Dolgotrajno usklajevanje in številne pripombe že vrsto let onemogočajo gradnjo hitre ceste Koper–Dragonja. Državni prostorski načrt (DPN) še ni pripravljen. Trenutno so v izdelavi strokovne podlage in idejne zasnove. Sledil bo dolgotrajen postopek, preden bo lahko prišlo do odkupa zemljišč in pridobitve gradbenih dovoljenj. Konkreten časovni rok? Čeprav se vsi strinjajo, da je hitra cesta na tej relaciji nujno potrebna, nihče od pristojnih ne zna napovedati, kdaj bo zgrajena, saj je zaradi nepredvidljivosti postopkov to nemogoče.
MISIJA NEMOGOČE: Kdaj hitra cesta Koper-Dragonja?
Piran
Gradnja hitre ceste Koper–Dragonja se bo, kot kaže, začela v neopredeljeni prihodnosti. Ali pa glede na to, kako se odvijajo postopki, celo nikoli. Kot so povedali na Darsu, so trenutno v izdelavi "strokovne podlage in idejne zasnove novih rešitev". Sledila bo ponovna javna objava predloga DPN (državnega prostorskega načrta) in javna seznanitev z novimi predlogi. Javnost bo znova imela možnost podati svoje pripombe in sledila bo nova pridobitev mnenj "nosilcev urejanja prostora". Šele nato bo vlada odločala o sprejetju DPN, ki mu bo sledila izdelava projektne dokumentacije, temu pa odkupi nepremičnin, potrebnih za gradnjo.
Okvirni časovni rok?
Na to vprašanje Dars ne more odgovoriti. Mnenja nekaterih, da gre pri blokadah povezanih z novimi obalnimi prometnimi rešitvami za "tiranijo manjšine nad večino", ne želijo komentirati. Tudi na Ministrstvu za naravne vire in prostor pojasnjujejo: "Končne rešitve trenutno še niso izdelane, saj je potrebno rešitve uskladiti z nosilci urejanja prostora."
Na vprašanje, koliko časa lahko traja sprejem novega DPN, pa odgovarjajo: "Ker strokovne podlage, ki jih mora investitor zagotoviti pred samo izdelavo DPN še niso izdelane, trenutno ni mogoče napovedati roka za sprejem uredbe o DPN."
V prihodnje je sicer za povečanje pretočnosti prometa na tem območju predvidena gradnja hitre ceste na odseku Jagodje–Lucija s priključno cesto za Piran, za katero je v veljavi državni lokacijski načrt. Gradbeno dovoljenje še ni bilo pridobljeno zaradi nasprotovanja Občine Piran, ki želi, da se pred gradnjo tega odseka začne graditi tudi hitra cesta Koper–Dragonja.
Na Ministrstvu za narave vire in prostor menijo, da niso pri tem zaznali nobene 'blokade' s strani občine, vendar DPN posega v poseljeno območje in je zato "potrebno veliko prilagajanja rešitev, da bi bil poseg čimbolj sprejemljiv tako z okoljskega, gradbeno-tehničnega in prometno-ekonomskega vidika, kot tudi z vidika družbene sprejemljivosti". Prizavajo pa, da z občino Piran ne potekajo nobeni pogovori o možnosti začetka gradnje hitre ceste na omenjenem odseku.
Za mnenje smo vprašali tudi piranskega župana Andreja Koreniko. "Javnost mora imeti možnost aktivnega sodelovanja pri načrtovanju vsakega posega v prostor. V demokratični skupnosti mora prav vsaka državljanka in državljan dobiti priložnost, da predstavi svoje stališče in izrazi svoje pomisleke. Odgovornost odločevalca pa je, da odločitev sprejme tudi v primerih, ko v razumnem roku ni mogoče doseči širšega družbenega konsenza. Ravno na takšen primer kaže pri iskanju prometnih rešitev na našem območju," pravi Korenika.
In kako se bo kot župan lotil reševanja tega zapleta? "Z dialogom in upoštevanjem konstruktivnih predlogov in utemeljenih pripomb vseh ključnih deležnikov," odgovarja Korenika.
Komentiraj
Razlog je dokaj banalen, oni so si svoje vikendice postavili, Hrvatom pa ne dajo gušta.
To je vsa znanost teh petdesetletnih študij.