Ministrstvo za infrastrukturo bo danes predstavilo dve študiji, eno o letalski povezljivosti in drugo o ekonomskem vidiku letalske panoge po propadu Adrie Airways. Na podlagi analiz se bo vlada odločala o smotrnosti ustanovitve novega prevoznika. Nadaljnje ukrepe bo predstavila infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek.
SMOTRNO ALI NE? Bi Slovenija morala imeti lastnega letalskega prevoznika? (ANKETA)
Slovenija
S študijo o smotrnosti ustanovitve novega nacionalnega letalskega prevoznika se je že seznanila medresorska delovna skupina, v kratkem naj bo obravnavala še vlada.
Po neuradnih informacijah medijev je pokazala, da je s propadom nacionalnega letalskega prevoznika gospodarstvo izgubilo 250 milijonov evrov, turizem pa 150 milijonov evrov. Sama ustanovitev novega prevoznika naj bi z vsemi pripadajočimi stroški stala 100 milijonov evrov, nov prevoznik pa bi na začetku ustvarjal izgubo.
Rezultate dveh analiz bosta danes predstavila direktor družb Melkom in Fabce Matej Eljon in ekonomist Jože P. Damijan iz svetovalnega podjetja Grant Thornton.
Na javni predstavitvi bosta sodelovala tudi člana medresorske skupine Tanja Šarabon in Rok Marolt, ki bosta predstavila poročilo o opravljenem delu ter sklepe v zvezi z izboljšanjem letalske povezljivosti Slovenije, ki jih skupina predlaga ministrstvu za infrastrukturo.
V Sloveniji poskuša vlada letalsko povezljivost države sicer izboljšati tudi s podeljevanjem subvencij letalskim prevoznikom za začetek obratovanja novih prog za prevoz potnikov na slovenska letališča, a sta na prvi razpis prispeli le dve prijavi. Letos sta predvideni še objavi dveh razpisov.
Kaj pa vi menite? Bi Slovenija morala imeti lastnega letalskega prevoznika? Povejte nam svoje mnenje v spodnji anketi.