BOGATI IN USTVARJALNI DNEVI: Otroci z Obale so se vključili v Teden inkluzivnega plesa (FOTO)

Koper

Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem (UP PEF) je v okviru Erasmus+ projekta FutureIDEA, 'Future perspectives of inclusive dance education' od 13. do 17. maja, organizirala sedem delavnic inkluzivnega plesa, ki se jih je udeležilo več kot 120 udeležencev iz različnih vzgojno-izobraževalnih in socialno-varstvenih zavodov ter nevladnih organizacij. Med njimi so bili Center za usposabljanje Elvira Vatovec Strunjan, Zavod Modri december, Varstveno delovni center Koper, Večgeneracijski center Morje Koper, CIRIUS Vipava in drugi.

V okviru projekta koprska fakulteta sodeluje s plesnima šolama iz Madrida v Španiji, in sicer s plesno šolo za inkluzivni ples MeetShareDance in plesno šolo MOVE arte para todos, ki se ukvarja predvsem z večgeneracijskim plesom ter plesnim teatrom. V projektu je še Zavod za izobraževanje in inkluzijo ODTIZ, ki ga zastopa Mija Pungeršič, z UP PEF pa sodelujeta izr. prof. dr. Vanja Kiswarday in Maja Rejc, asist.

Teden inkluzivnega plesa na Obali je bil izjemno bogat in ustvarjalen. Tako mlajši kot starejši udeleženci so iz pedagoške telovadnice odhajali polni vtisov, razgibani, prijetno utrujeni in nasmejanih obrazov, predvsem pa z zavedanjem, da pleše lahko prav vsak in da lahko plešemo na mnogo različnih načinov, vsak pa v okviru svojih zmožnosti. Delavnice so potekale z upoštevanjem značilnosti, potreb in zmožnosti posameznih skupin, izvajalci pa so s svojo fleksibilnostjo poskrbeli za prilagoditev delavnic vsakemu posamezniku.

Prav vsak posameznik je pomembno doprinesel k soustvarjanju prijetnega vzdušja in postopnemu izgrajevanju zaključne predstavitvene slike/elementa.

Po tednu delavnic inkluzivnega plesa se je v zaključnem dogodku zlil ustvarjalni duh, ki je bil preplet plesno-gibalnega in glasbenega ustvarjanja ob spremljavi doc. Vladimirja Batiste z UP PEF.

"Sodelujoči smo ob v okviru prireditve ugotovili, da so tovrstni pristopi in aktivnosti zelo primerni in dobrodošli v inkluzivno-pedagoški praksi, zato bi bilo vredno več pozornosti usmeriti v razvijanje dejavnosti inkluzivnega plesa, ki lahko pomembno doprinese stroki z vidika celostnega pristopa k obravnavi oseb s posebnimi potrebami in obogati možnosti posameznikov in družin za njihovo vključevanje v družbo," sta ob zaključku povedali izr. prof. dr. Vanja Kiswarday in Maja Rejc.