zato z začasno odredbo vsa dela na projektu takoj ustavi, predlagajo.
Prav tako se zdi pobudnikom potrebno celovito novo ovrednotenje te in drugih investicij v železniško infrastrukturo. Projekt drugi tir je absolutno predrag ter prometno nepotreben, saj je Italija izstopila, so zapisali. Med drugim mu tudi očitajo, da nima potniških postaj in povezave z Istro.
Po približno četrt stoletja načrtovanja se je medtem projekt že začel izvajati. Pogodbo za glavna dela na odseku med Divačo in Črnim Kalom je projektno podjetje 2TDK z izbranim izvajalcem podpisalo včeraj, potem ko so pogodbo za odsek med Črnim Kalom in Koprom podpisali 31. marca. Nekaj manj kot milijardo evrov vreden projekt bo gradil Kolektor CPG v sodelovanju s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Özaltin.
Komentiraj
Italija je res odstopila, ni žel. postaj, ni povezave z Istro, drugi tir je projektiran za hitrosti do 160 km/h, kolikor zmorejo potniški vlaki, vendar bodo vozili po njemu pretežno tovorni vlaki, ki imajo max hitrost 80 km/h, pogojno 100 km/h. in ne vemo ali bo 1 tir ali 2. samo servisni tunel- tam kjer je, na tadaljših dveh predorih- bodo povečali, nič več.
Tako da gospod Vili ..lrasno da vam uspeva zadrževati projekte od katerih je odvisna držvaa,,bojim se le da bo komu res odpeljalo in bo obračunaval drugače..upam da ne..
ampak kje ste bili vsi mavričarji ko je potekal TEŠ 6jQuery1123041977227881594237_1620284421544 jebenti za tiste miljarde bi vse rudnike zaprli vsem zaposlenim rudarjem in uslužbencem bi to navrglo po cca 3245 eurov plače do konca leta 2033 ko bi vsi bili uradno v pokoju.