V Sindikatu žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke Koper odločno nasprotujejo vstopu Madžarske v projekt drugi tir. Kot so zapisali, ostro obsojajo trgovanje s slovenskim morjem in železniško infrastrukturo. Opozorili so, da luki že tako primanjkuje površin, zato je podarjanje zemlje madžarskemu premierju Viktorju Orbanu po njihovem mnenju absurdno.
"POSEL BI POMENIL NOVO KRAVJO KUPČIJO": Sindikat žerjavistov Luke Koper ostro nasprotuje vstopu Madžarov v projekt drugi tir
Koper
"Šele dve leti sta minili, odkar smo si v Luki Koper in Sloveniji oddahnili od sprva tajnega Cerarjevega sporazuma z Madžari, po katerem bi lep kos območja koprskega pristanišča, kot je opredeljen v državnem prostorskem načrtu, in ključno upravljavsko vlogo v podjetju 2TDK, ki skrbi za gradnjo in bo v prihodnosti upravljalo z drugim tirom Koper-Divača, podarili sosednji državi," so v sporočilu zapisali v sindikatu. Spomnili so, da si je za sodelovanje Madžarske v projektu prizadevala že vlada premierja Mira Cerarja.
Poudarili so, da Luki Koper primanjkuje površin in da se bori za vsak meter, "kar še bolj izpostavlja absurd predvidenega podarjanja luške zemlje Orbanu". "Ko smo že mislili, da se je zadeva ohladila, je nova vladna ekipa iz sporazuma odpihnila prah in z njim tekla v Budimpešto poiskati miloščino in trepljanje po ramenih, dokumentirano s fototerminom," so kritični v sindikatu.
Posel bi po oceni sindikata pomenil novo kravjo kupčijo, "kakršnih smo se v naši državi v zadnjem obdobju skoraj že navadili". "Sprevrženost celotnega posla se kaže v 'politični ekonomiji' transakcije na osi Budimpešta-Ljubljana, po kateri bi posojilo Madžarov v kapital podjetja 2TDK plačali kar Luka Koper, Slovenske železnice, avtoprevozniki in drugi prek takse za izgradnjo drugega tira, ki jo že danes plačujemo," so še dodali.
Delavci in državljani imajo po njihovih besedah pravico in dolžnost do zaščite pomembnih gospodarskih družb, kar še posebej velja za Luko Koper, ki ima velik gospodarski in družbeni vpliv v regiji in celotni državi.
Napovedujejo, da bodo tudi tokrat vztrajali, da se izgradnja drugega tira pospešeno nadaljuje na podlagi že sprejete in potrjene finančne konstrukcije. "Ministrstvo za infrastrukturo naj se ukvarja predvsem s tem, da se čim prej zgradi prepotreben drugi tir in posodobi celotno železniško omrežje. Pogovore o tovoru pa naj prepusti družbam v panogi, ki že več kot 60 let po celem svetu uspešno gradijo najboljše pristanišče v Severnem Jadranu, kar nam uspeva predvsem zaradi nevtralnega položaja Luke Koper," so pozvali.
Komentiraj
Tam so zaposleni sami jugoviči.
Ll
Pristanišča duhov: Avtomatizirani žerjavi zamenjujejo delavce
Na TraPac terminalu v Los Angelesu dvonožne železne živali, visoke kot štirinadstropna hiša, zabojnike v velikosti kombija dvigujejo z ladij in jih zlagajo na kopno kakor škatle s čevlji. Terminal, na katerega ljudje nimajo vstopa, spominja na Zvezdne steze, kjer so glavni junaki roboti. Pa ni edini. Ob bok se mu postavljajo še terminali v Hamburgu, Londonu, Sydneyju …
Kdaj Koper, Kdaj?