Občina Ankaran v konstituiranju bo na oktobrskih lokalnih volitvah dobila svoje organe, polno pa bo začela delovati s prvim januarjem prihodnje leto. V tem obdobju bo ena od njenih nalog tudi delitvena bilanca z Mestno občino Koper (MOK), o kateri se bodo skušali sporazumeti, pravi predsednik Krajevne skupnosti Ankaran Gregor Strmčnik.
Nova občina Ankaran bo imela okoli 2,7 milijona evrov težak proračun, primerna poraba občine pa naj bi znašala okoli 1,5 milijona evrov, s čimer bo Ankaran po Strmčnikovih besedah "čisto samozadostna občina, ki ne bo potrebovala nobenega proračunskega denarja za preživetje".
V teh izračunih niso všteti prihodki iz naslova nadomestil za uporabo stavbnih zemljišč in delež koncesnine, ki naj bi skupaj prispevali še več milijonov evrov. Ob tem je Strmčnik sicer opozoril, da bodo te vire v prvi vrsti namenili ekološki sanaciji okolja, potrebni tudi zaradi neprimerne izvedbe umestitve pristanišča v prostor.
Poleg storitev javnih gospodarskih služb, npr. koprske komunale, je Krajevna skupnost Ankaran doslej razpolagala z okoli 34.000 evrov proračuna. Od tega je bila dobra polovica izvirnih prihodkov, slabih 15.000 evrov pa je prihajalo iz proračuna MOK. Vendar jim še tega denarja Koper vse od leta 2010 ne nakazuje več, tako da delo občine Ankaran v konstituiranju trenutno temelji izključno na prostovoljnem angažiranju posameznikov in donacijah.
FInanciranje po dvanajstinah
V prvem letu po konstituiranju se bo financiranje tako v koprski kot v ankaranski občini predvidoma izvajalo po dvanajstinah, pri čemer so izvirni prihodki Ankarana jasni in bo vsaj denar iz naslova dohodnine prebivalcev prihajal samodejno v Ankaran, še pojasnjuje Strmčnik.
Kot je dodal, so, odkar je leta 2011 ustavno sodišče ustanovilo Občino Ankaran, pozivali vodstvo koprske občine, da to obdobje izkoristijo za kakovostno in temeljito pripravo tako delitvene bilance kot načrtov sobivanja lokalnih skupnosti ter skupnega upravljanja okolja in odnosov z Luko Koper kot upravljavcem koprskega pristanišča. A "komunikacija tako rekoč ne poteka, razen, če sem hudomušen, na sodiščih", je ugotavljal predsednik KS Ankaran.
Na Mestni občini Koper so za STA pojasnili, da gre za vprašanja o urejanju razmerij med občinama, ki se bodo reševala po lokalnih volitvah. Na podlagi dosedanjih primerov s področja ustanavljanja novih občin pa v Kopru ugotavljajo, da "nikakor ne gre za enostavne in hitre postopke".
Po mnenju Strmčnika pa delitvena bilanca sama po sebi ni tako zahtevna. Kot mehanizem urejanja premoženjskih razmerij med občinama jo predpisuje zakon, za presečni datum pri tej pa velja 9. junij 2011, ko je bila formalno ustanovljena Občina Ankaran. Kot pravi Strmčnik, naj bi delitveno bilanco oba občinska sveta sprejela v pol leta, oba župana pa potem podpisala v nadaljnjih treh mesecih. Če pa do tega sporazumnega urejanja razmerij ne pride, zadevo po zakonu rešuje sodišče in v zakonu je taksativno tudi našteto, kako se premoženje deli.
"Čeprav sem po naravi izrazit optimist, je moja osebna ocena, da bo delitev premoženja med Mestno občino Koper in Občino Ankaran izpeljalo sodišče in do sporazumne delitve žal ne bo prišlo," je dejal Strmčnik. Pri tem pa je ocenil, da bi morali zadevo zaključiti do konca leta 2015 ali v začetku leta 2016.
Zadeva zaključena do konca prihodnjega leta?
Poleg premoženja se bo delitvena bilanca nanašala tudi na skupne zavode, tudi medobčinske kot npr. Obalne lekarne, kjer pa zaradi sorazmerno majhne teže Ankarana ni pričakovati bistvenih sprememb v strukturi, ustanoviteljskih pravicah ter organov upravljanja in vodenja.
Luka Koper ni predmet delitvene bilance, prostorska ureditev koprskega pristanišča pa je vprašanje, ki ga bo država reševala skupaj z obema občinama, na ozemlju katerih leži pristanišče, je poudaril Strmčnik.
Dejstvo pa je, da se nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča plačuje tisti občini, na ozemlju katere gospodarska družba izvaja dejavnost, to pa pomeni, da bo Luka Koper za del pristanišča, ki leži na območju Občine Ankaran, nadomestilo za stavbno zemljišče plačevala Občini Ankaran.
Delitvena bilanca bo sicer po Strmčnikovih besedah samo eno od poglavij urejanja razmerij s Koprom. Med drugim so tu zemljišča na območju Miljskega polotoka, ki so jih v Kopru želeli prodati in pozidati, kar so v Ankaranu prek sodišča uspeli zaustaviti. Gre za okoli 100 hektarjev in 519 parcel, katerih vrednost presega 100 milijonov evrov. Po zakonu bodo ta zemljišča pripadla občini Ankaran, dodaja Strmčnik.
Kako pa Strmčnik ve, kdo bo župan Kopra in katera stranka bo zmagala na volitvah v Kopru, da že zdaj govoriči, kako se bo moral on boriti za pravice "njegove" občine po sodiščih? Očitno je fant precenil svoje sposobnosti, uvidel, da je pošteno nategnil par sto svojih krajanov in že vnaprej za faliran projekt obtožuje občino Koper. Projekt pa je faliran zato, ker ne bo šoldov.
Veste, kaj vam jaz povem: kdorkoli bo župan Kopra (tudi če bo to vaša ankaranska Polka, ki se bo za ta namen preselila v Hrvatine) ali pa načelniki uradov, ki bodo prisiljeni urejati razmerja s to neustavno ustanovljeno občino, bo moral krepko premisliti in paziti, kaj dela, da ne bo prizadel interesov občanov Kopra.
Kajti Koprčani nismo budale: kdorkoli, pa četudi bo to Popovič, ki ne bo delal v skladu z interesi občanov Kopra in bo popuščal odcepiteljem pri delitveni bilanci, bo na naslednjih volitvah "pušil" kot majmun. To je zanesljivo!
S tistimi, ki ne želijo biti del celote Kopra in nas slavno junaško zapuščajo, ne sme biti pardona, pa čeprav bodo urejali stvari še dvajset let po sodiščih!
To je moje stališče, volilca iz Kopra. Zatorej, kandidati za funkcije v Kopru, pazite kaj delate!