PRIČELI BODO S PODALJŠEVANJEM PRVEGA POMOLA: Koprčani, preverite, kdaj bodo zabijali pilote

Koper

V koprskem pristanišču bodo v naslednjih dneh začeli podaljševati prvi pomol, dela pa se bodo v skladu z omejitvami okoljevarstvenega soglasja izvajala le po dve uri dnevno. Gre za ključen strateški projekt Luke Koper, ki ji bo omogočil ohranitev primata na pretovoru zabojnikov v severnem Jadranu.

Projekt podaljšanja prvega pomola zajema izgradnjo operativne obale dolžine 98,5 metra in širine 34,4 metra ter izgradnjo skladiščnih površin na južni strani pomola v velikosti 24.830 kvadratnih metrov.

Najprej bodo do konca marca 2021 zgradili operativno obalo, skladiščne površine za zabojnike pa bodo zaključene predvidoma leto kasneje, so danes sporočili iz Luke Koper.

Gradbeno dovoljenje za podaljšanje prvega pomola, ki velja za ključen strateški projekt družbe, so dobili že pred dvema letoma, a pot do njega je bila mukotrpna in je vključevala tudi pogajanja z lokalno skupnostjo. Koprska občina je namreč dolgo časa nasprotovala podaljšanju prvega pomola tik ob mestnem središču, zaradi škodljivih vplivov pristaniške dejavnosti pa se je tudi nekajkrat pritožila na izdajo okoljskega soglasja.

Julija 2018 sta občina in Luka dosegli dogovor, ki predvideva izvedbo omilitvenih ukrepov za zmanjšanje vplivov pristanišča in med drugim ustanovitev posebnega okoljskega sklada. Gradbeno dovoljenje je nato postalo pravnomočno novembra 2018.

Naložba je vredna 45,6 milijona evrov in se bo v manjšem delu sofinancirala tudi iz evropskih sredstev, dela pa so zaupali podjetju Kolektor Koling s partnerjema Grafist in Adriaing.

Zdaj so iz Luke Koper sporočili, da bo projekt v naslednjih dneh stekel. Dela bodo potekala v skladu z omejitvami okoljevarstvenega soglasja, kar pomeni, da se bodo izvajala le med delavniki, med 7. in 18. uro, in sicer dve uri dnevno. Iz Luke Koper so ob tem dodatno pojasnili, da omejitev na dve uri dnevno velja samo za vgradnjo jeklenih cevi – pilotov, torej na dejansko zabijanje pilotov v morsko dno, in se ne nanaša na ostala gradbena dela. 

Celotna konstrukcija bo slonela na 770 pilotih povprečne dolžine 65 metrov, na katerih bodo nameščene betonske plošče. Na južni strani, ki je namenjena pretovoru zabojnikov, bo tako pomol dolg 695 metrov. S tem se bo zmogljivost kontejnerskega terminala povečala na 1,3 milijona kontejnerskih enot letno, s predvideno optimizacijo procesov dela na terminalu pa še za dodatnih 200.000 enot.

S tem pa širitev kontejnerskega terminala še ni zaključena, saj se bo po letu 2022 raztegnil tudi na severno stran prvega pomola. Kot so že pred časom pojasnili v družbi, bodo samo v posodobitev in povečanje kontejnerskega termina vložili skupaj okoli 235 milijonov evrov, pri čemer je bil del investicij, vključno z nabavo novih dvigal, poglabljanjem bazena, novimi tiri in še nekaj drugimi investicijami, že realiziran.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
kokodek |  10 .08. 2020 ob  14: 06
grabist bo za plačilo gotovo dobil kakšen meter pomola jQuery112301812983419970804_1597061036793???