Letošnja turistična sezona je v naši najbolj turistični občini znova pokazala velik razkorak med hotelirji, ki so zadovoljni z doseženimi rezultati, in gostinci, ki pravijo, da je iz leta v leto slabše.
Hotelirji zmerno zadovoljni, gostinci precej razočarani
Piran
V prvih dneh januarja turistični delavci potegnejo črte pod božično-novoletnimi prazniki, ki so zadnje obdobje v letu, ko se namnoži več turistov, hkrati pa je to tudi čas za pregled celotnega prejšnjega leta v primerjavi s predhodnimi. Hotelirji so (tudi) tokrat zadovoljni.
Skupaj je bilo v letu 2014 realiziranih 1.101.921 hotelskih nočitev, kar je le 10.000 nočitev (oz. odstotek) manj kot lani, vendar 4.500 nočitev več kot leta 2012. K temu pa je treba prišteti še približno 250.000 nočitev iz ostalih namestitvenih kapacitet. "Ocenjujemo, da bo skupna številka tudi letos presegla 1,3 milijona nočitev. Razmerje med domačimi in tujimi ostaja skorajda nespremenjeno, kar pomeni, da je domačih nočitev 31 odstotkov, tujih pa 69 odstotkov," so zapisali v turističnem združenju.
Gostinci si želijo drastičnih sprememb
Še posebno pa so zadovoljni z decembrom, saj je bil ta glede na pretekla leta bistveno boljši, zabeležili so sedem odstotkov več nočitev. Kljub solidnim številkam, ki kažejo na dober obisk, pa so razočarani gostinci, lastniki restavracij in lokalov pravijo, da je iz leta v leto težje. "Nekaj bo treba drastično spremeniti, Portorož ni več destinacija, ki bi si je nekdo želel," pravi Mladen Škerbec iz Društva Sončna riviera, ki ocenjuje, da je v mestu vse manj gostov, saj to postaja nezanimivo za turiste. "Gostinci in trgovci iz sezone v sezono beležimo manjši obisk, letos poleti pa je na to vpivalo tudi slabo vreme," je razložil in poudaril, da se hkrati zavedajo, da so za tako situacijo delno krivi tudi sami.
Med božično-novoletnimi prazniki so sicer člani društva beležili dober obisk, ki pa se je pokvaril za silvestrovo, ko jim je ponagajalo mrzlo vreme. Pozna pa se tudi upad ruskih gostov, še posebno pri "a la carte" gostinski ponudbi in trgovcih. In četudi v Portorož turisti pridejo, imajo pogosto v hotelih rezerviran "all-inclusive" aranžma, kar zopet ni v pomoč lokalnim gostincem. "Borimo se, da bi se dogovorili s hotelirji, a za enkrat do dogovora še ni prišlo," pravi Škerbec, ki dodaja, da se enkrat na leto, ob Portoroški noči, s hoteli povežejo, a to po njegovem mnenju ni dovolj.
Da pa bi jim padlo na misel, ki to ni, saj vsi že govorimo, da bi vključli sploh kaj ponudbe, to pa ne...
Soba in morje ni nobena ponudba, ponudbe so to kar bi lahko iztržili iz okolice.
Ampak ne, lažje je jokat in navijat cene v nebo.
Glede na njihovo stopnjo sposobnosti in poštenosti, so lahko veseli, da sploh kaj zaslužijo.
Ko pa bodo gostinci se vozili v 13 let starih cliotih in živeli v 40m2 stanovanjih, takrat bomo mogoče verjeli, da jim gre res tako slabo...