Ena od prioritet šolskega resorja bo tudi evalvacija devetletke, je na tradicionalnem srečanju ravnateljic in ravnateljev osnovnega šolstva v Portorožu znova napovedal minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo. Kot osnovo za pot naprej je minister sicer izpostavil Belo knjigo iz leta 2011.
Pikalo v Portorožu znova napovedal evalvacijo devetletke
Pikalo je uvodoma sicer spomnil na zahtevno delo ravnateljev osnovnega šolstva, pod okriljem katerega se izobražuje okoli 163.000 učencev. Ob tem je opozoril na zahtevnost "doseganja tistega famoznega minus enega odstotka zaposlovanja" ob dejstvu, da število učencev iz leta v leto narašča. Tako je v letošnjem šolskem letu približno 1200 šolarjev več kot lani, v prihodnjih letih pa bo to število še naraščalo. Ko bo v šolo vstopila generacija otrok, rojenih leta 2010, se bo število generacije z 18.000 dvignilo na 22.000 učencev.
Tega se na vladi zavedajo, je zagotovil minister ter dodal, da bodo cilj zmanjšanja zaposlovanja skupaj s sindikati in na mehak način vendarle dosegli do konca leta.
Načrtujejo revolucijo v šolstvu
Kot je še ugotavljal Pikalo, je slovenska šola dobra in ne potrebuje večjih sprememb. Dodal je, da ne načrtujejo revolucij, "ampak samo stalno in počasno dograjevanje sistema". Pri spremembah zakonodaje se bodo opirali na Belo knjigo o vzgoji in izobraževanju iz leta 2011, ki je po ministrovih besedah "edina prava osnova za pot naprej".
Med prioritetami za prihodnost je minister znova izpostavil evalvacijo devetletke. "Deset let je minilo in mislim, da je ravno pravi čas, tako kot tudi za bolonjsko reformo pa še za kaj drugega, da zares opravimo evalvacijo," je pojasnil.
Prav tako je Pikalo napovedal določene spremembe zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja v delu, ki se nanaša na tuje šole v Sloveniji. Na ministrstvu bodo predlagali, da se otroci na teh šolah morajo naučiti slovenski jezik, "ker je to jezik okolja, iz katerega ti otroci izhajajo in marsikdo od njih bo tudi v tem okolju ostal".
Pikalo je opozoril tudi na nekatere težave, kot je na primer podaljšano bivanje učencev. Pri tem se bo po njegovem treba glede na vse večji naval učencev vprašati, ali koncept, kakršnega imamo, še drži. Ravnatelje pa je tudi opozoril, da so nacionalna preverjanja znanja pomemben instrument za evalvacijo njihovega lastnega dela z otroki.