BORUT FAKIN: "Verjamem, da je najhujše za nami, z optimizmom v prihodnost" (INTERVJU)

Koper

Epidemija koronavirusa je posegla v vse sfere našega življenja, ogromen pečat je pustila tudi na gospodarstvu. Napovedi tako na svetovni kot tudi evropski ravni niso optimistične, a obstajajo tudi svetli primeri, ki dokazujejo, da se s prilagoditvami in dobrim načrtom krizo lahko tudi preseže. To dokazujejo v Vinakoper, kjer po besedah direktorja Boruta Fakina ne glede na spremenjene razmere ocenjujejo, da bo podjetje letos utrpelo le manjši izpad prihodkov.

Kako posluje Vinakoper po epidemiji covida-19? Kakšno je poslovanje v primerjavi z obdobjem pred koronavirusom?

Epidemija COVID-19 in razglasitev izrednih razmer v sredini meseca marca 2020 nas je prizadela ravno po izjemno obetajočih prvih dveh mesecih poslovanja v začetku leta. Večino zastavljenih aktivnosti smo morali nemudoma postaviti v drugi plan, v prvega pa zdravje vseh naših zaposlenih, njihovih bližnjih, naših kupcev in poslovnih partnerjev. Tam, kjer smo lahko, smo organizirali delo od doma, drugje je delo potekalo v okrnjeni zasedbi. Ne glede na spremenjene razmere, ki so posledica epidemije, pa ocenjujemo, da bo podjetje letos utrpelo le manjši izpad prihodkov. Kot ključno ocenjujemo dejstvo, da smo pred začetkom epidemije izvedli vrsto tržno in prodajno izjemno zanimivih aktivnosti ter istočasno veliko truda vložili v dvig kakovosti naših vin ter prilagoditev določenih stroškov poslovanja. Izjemnega pomena pa je tudi uspešen prodor na tuje trge, kjer kljub razmeram v svetu dosegamo zavidljivo rast prihodkov v primerjavi z letom 2019. Konkurenca je ostra, tako na domačem kot tujem trgu, zato še z večjim ponosom povemo, da smo ravno v teh dneh odpremili večje število steklenic naše najprestižnejše linije vin, Istrski rubini, kupcu na Kitajsko.

Kako se soočate s t. i. korona krizo, ki je nastopila zaradi epidemije? V kolikšni meri je kriza prizadela Vinakoper? Kako nanjo odgovarjate?

V času epidemije in posledičnih omejitev gibanja smo veliko pozornosti namenili prodajnemu kanalu spletna prodaja. Takoj smo razširili ponudbo spletne trgovine. Poleg naših vin smo v ponudbo dodali tudi istrske dobrote (salame, siri, oljčno olje, tartufi, čokolade) in darilni program (hladilce za vino, brisače, kozarce) ter vsem omogočili brezplačno dostavo ob nakupu nad 50 evrov. Prepričani smo, da se bo ta prodajni kanal v prihodnjih letih še povečeval, zato bomo tudi v bodoče veliko pozornosti namenili uporabniški izkušnji ter širjenju asortimana na spletu. Vsaj deloma smo bili v času razglasitve epidemije v boljšem položaju, saj so dela v vinogradih lahko potekala nemoteno. Z dodatnimi ukrepi pa smo uspeli zagotoviti takšne delavne pogoje, ki niso ogrožali zdravja naših zaposlenih.

Iz prodajnega vidika smo na slovenskem trgu zabeležili izpad načrtovanih prihodkov v segmentu HoReCa. Sprejeti vladni ukrepi za zajezitev epidemije so imeli dodaten negativen vpliv na poslovanje naše maloprodajne mreže. Smo pa v času epidemije intenzivno delali na področju trženja in enologije vse s ciljem, da bomo kos prihodnjim izzivom. Tisto, kar nismo uspeli izvesti v prvem delu leta, bo prišlo na vrsto od septembra 2020. Novosti v prihajajočih mesecih bo še precej.

Ali menite, da se bo kriza, ki jo je povzročila epidemija, še poglobila? Kaj pa v primeru drugega vala koronavirusa – se pripravljate na ta scenarij? Kako?

Razmišljati je potrebno pozitivno in istočasno imeti pripravljene scenarije v primeru drugega vala. Sam osebno verjamem, da je najhujše za nami. Z optimizmom je potrebno gledati v prihodnost in le na tak način bo celotno gospodarstvo ponovno doseglo in preseglo rezultate iz preteklih let. Mi imamo jasno vizijo, kako naprej in verjamemo vanjo. Spajanje odličnih vin s ključnimi prednostmi Istre bo zagotovo tista prava pot, ki nas lahko pripelje, da bodo istrska vina na tujih trgih še bolj uveljavljena, sočasno pa se bo s tem krepila tudi prepoznavnost naših krajev kot vinske in kulinarične destinacije.

Kakšni so vaši načrti za poletje? Pred kratkim ste prenovili blagovne znamke penečih vin Capris – kako je bila prenova sprejeta pri vaših kupcih? Načrtujete v bližnji prihodnosti kaj podobnega?

V skladu z zastavljeno strategijo bomo nadaljevali proces repozicioniranja blagovne znamke Vinakoper. Veliko pozornosti bomo posvečali pridobivanju novih kupcev in ljubiteljev vin Vinakoper doma in v tujini. Pripravljamo vseslovensko akcijo za promocijo Refoška – katera, verjamem, bo zagotovo postavila nove standarde oglaševanja v vinski branži v Sloveniji. Prejšnji teden smo 'otvorili' poletje in pričeli z ekskluzivno nagradno igro v vinskem butiku Vinakoper in prodajalnah v Ljubljani, v okviru katere bomo promovirali novo linijo penin Capris. V povezavi s promocijo penin smo pravkar slovenski javnosti predstavili tudi nov videospot. Kot zanimivost naj dodam, da drugi del videospota, ki bo predstavljen v juliju, med drugim na zabaven način promovira tudi varno vožnjo ter odgovorno pitje alkohola. Za letošnjo jesen načrtujemo odprtje sodobnega vinskega lokala s pestro ponudbo istrskih kulinaričnih dobrot ob trenutni lokaciji vinskega butika v Kopru. V drugi polovici leta bomo na domačem trgu predstavili novo penino letnika 2018, pridelano po klasični metodi in novo belo vino (v magnum izvedbi) v liniji Sixty. Nadgradili bomo tudi darilni program, ki bo letos še bogatejši z izdelki iz Istre in izjemno lepimi ter priročnimi embalažami. Potekajo pa tudi priprave za letošnje Martinovanje, ki ga bomo že tretje leto zapored organizirali skupaj DVSI (Društvom vinogradnikov slovenske Istre) in s 15 izbranimi vinarji Istre. Vsekakor pa si veliko obetamo tudi od dobrodelne licitacije barik sodčkov v decembru, kjer že 21. leto zapored zbrana sredstva namenjamo za Pediatrični oddelek Splošne bolnišnice Izola. V začetku leta 2021 z namenom dviga ponudbe naših vinskih degustacij pa nas čaka prenova vinskega hrama – degustacijske sobe, v okviru katerega bomo dodatno ponudili našim obiskovalcem povsem nov degustacijski prostor za skupine do 15 oseb.

Ljubiteljem navtičnega turizma in tistim, ki radi preživljajo prosti čas v naravi, bomo v kratkem, še ta mesec, omogočili nakup vina v posebni tri litrski embalaži (bag in box). Novost bo premierno na voljo v vseh naših maloprodajah in trgovinah Agrarije. Vabljeni! Skratka izzivov in novih idej nam tudi v bodoče zagotovo ne bo zmanjkalo.

Jeseni sledi trgatev. Kako kaže z njo? Kaj pričakujete?

Trenutna napoved glede količine grozdja, predvsem zaradi suše, ki nas je prizadela v mesecu aprilu in maju, je zelo nehvaležna. Za bolj natančne ocene bo potrebno počakati vsaj do sredine julija. Bomo pa tudi letos zagotovo odkupili grozdje od naših kooperantov, za katere sem prepričan, da zgledno skrbijo za prihajajočo letino.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Lili |  23 .06. 2020 ob  10: 11
Najhuje je za nami? Eni živite v pravljici, gospodič Fakin...