Mojmir Kovač je organizator športnih rekreativnih in družbenih dogodkov.
V Piranu je več kot 1000 nezaposlenih in še več jih bo!
Če želimo ohraniti obstoječe stanje v našem turizmu, ne smemo ničesar spremeniti. Ljudi bo hranil Rdeči križ, banke pa bodo veselo sesale obresti od kreditov iz hotelov, kjer tisti, ki imajo še službo, delajo za minimalca.
Odgovorni "vedo", da tak sistem ni najboljši, a kaj, ko nimajo ne volje ne želje po spremembah. Pač, hodijo v službo. A pozor, volitve se bližajo ... in spet bomo poslušali obljube.
Piranska občina večinoma živi od turizma
Po tej logiki bi moral biti turizem "izdelan" v nulo. A kaj, ko se zalomi že pri kanti za smeti (en teden že gledam iste smeti, kako se valjajo na Fonja placu). No, pa pustimo sedaj smeti. Že nekaj let opozarjam, da s turistično politiko v naši občini nekaj ne štima. Ni vizije, ne ve se, kdo jo vodi, ne ve se, česa si želimo, nihče ni odgovoren (koliko in kaj dobimo za potrošen denar) in vse je podrejeno nepredvidljivosti neba. Če je slabo vreme, je pač manj gostov. Že pred leti je viden predstavnik iz turističnih vrst rekel (in ostal živ): "Karkoli narediš, je razlika (predvidevam, da v nočitvah ali v številu obiskovalcev) le v plus oziroma minus 10 odstotkih." In zaradi take logike životarimo!
Naj kot medklic samo omenim, da je bilo v vseh krajih, ki sem jih obiskal, veliko rož, skulptur iz rastlin in vode v obliki fontan, vodometov in drugačnih curkov. V Portorožu je edini vodomet, ki ga premoremo, v vrhuncu sezone že en mesec zagrajen in suh. Še prej pa je nekdo, zelo inteligentno, nanj zalepil grdi tabli z opozorilom, da voda ni pitna. O kakšnih posebnih "cvetnih skulpturah" pa itak ne smemo niti razmišljati. Po mojem skromnem mnenju je tako le zaradi popolne nerazgledanosti in nezainteresiranosti tistih, ki odločajo. Namreč, če se je našlo 200.000 evrov za nepotrebno krožišče, se z lahkoto najde tudi 20.000 evrov za vodomet sredi velikega cvetnega napisa Portorož. Vsak hotel ima prijeten in urejen vhod. Vhod v Portorož pa je grdo, zanemarjeno in podrto krožišče na Valeti. Ga ni opravičila za tako stanje, res ga ni!
Nekaterim ni jasno, ampak res nekaterim ni jasno, da se turisti fotografirajo pred zanimivostmi in te fotke pošiljajo prijateljem in jih lepijo na socialna omrežja ... Ljudje, to je gratis reklama! Komu ni jasno, da v celem Portorožu nimamo niti ene znamenitosti, pred katero bi se bilo vredno fotografirati?
Žal je za nekatere največji uspeh v življenju služba za nedoločen čas v občinski firmi. Kaj res med vsemi, ki so prišli na položaje preko zvez, ne premoremo nobenega kreativca?
Že večkrat sem povedal, da v naši občini NI človeka, ki bi skrbel za promocijo kraja (ne hotelov!). Nikogar ni, ki bi ustvarjal zgodbe, ki bi dajal poudarek stvarem, ki jih imamo in so edinstvene na svetu, nikogar ni, ki bi kopiral vse tiste malenkosti, ki v druge turistične kraje privlačijo ljudi. Žal nimamo niti izdelanega načrta, kako turistom, ki pridejo k nam, pobrati denar. Potem pa se zgodi, da par mulcev naredi npr. koncert pod obzidjem in vsi veljaki tekmujejo v hvalah na račun takega dogodka, ki bi moral biti v mestu stalnica že vsaj 50 let in bi se moral dogajati vsaj enkrat na teden. Res smo ubogi!
Prireditve in marketing
Ker sem že sam sebi smešen, ko tolikokrat ponavljam eno in isto, in izgleda, da nisem razumljen, bom tokrat zelo konkreten. Tega, kar sem napisal, si nisem izmislil sam, to sem našel na spletu. To je v svetu stalna praksa.
Občina ustanovi "Urad" za prireditve in marketing. Sestavljen je iz skupine ljudi, ki:
1. Pozna vse najatraktivnejše kraje v občini, kjer se lahko izvajajo prireditve.
2. Sestavi koledar prireditev za par let vnaprej.
3. Sestavi spisek za občino TURISTIČNO najpomembnejših prireditev (komemoracije tu ne pridejo v poštev), ki temeljijo na zgodovini, kulturi, tradiciji, atrakcijah, okroglih obletnicah ...
4. Načrtuje in izvede najpomembnejše prireditve.
5. Poišče sponzorje (če nekdo organizira vse prireditve, jih lahko proda v paketu).
6. Vrši medijsko podporo oziroma PR za prireditve.
7. Se prijavlja na razpise (SLO in EU).
Nikogar ni, ki bi kralja opozoril, da je nag!
Ampak res, kje je problem, da se ta urad še ni organiziral? V denarju? V ljudeh? Sam menim, da je razlog isti kot pri vodometih, v ljudeh, ki jih ne skrbi za bodočnost, saj imajo svojo "stalno" službo. Slepimo se, da saj je še kar dobro. Nihče pa se ne vpraša, ZAKAJ ni še boljše!
Najverjetneje odgovorne zavaja statistika, saj smo vsako letu tu nekje s turističnimi procenti, a kaj, ko je medtem odstotek turizma v svetu narastel za veliko številko. V letu 2012 je Piran zabeležil nekaj odstotkov manj nočitev kot v letu 2011. V svetu turizem raste, pri nas pa pada! To bi že moral biti znak za alarm, kajne? A kdo naj pritisne tipko za alarm, če ljudje hodijo le v službo in niso za nič odgovorni!
Strokovnjaki pravijo, da z enakim načinom dela ne moremo priti do drugačnih rezultatov. To pomeni, da nam bodo kmalu drugi pobrali turiste. To pomeni, da bo vedno slabše! To pomeni, da bo vedno več nezaposlenih.
Poznate pravljico o kraljevih novih oblačilih? Pri nas ni nikogar, ki bi kralja opozoril, da je nag!
Tukaj moram sam sebe popraviti. Kar nekaj nas je takih, ki že par let s prstom kažemo na probleme in dajemo rešitve. Počasi že verjamem, da so tudi odgovorni le del problema. Ali so nesposobni rešiti te probleme ali pa ni problemov? Do danes mi še nihče ni rekel, da problemov ni!
V glavi mi vedno brnijo besede enega izmed županskih kandidatov, ki je izgubil volitve. Rekel je, da so ga vsi njegovi sodelavci cel čas prepričevali in trepljali po ramenu, kako je dober, kako je vse v redu in kako bo zmagal. Ni zmagal in ni bil najboljši. In tudi piranska občina pridela le 14 odstotkov vseh nočitev v Sloveniji. Nikogar ni, od ODGOVORNIH, ki bi kralja opozoril, da je nag!
Verjamem, da mora s tem predlogom priti "pravi" človek ali "Ljubljančan", ki bo pokasiral mastne denarje za strategijo in bo stvar stekla. Stekla? Steklo bo, če ne bo nekdo vse skupaj pospravil v predal. Število nezaposlenih Pirančanov in nezadovoljnih turistov pa se bo še kar dvigovalo.
Najboljši način, da predvidiš prihodnost, je ta, da jo ustvariš!
Do naslednjič pa premislite, kaj je bolj pomembno, ime kraja Portorož ali ime hotela, na primer Palace? Ali bi lahko ta isti hotel delal enake rezultate, če bi stal na primer v Ankaranu?
Razmislite pa tudi o najpomembnejšem vprašanju: kdo je vodja turizma v občini Piran? Ali je to g. Furlanič iz TZP, ali je to g. Česnik iz Avditorija, ali je to g. Bertok iz Urada za gospodarstvo in turizem, ali je to ga. Tancer iz Urada za družbene dejavnosti, ali je to župan g. Bossman ali je to nekdo tretji? Kdo je glavni, kdo je tisti, ki odloča, kaj se bo delalo, kdo tisti, ki odgovarja za zgrešene projekte? KDO je šef turizma v piranski občini?
Kdo je tisti, ki ustvarja našo prihodnost?
Joj, me je že strah, spet prihajajo Portoroške noči ... Lani je bilo tako ...
Bodi lepo in lep dan vsem.
Zakaj pa ni odloka, ki bi dolocal doloceno glasbo v dolocenih predelih kraja? Za te zadeve niso krivi Ljubljancani. Poglej, kaj so Ljubljancani od svojega mesta naredili ob Ljubljanici. To je nekoc bil zanikrni predel, zdaj pa imajo cez poletje vec tujcev kot Piran in Portoroz skupaj. Lokalpatriotizem ja, toda z ocesom odprtim proti svetu. Lahko pogledate, kaj drugi dobrega delajo.
In kaj promovirajo; na naj večjem turističnem sejmu se z vsem ponosom uštulijo zraven štatnta Avstrije kjer zavriskajo z Avsenikovo Golico in si mimoidoči mislijo kok so dobri tej Avstrijci. ( to je butalstvo s love nstva) In potem klasika naprej Piran Tartini sol, Ljubljana in Janko, vmes kak beli konjiček, pa lep kapnik, potem smo že nad kamnitimi alpami, s spustom do blejskih kremšnit in naprej do Muramovengkake :)
namesto da bi prodajali najuspešnejše produkte naše dežele karteri so izumljeni in narejeni tu doma, za maskoto promoviranja produktov pa Tino Maze, katero nam zavida cel svet, njo dati za krmilo Japceve super jadrnice izpluje iz Pirana potem v Marino in iz Sečovelj naj odleti z Boscarolovim svetovnio priznanim najboljšim tovrstnim letalom , pilot pa Lenarčič, kjer preletavata Slovenijo pristanek nekje v Prekmurju, kjer bi z Lorezotom oddirkala po sloveskih cestah (Lorenzo ima najboljši "auspuh" od Akrapoviča) Še bi lahko našteval samo koga le bi se to prijelo :) Veseli smo pa lahko tudi da imamo veliko samozavest do projektov - eventov v naši državi: Če še ne veste je FIBA opozarjala, da je treba vplačati kavcijo v višini 8. mil. € za namene promocije Eurobasketa .... nismo se odzvali še enkrat so nas opozorili in ta igoranca Slovenije nas bo sedaj stala......NIKJER NE SME BITI NAPISA I FEEL SLOVENIA I LOVE SLOVENIA ....... Ampak je Fiba dobila sponzorja Španijo, katera bo pri nas v času Eurobasketa promovirala španski turizem .... o pa smo zopet Slovenci. To je tista stvar, v kateri nas Hrvatje šibajo LOKALPATRIOTIZEM pomoč pri razvoju turizma in VSEGA OKOLI kar veže besedo turizem ...... do takrat nam pa še manjka veliko. Peter oporosti kakor sem že pisal 100 ljudi 100 čudi ampak prizanati natočiti si čistega vina, naše gospodarstvo in s tem posledično lokalpatriotizem so nam uničili ljubljanski japiji vse to je dokazljivo in nikaor ne hujskaško ali revansistično. Bodite v cvetju današnjega poletnega dne vsi :)
1. Velika vecina vas v Portorozu in Piranu je prislekov. Vi, ki zdaj v komentarjih najvec bentite cez Cefurje, kontinentalce, zabarje, Izolane, crnega zupana itd, zivite v Piranu in Portorozu najvec dve ali tri generacije. Vecinoma ste prisli s kmetov (oziroma vasi starsi ali stari starsi) brez tradicije urbanega mediteranskega zivljenja. Manjko urbane tradicije se vidi v vseh istarskih mestih, ne samo v Piranu.
2. Portoroz kot klimatsko in termalno letovisce se je razvil zaradi blizine Trsta in juzne zeleznice (enako npr. Opatija zaradi blizine Reke in reske zeleznice) kar je pomenilo lahek dostop za goste iz A-O. Po drugi svetovni vojni je postal znan kot igralna destinacija. V devetdesetih letih je zivel od tega, da je na Hrvaskem divljala vojna, kar je pomenilo, da je vecini Slovencev (in delu Avstrijcev, Bavarcev in Italijanov) postal nadomestek za hrvasko istarsko in dalmatinsko obalo. Danes je situacija poplnoma drugacna- direktni konkurenti so vam vsa mesta in mesteca od Umaga do Cavtata. Vi (oziroma, tisti, ki naj bi vodili vas turizem) ne znate/ morete reci kaj je vasa primerjalna prednost v primerjavi z ostalimi destinacijami.
3. Mesta v okolici vas prehitevajo po levi in po desni. Izola je pred kratkim zacela igrati na bolj autohton tip turizma z razlicnimi manjsimi prireditvami, in to se ljudem ocitno dopade. Igrajo na car ribiskega mesteca. Imajo zanimiv filmski festival. Koper je tudi zacel z revitalizacijo svojega starega jedra. Hrvaska Istra ze leta uspesno razvija turisticne produkte tudi v notranjosti Istre. Imajo zelo dejavno turisticno organizacijo ki je prisotna po celi Evropi. Vam je mogoce padlo na pamet da bi se lahko povezali z njimi in uporabljali enak logotip (istrska koza)?
4. Portoroz vsekakor ni ravno biser urejenosti. Zdaj, namesto vsesplosnega jamranja cez vse mogoce in nemogoce, ste mislili, da bi sami kaj naredili v obcini. Vam je znan projekt Prostoroz v Ljubljani? Zakaj ne pogledate kaj in kako oni delajo in kako so transformirali Ljubljano? Zakaj ne pogledate kako deluje blejski LTO, kjer se ve, kdo je odgovoren in za turizem in za promocijo. Zakaj ne pogledate, kako oni privabljajo svoje enodnevne goste, katerih je res ogromno. Zakaj ne pogledate, zakaj je obcina Podcetrtek s svojimi Termami Olimija ena izmed najboljsih turisticnih obcin pri privabljanju evropskega denarja? Ce niste zadovoljni s svojim zupanom in obcinsko upravo, zakaj ne protestirate pred obcinsko stavbo? Glede na izreden manjko drzavnih projektov v Slovenski istri, ocitno tudi vasi poslanci ne opravljajo svoje funkcije tako kot bi morali. Hitra cesta se vedno ni prisla do Lucije ceprav je to ena izmed najbolj obremenjenih drzavnih cest. Lahka zeleznica (Trst)- Koper-Izola-Lucija bi resila veliko istrskih ekoloskih in prometnih tezav, pa niti ideje na drzavljanski ravni ni. Stvari se ne pomikajo samo od zgoraj, lahko se premaknejo tudi od spodaj. Vi ste pa popolnoma zaspali in se tolazite, da za vse, kar je narobe v vasi obcini, niste krivi sami, temvec nekaksni 'prisleki'. S takim odnosom in razmisljanje lahko propadate samo se naprej.
lp.
Dnevni eksodus Goričanov je vedno stremel na stran Sesljanske lagune pa tja do Lignana, tako kot orientirajo veliki del Postojnčanov, bBstrčanov na Reko Opatijo. Strinajm se da so pomanjkilivosti v današnjem času hitrega razvoja , da pa bi le lahko bilo več povezav v tej regiji. Vprašanje je kdo bo pokrival razliko ali je to rentabilno. veš tako ti lahko povem v svetu žičniških naprav (smučišča , pa sedaj v poletni sezoni) je edina destinacija oz. resort katera se sama pokriva s plačilom žižniških kart Nassfeld oz. Mokrine, vsi ostali evropski resorti se pokrivajo iz lokalnih skupnosti (več o temu kdaj drugič) To pišem samo za primerjavo plačila prevozov. sprašujem te ali se ti zdi smotrno, da čaka na letališču Ronchi avtobus s 50 sedži in pelje 5 gostov v Portorož? Za vsak nov pridukt rabiš dobro izdelano študijo. Smo v Evropi, ampak vsak javni organizirani mednarodni prevoz mora biti soglasje dveh držav .... debelozasedenih riti birokratov. N evem koliko si na tekočem nekako je ratalo SŽ upeljati kopalni vlak Divača - Piulj :)
po zelo ugodnih cenah :) Aja JERNEJEV KANAL ima zelo veliko z ljubljančani. pusti tisto malo peščico trmastih istrijanov, kateri sami ne vedo kaj hočejo. velika večina še maloštevilnih avtohtonih Istrijanov si pa želi Jernejev kanal urediti in uvesti parvi človeški režim. samo kaj ko mora za izvedbo prositi Ljubljano, če lahko nardimo zid priveze. kaj ima ljubljana s tem skupnega ? ja ministra, ki je doma z dravskega polja in " ve" kako je v solinah. Občina je pa kakršna je, tako ti napišem, kandidiraj za župana Občine Piran , rabiš 120.000 € pa dober PR skupino samo ne več Sebota, ker je izgubil krdeibilnost :) Težav je v temu, da se ljudj umikajo, ker se nočejo "prepucavati" z balkansko mafijsko kloako. Peter Maribor je Maribor ..... Piran je pa Piran. 100 ljudi 100 čudi ;) pa vprašal bi te koliko je Ljubljančan več Slovenec kakor jaz Portorožan ?