Ministrstvo za infrastrukturo, Mestna občina Koper, Dars in direkcija za infrastrukturo so danes v Kopru podpisali dogovor o razširitvi bertoške vpadnice s sedanje dvopasovne ceste v štiripasovnico. Investicija naj bi bila vredna med tremi in petimi milijoni evrov, gradnja naj bi bila končana v dveh letih.
DOGOVOR PODPISAN! Koper bo dobil novo bertoško vpadnico
Koper
Točne vrednosti investicije danes še niso mogli razkriti, ker bo znana šele po pripravi celotne dokumentacije, okvirno pa naj bi se gibala med tremi in petimi milijoni evrov. Bertoška vpadnica bo ob ureditvi enega ali dveh novih vhodov v Luko Koper mesto razbremenila tovornega prometa.
Mestna občina Koper bo poskrbela za ureditev vse potrebne dokumentacije, za kar naj bi prispevala med 150.000 in 200.000 evrov. Po pridobitvi gradbenega dovoljenja za kilometer dolg odsek sedaj zelo nevarne dvopasovne ceste bo koprski občini ta denar vrnil Dars, je ob podpisu pogodbe povedal župan Boris Popovič.
Bertoška vpadnica postaja vse pomembnejša
Bertoška vpadnica je bila po Popovičevih pojasnilih najprej načrtovana kot začasna rešitev do Luke Koper, vendar postaja ob zavlačevanju izgradnje serminske obvoznice vse pomembnejša. Pomembna je tudi zaradi večje prometne varnosti, saj je na sedanji dvopasovni cesti kar nekaj prometnih pasti, kjer so se že dogajale hujše prometne nesreče.
Pri prvotnih dogovorih o ureditvi bertoške vpadnice je sodelovala tudi Luka Koper. Vendar se je tik pred realizacijo dogovora z ostalimi štirimi partnerji, ki so danes podpisali dogovor, umaknila. Po besedah koprskega župana so v iskanju najhitrejše rešitve tako izgubili nekaj mesecev časa.
Uredili bodo tudi ankaransko vpadnico
Prav tako bodo ob dograditvi bertoške vpadnice lahko bolje uredili tudi ankaransko vpadnico, je povedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Luka Koper pa bo morala poskrbeti za ureditev novega vhoda ali dveh, za kar se še dogovarjajo. Problem naj bi bila lastništva zemljišč na območjih, ki so predvidena za gradnjo novega luškega vhoda.
Ja, tako je ko se 'strokovnjak za vse' loti reševati prometno logistiko. Je, malo težje kot narediti kapučin, a ne?
Kakšen neposreden razvojni učinek na poslovanje LK bo imela širitev bertoške vpadnice, glede na to, da ob širitvi ni neposredno predviden tudi dodaten/alternativen/drugi vhod v LK?
Če ste kolikor toliko pozorno sledili medijem, parcele okrog LK so v zasebni lasti, torej za odkup/razlastitev teh parcel je potreben kar zahteven pravni postopek, ali veste koliko v povprečju taki sodni/pravni/upravni postopki v povprečju trajajo v Sloveniji?
Kratka poenostavitev: Drugih vhodov v LK še dolgo ne bo! Tovornega prometa v središču Kopra bo vedno več, s tem tudi eksponencialne jeze občanov zaradi gužvanja med kamioni. Širitev vpadnice ne bo LK prinesla nobenega razvojnega učinka!