Luka Koper v četrtek v okviru evropskih projektov Greencranes in Greenberth v Portorožu prireja dan energetske učinkovitosti v pristanišču. Luka je tako že razvila pilotni projekt spremljanja porabe energentov na kontejnerskem terminalu, s katerim naj bi prihranili za 79.000 evrov goriva letno in zmanjšali količino toplogrednih plinov.
S pomočjo evropskih projektov do večje energetske učinkovitosti
V Luki Koper so namreč skozi izmenjavo dobrih praks z evropskimi pristanišči zaznali potrebo po tem, da področje energetike posebej obravnavajo, ter se najprej aktivno vključili v projekt Greencranes. Skozi projekt, ki ga Evropska unija financira v višini 50 odstotkov, je Luka v sodelovanju s projektnimi partnerji Rina in Konecranes razvila pilotni sistem spremljanja porabe energentov na kontejnerskem terminalu koprskega pristanišča, so sporočili iz koprske družbe.
Pilot kombinira tehnološke in menedžerske ukrepe, pri tem pa sledi načelom sistema za upravljanje z energijo ISO 50001. Podrobnejše spremljanje porabe električne energije in goriva bo omogočilo vzpostavitev ključnih kazalnikov energetske učinkovitosti omenjenega terminala in v primeru odstopanj od ciljnih vrednost tudi takojšnjo reakcijo, navajajo v Luki Koper.
Prihranili bodo gorivo
Uspešna implementacija pilota bo po njihovih ocenah omogočila prihranek goriva v vrednosti 79.000 evrov letno, pri tem pa se bo količina toplogrednih plinov zmanjšala za 334 ton letno.
Prav tako v četrtek bo Pristaniška uprava Valencia kot koordinator projekta predstavila svoj terminalski vlačilec, ki ga poganja utekočinjen zemeljski plin. Predstavitvam bo sledil ogled pilotnega sistema na kontejnerskem terminalu v Kopru.
V Luki sicer napovedujejo, da se bodo s pomočjo projekta Greenberth, ki je sofinanciran v višini 85 odstotkov iz naslova Evropskega sklada za regionalni razvoj, posvetili še drugemu pomembnemu porabniku v pristanišču, terminalu za sadje.