Sposobnost razumeti ljudi močno vpliva na način, kako z njimi komuniciramo. Ko razumemo, kaj nekdo občuti, lahko prilagodimo svoje sporočilo in način komunikacije, da zagotovimo, da bo naše sporočilo kar najbolje sprejeto. Toda na kaj moramo biti pozorni? Kateri znaki nam lahko razkrijejo, kaj nekdo misli ali čuti?
DEVET SKRIVNOSTI, KAKO 'PREBRATI' LJUDI: Po nasvetih nekdanje agentke FBI
Trendi
LaRae Quy je 23 let delala kot agentka pri FBI. Zdaj svoje izkušnje in znanje deli prek pisanja, predavanj in poučevanja. Njeni nasveti so dragoceni za podjetnike, lastnike podjetij in vse druge. Kot pravi LaRae: "Ni vam treba biti vrhunski zasliševalec, da bi ugotovili, kaj se dogaja v nekom. Signali so vedno tam – vse, kar morate storiti, je, da veste, na kaj morate biti pozorni," piše Inc. Magazine. Tukaj so njeni nasveti, kako 'prebrati' ljudi:
1. Postavite osnovno izhodišče
Ljudje imajo različne navade in vzorce vedenja. Nekateri na primer pokašljajo, ko so živčni, gledajo v tla med pogovorom, prekrižajo roke, se popraskajo po glavi, se dotikajo vratu, mežikajo, stisnejo ustnice ali pogosto migajo z nogami. Sprva teh stvari morda niti ne opazimo, vendar, ko jih enkrat opazimo, jim ne posvečamo veliko pozornosti. Ljudje to vedenje izražajo iz različnih razlogov. To so lahko njihove navade, včasih pa lahko ta dejanja nakazujejo prevaro, jezo ali živčnost.
2. Opazujte odstopanja
Bodite pozorni na neskladja med osnovnim izhodiščem, ki ste ga ustvarili, in besedami ter dejanji osebe. Na primer, če ste opazili, da ima vaš pomemben dobavitelj navado večkrat zakašljati, ko je nervozen, in to stori, ko vam predstavlja manjše spremembe v poslovnem dogovoru, je morda tu več, kot se zdi na prvi pogled. V takem primeru bi bilo morda dobro postaviti nekaj dodatnih vprašanj.
3. Bodite pozorni na skupke gest
Enotna gesta ali beseda sama po sebi morda ne pomeni ničesar, vendar bodite pozorni, kadar se več nenavadnih vedenj pojavi skupaj. Na primer, vaš dobavitelj ne le večkrat zakašlja, ampak se tudi praska po glavi in nemirno premika noge. V takih primerih nadaljujte previdno.
4. Primerjajte in opazujte
Če opazite, da se nekdo obnaša nekoliko drugače kot običajno, nadaljujte z opazovanjem in preverite, ali oseba ponavlja isto vedenje tudi z drugimi ljudmi v skupini. Opazujte osebo med interakcijo z drugimi v prostoru. Se njen izraz spremeni? Kaj pa drža in govorica telesa?
5. Ogledalo
'Ogledalo' se nanaša na koncept t. i. ogledalnih nevronov, ki se nahajajo v naših možganih. Ti nevroni nam pomagajo odsevati ali posnemati čustva in telesno govorico drugih ljudi. To pomeni, da ko vidimo nekoga, ki je vesel in se smeji, se naše obrazne mišice samodejno aktivirajo in povzročijo nasmeh na našem obrazu. Podobno, če vidimo nekoga, ki je žalosten ali jezen, se lahko naše obrazne mišice namrščijo. Če oseba ne izraža enakega vedenja, vam morda sporoča, da ji niste všeč ali da ni zadovoljna z nečim, kar ste storili.
6. Prepoznajte močan glas
V poslovnih ali skupinskih situacijah ni nujno, da je najmočnejša oseba tista, ki formalno vodi sestanek ali je uradni vodja skupine. Moč in vpliv se lahko odražata tudi v načinu, kako se nekdo izraža in kako samozavestno govori. Močna oseba v skupini bo imela pogosto samozavesten in prepričljiv način govora, jasen ton glasu in bo pogosto uporabljala odprto telesno govorico (na primer nasmehe, odprto držo telesa). Če predstavljate idejo skupini, se lahko zlahka osredotočite na vodjo ekipe. Vendar ima ta vodja lahko šibko osebnost in se močno zanaša na druge pri odločanju. Prepoznajte močan glas in vaše možnosti za uspeh se bodo dramatično povečale.
7. Opazujte, kako hodijo
Ljudje, ki hodijo z glavo navzdol, brez tekočih gibov ali brez samozavesti, pogosto kažejo na nizko samopodobo. Če opazite te značilnosti pri članu svoje ekipe, se dodatno potrudite in ga pohvalite, da mu pomagate povečati samozavest, ali pa mu postavite več neposrednih vprašanj med sestankom, da bi iz njega izvlekli dobre ideje.
8. Prepoznajte akcijske besede
Besede so eden najbližjih načinov, da razumete misli druge osebe. Besede predstavljajo misli, zato prepoznajte besedo, ki nosi največji pomen. Na primer, če vaš šef reče, da se je odločil za blagovno znamko X, je ključna beseda 'odločil'. Ta beseda kaže, da je vaš šef najverjetneje pretehtal več možnosti in dobro premislil svojo odločitev. Akcijske besede ponujajo vpogled v način razmišljanja osebe.
9. Prepoznajte osebnostne namige
Vsak od nas ima edinstveno osebnost, vendar obstajajo osnovne značilnosti, ki vam lahko pomagajo vzpostaviti stik z drugo osebo in jo natančno prebrati.
- Ali oseba kaže bolj introvertirano ali ekstrovertirano vedenje?
- Ali se zdi, da osebo bolj motivirajo odnosi ali pomembnost?
- Kako oseba ravna z negotovostjo in tveganjem?
- Kaj oseba potrebuje za krepitev samozavesti?
- Kako se oseba obnaša pod stresom?
- Kako se oseba obnaša, ko je sproščena?
Nasveti LaRae so dragoceni, vendar je potreben čas, da se naučimo natančno brati ljudi. Seveda obstajajo izjeme pri vsakem pravilu, vendar, če upoštevate ta načela in razvijate svoje sposobnosti opazovanja, boste močno izboljšali svojo sposobnost branja drugih, razumevanja njihovega razmišljanja in učinkovite komunikacije.