Pobudnik referenduma o drugem tiru Vili Kovačič vztraja, da bi država morala drugi tir zgraditi po alternativni vzhodni trasi Koper–Kozina–Divača. S somišljeniki je včeraj predstavil kopico po njihovem mnenju odprtih vprašanj glede financiranja projekta in nelogičnosti potrjenega investicijskega programa za izgradnjo drugega tira.
KOVAČIČ VZTRAJA PRI ALTERNATIVNI TRASI: 'Šlo je za referendumski in predvolilni nateg'
Slovenija
Vili Kovačič, pobudnik referenduma o drugem tiru
"Jasno je, da je drugi tir enojni tir. Kam je izginil dvojni tir iz investicijskega programa? Šlo je za referendumski in predvolilni nateg," je dejal Kovačič na novinarski konferenci. Včeraj je predsednika vlade Marjana Šarca in infrastrukturno ministrico Alenko Bratušek znova pozval, da prideta na predstavitev alternativne in po njegovem mnenju boljše različice izgradnje drugega tira.
Ker v slovenski vladi ne dobi sogovornikov, ki bi mu prisluhnili, namerava te poiskati v Evropskem parlamentu in sosednjih državah, pisal je tudi predsedniku Evropske investicijske banke (EIB) Wernerju Hoyerju. "Mednarodna razsežnost projekta je velika, zato upam, da ga bodo z mednarodnimi ukrepi ustavili," je dejal Kovačič.
Infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek
Zahteva tudi ustanovitev parlamentarne preiskovalne komisije o drugem tiru, računsko sodišče pa naj projekt oceni z okoljskega in ekonomskega vidika. "V delu je tudi zahteva za ustavno presojo drugega tira," je dejal in dodal, da naj bi to poslali kmalu.
Jože Duhovnik iz Strokovne skupine JD, ki prav tako nasprotuje vladnim načrtom, je ob tem ocenil, da imamo v Sloveniji korupcijo tudi med projektanti, ki so sodelovali pri načrtovanju drugega tira. Prepričan je, da bi lahko dvotirno progo izgradili precej ceneje. Inženir Anton Gunde pa je izpostavil po njegovem mnenju pomanjkljiv nadzor nad projektom. Investicijski program ima poleg tega po njegovih besedah nekaj težko prebavljivih ugotovitev.
Ne govori o centih. Tu so v ozadju milijoni. Sicer pa ima Vili prav. Bil je velik predvolilni NATEG. Vseskozi so trdili, da bosta na trasi dva tira in bo stari tir ukinjen. Da imajo zagotovljen denar evroske banke. NOT! Kdo bo tu odgovarjal za laži? Zaradi teh laži smo plačali dodaten referendum! Če bi ljudje vedeli za resnico, bi projekt padel že na prvem referendumu. Pa še to. Projektno dokumentacijo je pripravljala ista firma, ki je imela prste vmes pri TEŠ 6. Že takrat so jim dokazali koruptivno ravnanje, naši pa jih najamejo še enkrat?!?!? Kdo je tu nor in kam so poniknili denarci? Zakaj se hočejo znebit Madžarov? Da se bo lažje ribarilo v kalnem!