V italijanski Genovi se je 14. avgusta lani med nevihto porušil avtocestni viadukt Morandi, pri čemer je umrlo 43 ljudi. Zaradi tragedije, ki se je zgodila na cestni povezavi nad gosto poseljenim delom mesta, Genova danes ni več to, kar je nekdaj bila, še vedno si tudi celi rane.
PO LETU DNI OD ZRUŠENJA VIADUKTA: Genova si še vedno celi rane, v teku gradnja novega mostu
Svet
V mestu so do danes že skoraj povsem porušili viadukt oz. odstranili njegove ostanke, s tem pa končno izginja tudi opomnik, ki je prebivalce vedno znova spominjal na grozovite dogodke izpred leta dni. V mestu so več mesecev gledali zijajočo luknjo med dvema stebroma viadukta, ki so ju podrli konec junija.
V teku gradnja novega viadukta
Zvezdniški arhitekt Renzo Piano si je že komaj mesec dni po tragediji zamislil nov most za svoje rodno mesto. Ta naj bi zdržal najmanj 1000 let, je obljubil arhitekt. A kdaj bo nova gradbena konstrukcija znova povezala mesto, je veliko vprašanje, piše nemška tiskovna agencija dpa.
Župan Genove Marco Bucci, ki je tudi posebni komisar za obnovo cestne povezave, pravi, da se bo to zgodilo 15. aprila 2020. Prvi steber za novi viadukt je že skoraj končan. In tam kjer naj bi stal, se bodo v sredo spomnili umrlih v zrušenju pred letom dni. Žalne slovesnosti se bo po pričakovanjih udeležilo 450 svojcev žrtev, poroča italijanska tiskovna agencija Ansa.
"Tragedija je nekaj negativnega, a odločili smo se, da jo bomo izkoristili kot priložnost, da bo Genovi po njej bolje, kot ji je bilo," je za Anso optimistično napovedal Bucci. Pri tem se tudi ni ustrašil napovedati datuma dokončanja viadukta, čeprav ve, da bi se ga lahko večkrat zamaknilo. "Pomembno si je zastaviti cilj," je menil župan. V primeru utemeljenih razlogov za podaljševanje gradnje naj ne bi trpela niti verodostojnost projekta, je ocenil. Tudi rušenje uničenega viadukta se je sicer zavleklo, saj so med njim med drugim odkrili azbest.
Še vedno preiskujejo več kot 70 ljudi in avtocestnega upravljavca
Rušenje starega in gradnja novega viadukta nista vse, na kar čakajo Genovčani. Tako še vedno ni na vidiku konec kriminalističnih preiskav tragedije. Doslej so preiskavo uvedli proti več kot 70 ljudem in proti avtocestnemu upravljavcu Autostrade per l'Italia, ki ga preko koncerna Atlantia nadzira družina Benetton.
Še vedno je odprto tudi vprašanje, ali bi lahko zrušenje viadukta preprečili. "Most se je porušil, ker se ni več mogel obdržati na nogah. Kot človek, ki umre naravne smrti," je nedavno komentiral tožilec Francesco Cozzi. "Ugotoviti moramo, ali bi lahko viadukt rešili, pozdravili. In to je to, kar želimo s preiskavami preveriti," je dodal.
Na tragedijo pričeli gledati drugače
Zrušenje viadukta medtem ostaja vsenavzoče v vsakdanu Genove oz. njenih prebivalcev, so pa ti medtem začeli o dogodku drugače govoriti, je povedala 56-letna učiteljica Iris Bonacci, ki je v tragediji pred letom dni izgubila streho nad glavo. Sedaj govorijo predvsem o posledicah zrušenja viadukta na cestno omrežje oz. gospodarstvo.
Industrijska in podjetniška združenja škodo, ki jo je katastrofa pred letom dni povzročila podjetjem v pristaniškem mestu, ocenjujejo na več sto milijonov evrov. Vpliv je imela tudi na turistični sektor. Napovedana hitra obnova je vzbujala upanje, da se bodo vsaj cestne povezave v mestu vrnile v normalo. A prebivalci se sedaj sprašujejo, kako bo s tem, saj je v Italiji trenutno vlada v hudi krizi.
Na sredini žalni slovesnost poleg italijanskega predsednika Sergia Mattarelle sicer pričakujejo tudi predstavnike obeh sprtih vladnih strani. Ali bodo predstavniki desničarske Lige in populističnega Gibanja pet zvezd sposobni vsaj za en dan pustiti prerekanje ob strani ali pa bodo žalno slovesnost izkoristili kot priložnost za nabiranje političnih točk, pa ostaja odprto vprašanje.