Nakupovalne navade potrošnikov so se v zadnjih štirih letih izrazito spremenile, tudi na področju nakupovanja živil. Vse bolj jih narekujejo udobje, hitrost in priročnost, so ugotavljali panelisti na današnji okrogli mizi o nakupnih navadah v Ljubljani. Na slovenskem trgu je po njihovem prostora za rast še ogromno.
NAKUPOVALNE NAVADE SLOVENCEV: Koliko jih še hodi po trgovinah?
Slovenija
Ustanovitelj in partner v družbi Valicon Zenel Batagelj je izpostavil, da se je v zadnjih treh letih izjemno povečalo zaključevanje nakupovalnega procesa na mobilnem telefonu. "Lani je že 43 odstotkov oseb nakup zaključilo na mobilni napravi," je dejal Batagelj in ocenil da so glavni zmagovalci tega dobro razvite mobilne platforme za naročanje.
Podjetje Wolt, ki je organiziralo današnjo okroglo mizo, je lani v Mariboru predstavilo koncept spletne trgovine, ki je namenjena zgolj dostavi, letos pa so trgovino odprli še v Ljubljani. Kot je dejala vodja Wolt Market Slovenija Kaja Koblar, so v kratkem času zabeležili spodbudne rezultate.
"Wolt Market je preizkusilo 10 odstotkov vseh Woltovih aktivnih uporabnikov. Ko tovrstno storitev prvič preizkusijo, se največkrat odločijo za manjši nakup, ki vsebuje izdelke, kot so pijača, prigrizki ali sladoled. Nato pa se zelo radi vračajo po naslednji nakup, ki je precej obsežnejši in z vsebino že podoben tedenskemu nakupu," je pojasnila.
S ponudniki hitre dostave več let sodeluje tudi podjetje Unilever. "Bodi tam, kjer so tvoji potrošniki," je izpostavil vodja blagovne znamke Magnum pri Unileverju Matteo Mozetič. "Čeprav se je ta industrija po pandemiji nekoliko umirila, so se spremenjene potrošniške navade ohranile, ljudje še vedno naročajo po teh kanalih. Zato moramo poskrbeti, da so naši izdelki potrošnikom na voljo kadarkoli in kjerkoli jih želijo," so Mozetiča povzeli v sporočilu za javnost.
Panelisti so se strinjali, da je prihodnost spletnih trgovin z dostavo svetla. "Menimo, da bi na dolgi rok ta kanal lahko zamenjal navado tedenskega dokupovanja živil. Namesto fizičnega obiska trgovin si bodo potrošniki te izdelke enostavno naročili na dom," je ocenil Mozetič.
Koblar pa je dodala, da je trg v Sloveniji še precej v povojih. "Do danes vsaj 60 odstotkov Ljubljančanov ni nikoli naročilo dostave živil, kar velja za vse trgovce in platforme, ki ponujajo tovrstno storitev. To kaže, da imamo ogromno prostora za rast," je ocenila.