V portoroškem Monfortu bodo danes javnosti predstavili repliko tradicionalnega istrskega plovila topa, katerega gradnja je potekala v okviru čezmejnega projekta ohranjanja pomorske dediščine severnega Jadrana Mala barka 2, ki sicer sodi v program Interreg Slovenija-Hrvaška.
LAHKO SI JO BOSTE OGLEDALI OD BLIZU: V Portorožu bodo predstavili repliko tradicionalne istrske barke
Piran
Tradicionalni istrski topo (fotografija iz pomorskega muzeja v italijanskem Cesenaticu)
Repliko plovila je zgradila ekipa pod vodstvom Tomija Sinožića, do splovitve, ki bo predvidoma sledila v nekaj tednih, pa bo na ogled pred info centrom Monfort. Kot so pristojni iz občine in Pomorskega muzeja Sergej Mašera pojasnili že lani poleti ob predstavitvi gradnje plovila, so želeli na ta način oživiti in predstaviti nekoč tradicionalno obrt, ki predstavlja pomembno dediščino teh krajev. Ena od idej je, da bi barko po izgradnji prevzela v upravljanje fakulteta za pomorstvo in jo uporabila v pedagoške namene.
Gradnja istrskega topa je sicer le eden od rezultatov mednarodnega projekta Mala barka 2. Projekt je v celoti vreden več kot dva milijona evrov in se v 85 odstotkih sofinancira v okviru programa sodelovanja Interreg Slovenija-Hrvaška iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj. Glavni cilji projekta so ohranjanje, zaščita, promoviranje in razvoj pomorske dediščine obmejnega področja skozi valorizacijo po načelih trajnostnega turizma.
Topo na piranski razglednici iz leta 1900
Poleg tradicionalnega plovila so samo v slovenskem delu projekta denimo uredili nov turistično-informacijski center v Izoli, izolska občina pa je uspela urediti interpretacijski center in obnovila več starih plovil. S pomočjo projekta je piranska občina med drugim uredila info center v nekdanjem skladišču soli Monfort, ki je hkrati postal razstavni prostor za plovila Pomorskega muzeja Sergej Mašera Piran. Projekt je omogočil tudi razvoj promocijskih aktivnosti in številnih mehkih vsebin.