TOMOS SPET POPULAREN: Moped, s katerim se vozijo poštarji širom sveta

Koper

Koprski proizvajalec motornih koles Tomos se po menjavi lastništva ob koncu 2015 spet uveljavlja v svetu. Ena nekdanjih ikonskih slovenskih industrijskih znamk po navedbah iz družbe pridobiva nove kupce na območju nekdanje Jugoslavije, v Evropi in širše v svetu. V podjetju so ob tem nezadovoljni s podporo bank in odnosom države do gospodarstva.

Tomos je novega lastnika dobil konec leta 2015, potem ko se je idrijska Hidria - ta je podjetje prevzela leta 1998 in se konec 2012 za krajši čas odločila celo za likvidacijo podjetja in zaprtje koprske tovarne, a nato proizvodnjo obnovila - odločila, da ga v sklopu prodaje nestrateških naložb proda.

Novi lastnik je postalo celjsko podjetje MPO Kabel, trenutno je kot lastnik podjetja navedena družba MPO Moto. Lani, v prvem letu novega lastništva, je sicer družba ustvarila nekaj manj kot 1,8 milijona evrov prihodkov od prodaje in malo manj kot 44.200 evrov čistega dobička. V povprečju je imela lani 16 zaposlenih.

Novim trgom se je pridružil Maroko

Novi lastnik je ob prihodu v podjetje napovedal, da želi okrepiti navzočnost na obstoječih trgih, zlasti v državah Beneluksa in v ZDA, pa tudi na drugih evropskih trgih, kjer se kaže potencial za rast. Kot cilj so navedli tudi podvojitev proizvodnje.

Iz Tomosa, katerega začetki segajo v 1954, so ta teden prek agencije Primaidea sporočili, da so v dobrem letu in pol uspeli obuditi blagovno znamko, pridobiti nove trge in ponovno aktivirati stare.

Nizozemski, Švici, Belgiji, Veliki Britaniji, Japonski in Španiji se je po njihovih navedbah pridružil še Maroko, odlične poslovne rezultate pa po njihovih trditvah dosegajo tudi v Skandinaviji.

Po daljšem premoru so spet vstopili na ameriški trg, za katerega so prepričani, da predstavlja ogromen potencial, saj so v preteklosti na ta trg uspeli prodati 10.000 legendarnih tomosov. Trgom čez lužo se pridružujeta tudi nizozemski odvisni ozemlji v Karibih Curacao in Aruba, trenutno pa poteka tudi pridobivanje homologacije za urugvajski trg.

Tomosov moped ostaja slovenski izdelek

Tomos ob tem ostaja in se vnovič krepi tudi v državah nekdanje Jugoslavije. V družbi so pojasnili, da ima Tomosov dvokolesnik zaradi zanesljivosti poseben status med poštarji, kar je doprineslo k novima pogodbama s Pošto Slovenije in s Hrvatsko pošto. V teku naj bi bili tudi dogovori z drugimi poštami v regiji.

V Tomosu so navedli, da so motorna kolesa tekmecev večinoma izdelana in sestavljena v Aziji, medtem ko Tomosov moped še vedno ostaja slovenski izdelek. Več kot tretjino sestavnih delov je slovenske izdelave, ta delež pa se po njihovih zagotovilih povečuje. Še tretjina delov pa je narejena v Evropi. Tomosi so tudi v celoti sestavljeni v Sloveniji, so se pohvalili v podjetju.

Dodali so, da je bil Tomos med prvimi, ki so letos za dvotaktni agregat pridobili certifikat za Euro 4 standard izpustov. Uspelo jim je pridobiti tudi certifikat EPA, ki je pogoj za vstop na ameriško tržišče.

V Tomosu so prepričani, da pišejo zgodbo o uspešnem obujanju slovenske blagovne znamke, ki pa bi lahko bila še bistveno uspešnejša, "če bi takšnim zgodbam znala prisluhniti tudi država in banke".

Država bo morala sprostiti birokratske ovire

Opozorili so namreč, da se soočajo s prepočasnim odzivom bank, ki bi jim zagotovile nujno potreben kapital za obratna sredstva, od česar pa je seveda odvisna nadaljnja rast, nova delovna mesta in poslovanje podjetja. Potožili so tudi nad odnosom države do podjetij in nad birokratskimi ovirami.

V koprski družbi so ob koncu navedli, da so z zagotovitev lažjega in hitrejšega razvoja dovzetni tudi za povezovanja in vstope novih potencialnih partnerjev.

Deli novico:

spet jz |  26 .06. 2017 ob  17: 40
kaj se imajo za hvalit da je slovenski izdlek če pa par let nazaj so rekli da so komaj pridobili naziv made in slo, ker naj bi vse delali na kitajskem, pri nas pa samo sestavili skupaj. jajca so to
dr itto |  26 .06. 2017 ob  16: 26
dosti the jajc. tomos je v svojih legendarnih časih dobil denar za plače (ko ukazu iz lokalne partijske oblasti) od luke, interurope in istrabenza. pravljice iz socializma so tudi danes aktualne.
mixi-maxi |  26 .06. 2017 ob  14: 42
Tomosov moped? Morda le kakšen delček tega, kar se je res pred leti izdeovalo v celoti tukaj v KOPRU.
Veliko tovarn, veliko dobrih podjetij je bilo na obali, a vse po vrsti so "preko noči" pojedli pogoltneži vseh barv in
slojev. sedaj pa se hvalimo s Tomosovim mopedom. V celoti bi moral biti izdelan v tej tovarni, delati bi ga morali
ljudje z obale. Sicer..................
Poštar Pauli |  26 .06. 2017 ob  11: 49
Pošta je prekinila pogodbo z Tomosom ko so videli z kom majo posel
toliko o Iztoku Piklu in negovemu poslovanju
Viktor |  26 .06. 2017 ob  11: 43
5 delavcev sestavlja motorje 11 jih je v upravi včasih je blo zaposlenih več kot 5.ooo delavcev z tem da so se vsi deli motorja delali v Tomosu zdaj pa pride mašina iz Indije že sestavljena za par eurou da niti ne omenjam ostalih delov motorja ki prihajajo iz Kitajske
Dani |  26 .06. 2017 ob  11: 37
čudno pa je da jih ne vidim v prodajalnah na obali.
Dino |  26 .06. 2017 ob  11: 23
Ma daj ne pišite in ne pihajte na dušo Iztoku Piklu ker vsi vemo kdo je ta tajkun ki izčpuje podjetja do propada Tomos ma že več mesecov blokirane račune delavci niso prejeli več mesecev plač ...
Kaj mislite da so banke mone da bojo dajale kredit takim prevarantom kot je Iztok Pikrl ?
@muffa |  26 .06. 2017 ob  10: 40
-1
Trenutna država ( vlada ) smrdi
ČE NI ŠOLDOL |  26 .06. 2017 ob  09: 33
PAČ SE NE DELA, SAM KREDITIKREDITI
muffa |  26 .06. 2017 ob  09: 09
država raje podpira tuje multinacionalke ( 18 milijonov za Magno) !!!!