Razpadajoča Istra kazi obalo Valencije

Koper

Edino premoženje nekdanjega koprskega ladjarja Euroshipping, v lasti Bogdana Glavine, ladja Istra, že dve leti kazi obalo Valencije. DUBT si za prodajo ladje obeta skoraj štiri milijone evrov, cena pa strmo pada, saj ladja dnevno ustvari 400 evrov novih stroškov. V uredništvu Financ se danes sprašujejo, kaj se bo zgodilo s propadajočo ladjo, ki je javnosti prvič postala znana že v letu 2013, ko je brez goriva obtičala pred alžirsko obalo.

 Foto: Novice24.si

Zasidranje ladje v Valenciji je španske oblasti do danes stalo že okrog 350.000 evrov, zaradi česar je ladja pod rubežem. Zaradi katastrofalnega stanja ladje, se oblasti bojijo tudi ekološke katastrofe.

Lahko barko reši DUTB?

Zgodba nesrečne ladje je že terjala glavo stečajne upraviteljice Andreje Terpotec, ki je ostala brez denarja za vodenje postopkov za prodajo oziroma vrnitev ladje. V težavah je tudi nov stečajni upravitelj podjetja Euroshipping Ladislav Hafner, ki upa na pomoč DUTB. Slednja ima po njegovem mnenju dovolj kapitala, da bi ladjo lako vnovčila. 

DUBT se lastništvu ladje kljub temu, da naj bi na trgu obstajali interesenti za njen odkup, izogiba. V t.i. slabi banki namreč menijo, da lastništvo takšnega premoženja prinaša številna tveganja. Stečajni upravitelj je po drugi strani prepričan, da bi imela slaba banka zgolj 10.000 evrov stroškov za novo cenitev ladje, ki bi jo lahko kasneje dobro prodala. Če DUTB tega ne bo storila, bo stečajni upravitelj barko prisiljen ponuditi dobrodelnim organizacijam, a se boji, da je tudi te ne bi prevzele. 

Ladja le še za v razrez?

Natančna vrednost ladje danes ni znana, nekdanja stečajna upraviteljica pa je pred odhodom dejala, da ladje ne bo mogoče unovčiti niti za staro železo. Če bi ladja šla v razrez, bi jo morali namreč odpeljati v Turčijo, a to brez veljavne registracije ladje ni mogoče. 

Najverjetnejši scenarij, ki čaka ladjo, je tako po pisanju časnika sledeč. Pristaniške oblasti bodo ladjo razglasile za zapuščino, jo nato prodale in se poplačale, kar je ustaljena praksa pomorskega prava, ki pa seveda odgovornim ni v ponos. 

Kako dobro je bila videti ladja še pred nekaj leti si poglejte v spodnjem videoposnetku od 6,05 naprej. 

Deli novico:

@a |  12 .04. 2015 ob  10: 51
"Za zadnjio pot z prebežniki iz Afrike do Italije bo dobra"... Ma ne v Italijo, v Slovenistan bi jih morali pripeljat (in se bodo počutili doma!)
@agent |  09 .04. 2015 ob  13: 57
-1
ce bi pa splosna plovba ostala v slovenskih rokah tako kot so si nekateri zeleli, bi bilo zdaj stanje enako kot pri glavini; plovbine ladje neglede na vse se vedno vozijo; seveda je to zgodba druge dimenzije
Resnicoljub |  08 .04. 2015 ob  09: 20
Se vam zdi, da je človek, ki je pahnil podjetje v stečaj, nam prek DUTB naprtil svoje dolgove, pahnil zaposlene čez prag revščine in šel v osebni stečaj, pri tem pa nekaj premoženja zase poskril v tujini sedi v JSS MOK in odloča o naših (občinskih) nepremičninah ter z njimi povezanim socialnim korektivom za občane?

Kdo je tu nor? Kdo je pil tinto? A? Pa še pred sodiščem tip skriva premoženje, ko je v osebnem stečaju! To sem vam vsem pokazal in je razvidno iz AJPES-ovih podatkov.
Resnicoljub |  08 .04. 2015 ob  09: 17
Agent, o splošni plovbi je obširno poročalo Delo. Tudi v Ozadjih. Zelo korektni in poglobljeni članki so bili objavljeni. Zdaj pa naj o tem kaj napišejo še nemški raziskovalni novinarji, saj je to zdaj nemška družba!
Resnicoljub |  08 .04. 2015 ob  09: 15
Moti me samo, da pristranski Regional ne zapiše, da človek, ki je moralno, poslovno in zakonito odgovoren za to (Bogdan Glavina), sedi kot član v JSS MOK in je torej jagodni izbor župana Popoviča.

Pri tem pa kljub kometiranosti in očitni priljubljenosti novico potiska navzdol po landing pageu, da ja ne bi mojih kometarjev videlo preveč ljudi! LOL
koprčan |  08 .04. 2015 ob  07: 37
@Farsa, ja seveda se nam lahko smeji, ko pa ve, da bomo davkoplačevalci vračali njegove kredite, kje in kako pa so končali krediti se pa tako ali tako ve! In ni edini, kiživi zelo lagodno življenje, si privošči marsikaj in se nam smeje!!!
a |  08 .04. 2015 ob  07: 26
Za zadnjio pot z prebežniki iz Afrike do Italije bo dobra.
Farsa |  08 .04. 2015 ob  05: 15
Menda živi zelo zelo zelo lagodno življenje in si privošči marsikaj... In se nam smeje.
vrana vrani |  07 .04. 2015 ob  21: 43
Veste kdo servisira policijska plovila ?
Kdo je kupil pisarno EUroshippinga na drazbi?
Kdor ve ta ve.
resnica |  07 .04. 2015 ob  21: 38
Policija, davcna , npu, kje ste ?
Miča |  07 .04. 2015 ob  21: 34
Enkrat ponos, danes sramota tako je pod demokracijo ni €uriču :D
Agent |  07 .04. 2015 ob  21: 29
Škoda, da pri teh pomorskih zgodbah se vedno pozabi kaj povedati o Splošni plovbi in kako njene ladje čakajo na privezih izven pristanišč zaradi dolgov za gorivo. Aja, lastnik Splošne plovbe je prijatelj z "raziskovalnimi novinarji", celo lastnik medija je in morožo od druge ekipe na televiziji. Glavinčič je mali preserator, sploh ni zgodba. Prava zgodba ali "big picture" je Splošna plovba, njen slab renome in mobbing, ki naj bi se izvajal pri mornarjih na krovu, o katerem se vedno več govori. Naj nekdo to preveri in nalije čistega vina.
1