4 PONUDBE ZA VSTOP V TOVORNI PROMET SŽ: Bodo strateški partner Rusi, Poljaki, Čehi ali Nemci?

Slovenija

Za vstop v družbo SŽ-Tovorni promet naj bi se po neuradnih informacijah časnika Dnevnik zanimale družbe Hamburger Hafen und Logistik, EP Holding, Poljske državne železnice in Ruske državne železnice. V SŽ naj bi od vseh štirih tudi že prejeli nezavezujoče ponudbe. Izbrani strateški parter bo z dokapitalizacijo dobil 49 odstotkov Tovornega prometa.

Časnik tako danes poroča, da naj bi se po zanesljivih informacijah za 49-odstotni delež v tovorni družbi Slovenskih železnic (SŽ) zanimala logistična družba Hamburger Hafen und Logistik, ki upravlja s tremi kontejnerskimi terminali v hamburškem pristanišču in s številnimi zalednimi logističnimi storitvami. Večina blaga, namenjenega na evropski trg, danes prispe prek pristanišč Severnega morja, večinoma prek nizozemskega Rotterdama, belgijskega Antwerpna in nemškega Hamburga, kjer pretovorijo petino vsega blaga.

Vsa tri so po številu pretovorjenih zabojnikov precej večja kot Luka Koper, a ima slednja boljšo strateško lokacijo.

Poleg družbe Hamburger Hafen und Logistik naj bi se za dokapitalizacijo in lastništvo v družbi SŽ-Tovorni promet zanimal še češki logistični velikan EP Holding, sicer največji dobavitelj elektrike in energetike za Češko in Slovaško.

Poleg omenjenih pa še Poljske državne železnice (PKP) ter Ruske državne železnice (RŽD). Medtem pa družba Avstrijske zvezne železnice (ÖBB), ki se je vse od lani omenjala kot eden najverjetnejših strateških partnerjev in je s SŽ podpisala tudi pismo o nameri, ni več v igri, saj naj bi bili pogoji, ki so jih postavili pred morebitnim vstopom, za SŽ nesprejemljivi, poroča časnik.

O tem, koliko denarja bo izbrani strateški partner vložil v družbo, v tem trenutku še ni zanesljivih informacij, navaja časnik.

Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes informacije o štirih družbah ni želel komentirati, ker je postopek še v teku. "Povem lahko le to, da se za nakup 49-odstotnega deleža Tovornega prometa zanimajo štirje zelo močni evropski logisti. Njihov vstop v družbo bo v vsakem primeru pomenil doprinos in omogočil razvoj Tovornega prometa," Mesa povzema Dnevnik.

Po informacijah časnika so v SŽ od vseh štirih že prejeli nezavezujoče ponudbe, ki jih proučujejo. Strateški partner bo družbi omogočil širjenje predvsem v Italijo, Avstrijo, na Hrvaško in Balkan, kar je končni strateški cilj družbe do leta 2020.

SŽ so po navedbah časnika lani na ravni skupine ustvarile 463 milijonov evrov prihodka od prodaje (predlani 580 milijonov evrov), od tega SŽ-Tovorni promet 185 milijonov evrov (predlani 193 milijonov evrov). Čisti dobiček na ravni skupine je znašal okoli 26 milijonov evrov (predlani okoli 29 milijonov evrov), v družbi SŽ-Tovorni promet pa okoli 500.000 evrov (predlani 6,4 milijona evrov).

Deli novico:

batman |  06 .06. 2017 ob  14: 44
Dragi satir, popolnoma legitimno in pravilno vprašanje si postavil!
O tem jaz skušam ljudem dopovedovati že približno 20 let. Noben me ne razume ali kaj? Imamo biser od države v naravno danem smislu! Imamo izjemno sposobne posameznike in kot narod smo dejansko pridni delovni ljudje. Imamo potencialov kolikor hočeš pa še vedno dovolimo razprodajo strateških podjetij, celo bank in da o propadlih nekdanjih dobro delujočih in kvalitetnih tovarnah niti ne govorim.

To je dejansko izdaja naroda. Način vladanja vseh vlad v zadnjih 25 letih je popolnoma orientiran v neoliberalistično smer in kot daje vtis, deluje samo še po ukazih tistih 'tam zgoraj' iz Bruslja, kjer pa je vodstvo pravzaprav sestavljeno iz neizvoljenih predstavnikov korporacij. Največje vplive imajo tako ali tako lobisti. Torej ljudje, ki trgiujejo za multinacionalke z državami!!!

Naj samo opozorim na zgoraj omenjeni Hamburger Hafen und Logistik. Spet in ponovno ali pa še vedno je v igri pot do našega edinega pristanišča. Če bi slednje bilo v JAVNI LASTI ne bi bil noben problem imeti partnerja v Nemčiji za SŽ. Ker pa je to delniška družba, je možnost njene prodaje vsak dan večja.
azz |  06 .06. 2017 ob  12: 58
ce bodo nemci s hamburga kupili, bodo sigurno "preferirali" Lk kot Hamburg....
satir |  06 .06. 2017 ob  12: 27
Ma porka duš... če je vsem tujcem naša železnica tako všeč in si jo tako želijo in so pripravljeni vlagat kapital, da se najbrž gre v investicije posodobitve povečanje pretočnosti.... ma moram se vprašat... zakaj samo nam ni vso všeč slovenske železnice, zakaj samo mi ne vidimo v tem kar imamo in kar bi lahko razvili iz tega, zakaj prav ničesar svojega ne vidimo in cenimo. Koji vrag nam je, da smo še vedno tako zabiti kot cvek za sliko obesit. kaj bo treba it gor v Ljubljano res z vilami in kosami kot so znali an bot tolminski puntarji pa Matija Gubec. zakaj smo tako prekleto narodnoizdajalsko navdahnjeni, zakaj smo tako servilni do vseh tujcev? Zakaj se takoj namažemo z drekom čim na to pomislijo v Evropi, še ukazat jim ni treba smo mi vsi od govna.... ma kdaj bo konec te narodnoizdajalske norije.