Avtomobilska podjetja so v ZDA avgusta na letni ravni prodala okrog 16,1 milijona vozil, kar je 17 odstotkov več kot avgusta lani in pomeni najboljši rezultat vse od oktobra 2007. Rezultat je presegel tudi pričakovanja analitikov (15,8 milijona vozil).
Prodaja avtomobilov spet v dobrih časih
Analitiki pa so prepričani, da se ne motijo v napovedih, da se bo dobra prodaja avtomobilov v ZDA nadaljevala in bo pomagala poganjati gospodarsko rast. Povprečna starost avtomobila na ameriških cestah je namreč 11,4 leta.
Poleg tega stranke ne iščejo najcenejših modelov, ampak so pripravljene odšteti več za razne dodatke. Povprečna cena prodanega avtomobila v avgustu je bila 31.252 dolarja, kar je za 24 dolarjev več od dosedanjega rekorda, doseženega decembra 2012.
K prodaji so morda pomagale tudi razmeroma nizke cene bencina. Za galono (3,8 litra) je bilo treba avgusta odšteti 3,57 dolarja. Lani avgusta je bila cena 3,69 dolarja in leta 2011 3,62 dolarja. Američani so sicer za nove avtomobile avgusta odšteli skupaj 36 milijard dolarjev, kar je rekord vseh časov.
V prodajo so šli dobro tako poltovornjaki kot tudi še naprej majhna in bolj varčna vozila. Prodajo je za največ, in sicer za skupaj 27 odstotkov na skoraj 167.000 vozil, povečala Honda, Toyota pa je s skupaj 232.000 prodanimi vozili oziroma 23 odstotki več kot avgusta lani z drugega na tretje mesto potisnila ameriški Ford.
General Motors (GM) je prodajo od avgusta lani povečal za 15 odstotkov na skoraj 276.000 vozil, kar je zanj najboljši rezultat od septembra 2008. Ford je prodajo povečal za 12 odstotkov na več kot 221.000 vozil, Chrysler pa za prav tako 12 odstotkov na več kot 165.500 vozil.
Nissan je prodajo povečal za 22 odstotkov na svoj avgustovski rekord več kot 120.000 vozil, Hyundai za osem odstotkov na več kot 66.000, le Volkswagen pa je od večjih podjetij doživel upad prodaje, in sicer za 1,6 odstotka na skoraj 43.400 vozil.
Drugi evropski proizvajalci so se bolje odrezali. Mercedes-Benz je prodajo od avgusta lani povečal za 16 odstotkov na več kot 27.100 vozil, Audi je prodal za 21,5 odstotka več oziroma skupaj 14.000 vozil, BMW pa je prodajo povečal za 35,4 odstotka na več kot 30.500 vozil.