Po spletu je te dni zaokrožil zanimiv zapis razočarane in jezne mame, kjer odkrito in brez dlake na jeziku opiše današnjo vzgojo otrok. Svoj zapis je objavila na svojem blogu http://finanatalina.blogspot.com/. Zapis mame in blogarke Natalije Rus objavljamo v celoti.
Vzgojitelji, učitelji, ministri ... vsi so krivi za vse ... le starši ne!
Slovenija
"Že nekaj časa spremljam to agonijo ministrstva, ki je šolam napovedala ukinitev dodatne pomoči za šolske otroke. Seveda ima o tem vsak svoje mnenje, učitelji, starši, ministri in še kdo. Moje mnenje morda komu ne bo po godu, a takšno pač je. Glede na to, da imam tri pridne šolarke, no, ena je že gimnazijka, to še ne pomeni, da problema ne poznam. Nasprotno, moja prvotna izobrazba je namreč pedagoške in vzgojne smeri. V vseh možnih šolah sem se naučila veliko teorije, strokovnih izrazov, psiholoških analiz in še kup stvari, ki jih niti ne potrebujem. Veliko drugače pa je, ko se srečaš s težavami in teorijo lahko preizkušaš v praksi. Zelo dobro se zavedam, da nekateri otroci dodatno učno pomoč potrebujejo, vesela sem, da so starši, ki to tudi sami opazijo in si predvsem priznajo ter to sprejmejo kot dobro. Žal pa je v današnjem času teh otrok mnogo mnogo preveč, takšnih, ki do pomoči niso upravičeni."
Spraševala sem se, kdo je tu nor? Kdo je "kriv" za takšno vedenje?
"V lanskem letu sem se usposabljala v vrtcu, kjer sem skrbela za štiriletnega dečka, ki ima spekter avtističnih motenj. Mesece sem preživela v skupini ZDRAVIH štiriletnikov. Po 15-letih spet biti in delati v vrtcu je bil izziv. Prvih 14 dni sem samo opazovala in se čudila, imela sem občutek, da sem na drugem planetu. Otroci nestrpni, nemirni, razvajeni, kot bi prileteli iz lune. Štiriletnik, ki je pri kosilu vrgel prtiček na tla in sem ga prosila, naj ga pobere, se mi je smejal v obraz, ko sem ga prosila še enkrat, me je gledal v oči in mi zabrusil, da me bo ZADAVIL! Druga deklica je cepetala po tleh in z glavo butala v tla, ker ji vzgojiteljica ni dovolila, da ima pri sebi ŠKARJE, ki jih je zjutraj prinesla od doma. Spet tretji, ki mu kosilo ni bilo všeč, je tega enostavno s krožnikom vred zagnal na tla. Deček ni želel jesti zajtrka, ker je imel kruh skorjo, drugi pa ne, ker kumarica ni bila razrezana na koleščke! Ob vsakodnevnem pretepanju, kričanju in cepetanju teh malih razvajencev sem se spraševala, kdo je tu nor? Kdo je »kriv« za takšno vedenje? Ko sem staršem omenjenih otrok omenila njihovo neprimerno vedenje, so se mi smejali, prav tako kot njihovi otroci. Ena izmed mamic si je celo drznila reči, da so pač vzgojiteljice nesposobne, če ne morejo krotiti otrok. Njena prioriteta seveda ni otrok, njega ima le za vzdrževanje statusa poročene ženske z dvema otrokoma, hišo in psom. Njej je pomembno, da je vsak dan do pikice urejena, da je uspešna v službi, da ima dobro in predvsem bogato mrežo prijateljic, otrok pa je pač za hobi."
Za božjo voljo, pa kdo je zdaj starš in kdo otrok?
"Spet druga skrajnost so starši, ki v garderobi dobesedno na kolenih prosijo otroka, naj se vendarle obleče, in ker ta vztraja pri svojem, ga nazadnje oblečejo kot dojenčka – tako, da mali kriči, mati pa ga oblači. Starši otroke PROSIJO, naj nekaj, kar je samoumevno, naredijo! V spominu mi je ostala tudi deklica, ki je sredi zime prišla v vrtec v dokolenkah in krilu. Ko smo vsi debelo pogledali, je njen oče pojasnil, da ni hotela drugače v vrtec, kot da se je oblekla tako, kot si je zamislila. Za božjo voljo, pa kdo je zdaj starš in kdo otrok? Pa kje je zdrava pamet ljudi, ki so se odločili, da bodo starši? Želim povedati, da je velika večina teh otrok že »označena« kot otroci s posebnimi potrebami. Ker tak otrok ne sodeluje, se ne vključi v skupino (seveda, ker ni po njegovem), meče in razbija stvari (ker ni po njegovem), se še ne oblači sam (ker se mu ni treba), pri hranjenju potrebuje pomoč (ker ga še vedno hranijo starši) … pa še bi se dalo naštevati. Ti štiriletniki bodo čez dve leti sedli v šolske klopi, starši pa očitno pričakujejo, da bodo vzgojiteljice v vrtcu popravile njihove vzgojne napake, za katere je že veliko prepozno! Ti otroci v šoli zagotovo ne bodo sodelovali, poslušali in upoštevali navodil. Zakaj? Ker jih še nikoli niso, ker jih ne znajo, ker jim še nihče ni povedal, da obstajajo pravila in meje. Ker bo z njimi v šoli nemogoče delati, bodo seveda predlagani za dodatno učno pomoč."
Če se odločiš za starševstvo, se odločiš za zrelost in odgovornost – tukaj ni popravnih izpitov!
"Na drugi strani pa imamo zlate starše, ki imajo otroke, ki pomoč dejansko potrebujejo, ki so samostojni, učljivi, vodljivi in si znanja želijo, le malo pomoči potrebujejo. Ti otroci so zelo drugačni od zgoraj opisanih sodobnih razvajencev. Ravno tem pa bo pravica po pomoči na račun drugih odvzeta. Menim, da so za to v prvi vrsti odgovorni starši. Če se odločiš za starševstvo, se odločiš za zrelost in odgovornost – tukaj ni popravnih izpitov! Pred 11 leti je šla moja prva hči v prvi razred, kot prva generacija devetletne OŠ. Seveda je za vsakega starša odhod otroka v šolo pomemben korak, morda še celo veliko bolj kot za otroka. Zelo dobro se spomnim takratne ravnateljice vrtca, D. B. v katerega je hodila moja najstarejša hči. »Natalija, tako in toliko, kot boš z otrokom delala v prvem razredu, boš delala vsa leta njegova šolanja,« mi je rekla ravnateljica. Dodala je še, da je šola otrokova prva večja odgovornost, za katero naj bo, seveda najprej s pomočjo staršev, tudi odgovoren. Zelo sem upoštevala njen nasvet in preložila odgovornost na vse tri punce. Jasno sem vsem trem povedala, da se v šoli posluša, saj se tako največ nauči, doma se najprej naredi domača naloga in ponovi snov tistega dne. Domača naloga ni moja, zato jo bodo delale same. Če bo katera potrebovala pomoč, sem vedno na voljo in z veseljem pomagam. Ali je domača naloga narejena, ne bom preverjala, ker niti ne pričakujem, da ne bi bila narejena. Nikoli mi ni padlo na kraj pameti, da bom z otrokom sedela ure in ure za mizo, da bom kričala in ukazovala, da je treba napisati nalogo ali brati. Ne razumem, pa če se še tako trudim, ne razumem staršev, predvsem mam, ki dobesedno otrokom visijo za vratom, z njimi delajo domače naloge ali pa še huje, namesto njih. Poznam mame, ki otrokom v osnovni šoli pišejo spise, domače branje, ki namesto njih berejo knjige. Poznam tudi mame, ki sedijo ob srednješolcu in namesto njega po spletu iščejo obnovo za domače branje, ki namesto njega kupujejo mesečno vozovnico za avtobus. Lepo vas prosim, kakšne otroke pa vzgajamo! To, da je današnje šolstvo, kar se tiče zahtevnosti, res veliko boj zahtevno kot v »naših« časih, se strinjam, a konec koncev to ni nič slabega"
"Če povem primer, ko so imeli pred dvema letoma v razredu mojih punc bralne liste, je to pomenilo, da so morali otroci vsak dan brati literaturo po želji vsaj 10 minut. Ko je učiteljica na sestanku to povedala, so se slišali sami vzdihljaji in komentarji »a zdaj pa še to«. Ja, dragi moji, otrok, ki ne zna brati v tretjem razredu, ne more slediti pouku! Kaj se zgodi, ko pri matematiki dobi besedilno nalogo? Najprej jo mora prebrati, nato razumeti in na koncu še rešiti! Če ne bere tekoče, žal ne bo šlo, kajne? Pa slišim spet mamice, »naš noče brati«. Hja, naše pa berejo zelo veliko in vsako leto zahtevnejše knjige. Od petega meseca sem jim brala pravljice, nešteto njih, pa ne zato, ker sem morala, ampak zato, ker sem to želela, ker se dobro zavedam, kaj pomenijo dober besedni zaklad, dobra domišljija in kakšna je na koncu nagrada. Točno ta, da otrok rad bere! Danes, v četrtem razredu, so še izjeme, ki ne berejo tekoče. Starši pa za to krivijo šolo, učitelje, prezahtevni učni načrt, skratka vse po vrsti, le sebe ne. Zanimivo, kajne? Sprašujem se, kako bo tak otrok sledil snovi na predmetni stopnji, v srednji šoli ..."
Avtoriteto učiteljev bi bilo treba spet potegniti iz naftalina!
Pa čeprav se zdaj sliši kot hvala, je žal resnica, da kar boš sejal, to boš žel. Če bi se starši z otroki ukvarjali ravno prav, ne preveč, pa ne premalo, bi bilo sodobnih razvajenih in, grdo rečeno, pohabljenih otrok mnogo manj. Tudi avtoriteto učiteljev bi bilo treba spet potegniti iz naftalina, predvsem pa že dolgo razmišljam, da bi bilo treba pri nas ustanoviti VRTEC in OSNOVNO ŠOLO za STARŠE!
Že dolgo govorim razmišlajm o tem in se popolnoma v celoti strinjam z napisanim člankom.
AVTORITETO UČITELJEM IN VZGOJITELJEM, starše, ki so naštancali otroke zaradi statusa pa vzgojno izobraževalni program.
BRAVO!
Tudi sam nisem idealen in ga marsikdaj "userem", vendar vem kakšen "rišpekt" smo imeli mi do učiteljev in vemda tako je prav. Ker drugače je KAOS. In to kar je danes je en velik kaos.
ŠE ENKRAT BRAVO!
Dolžnost nas staršev je, da svoje otroke vzgajamo v luči moralnih vrednot in spoštljivosti, pa ne zaradi šole, ampak zaradi nas samih, saj tako kot je bilo zapisano" kar seješ to tudi žanješ".
Torej kot sem že zapisal, starši smo dolžni poskrbet za vzgojo svojih otrok, jih naučit moralnih vrednot in spoštljivosti, vi učitelji, pa za strokoven in dober šolski program, katerega boste profesionalno in korektno izvajali! Če bomo eni in drugi opravili svojo dolžnost in poslanstvo, pol nam nebo treba skrbet za prihodnost naših in vaših otrok!!!
O šolskem sistemu, pa kot si že sam napisal res ni vredno izgubljat besed!
Zraven tega se pojavlja še dodatni problem otrok, ki te pomoči ne potrebujejo in sicer, da prav taki otroci učitelju poudarjajo,kaj imajo napisano v odločbi. Moj, ki bi lahko to poudaril, tega ne omenja. Zaušnica, ja. To je posebno poglavje. Saj so starši pomešali pojem biti pretepen in tu in tam dati zaušnico otroku. Dragi starši, dokler se svojega otroka bojite in ga prosite, ko učitelj prosi otroka, da se nauči, da trener na treningu prosi, da trenira, ker starši tako zahtevajo, tako dolgo bomo imeli "invalidne otroke". Če pomislim na mojo mladost, nimam zaradi nekaj zaušnic nobene travme v življenju.
Naš šolski sistem pa ni vreden, da bi o njem zgubljal besede. Že ko so uvajali devetletko so nekateri vedeli, da to ni to, ampak tu je zraven politika, ki diktira in ne strokovnjaki. Sploh pa, kdo dela na zavodih za šolstvo? Doktorji in magistri, ki po večini nikoli niso bili učitelji v razredu.
Tudi to je res, da niso starši za vse krivi. Je pa res, da se v šoli pozna, ko učenca malo bolj priviješ, komu je kaj mar in komu ne. Tisti, ki ima ta občutek, da je naredil nekaj narobe, čisto drugače odreagira, kot tisti ki dela tudi doma kar hoče. In pri slednjih, smo na žalost, učitelji vedno malo v strahu, zaradi reakcije njihovih staršev.
Skratka, če učitelj/ica, za mojega otroka pove, da se v šoli ne obnaša primerno, da ne dela nalog ipd., bom sam poskrbel, da bomo stvar uredili. So pa nekateri starši in teh ni malo, ki rečejo: naš/a pa zagotovo ne, naš/a ni taka. In kaj naj učitelj/ica v takem primeru stori? Če si starši zakrivajo oči?
Vzgoja se začne doma!!! In to že pri majhnih otrocih in učitelji lahko samo nadaljujemo oziroma dopolnjujemo delo in trud staršev!
Ti otroci v šoli jemljejo dragoceni čas in energijo učitelja, ki se mora potem ukvarjati z njimi, namesto, da bi svojo pozornost posvetil tistim, ki si jo res zaslužijo.
Ja, nekateri otroci prihajajo v šolo po znanje, imajo normalno razvite delovne navade, vedo kaj je spoštovanje, kaj je dovoljeno in kaj ne, delajo domače naloge in se učijo, opravijo tudi bralno značko in se udeležujejo šolskih tekmovanj... Žal je teh vse manj in postajajo že kar "posebneži".
In kot povsod, je tudi v šolah kakšen učitelj, ki si ne zasluži tega poslanstva in bi bilo bolje, da bi si delo iskal drugje. A na srečo je veliko več pozitivnih, delovnih, pridnih učiteljev, ki pa imajo v tem sistemu res premalo moči in avtoritete.
Pa vso spoštovanje do vseh ma mislim da je gospa z napisom malo pretiravala. Navodil kako biti starš ni zato vsak naredi tako kot misli da je prav,mi se zgledujemo po starejših očitno so tudi naši starši narobe vzgajali svoje otroke ne samo mlada generacija!!!!!
@kr en; ja če si v šoli tako kot doma oz. kot si napisal potem samo kapo dol in upam, da boš na to opozoril tudi svoje stanovske kolege in kolegice.
Nemorem kaj, da se nebi obregnil ob zapisih, iz katerih izhaja, da smo ali pa so za to krivi samo starši ker naj nebi znali vzgajat. S tem, pa se le deloma strinjam. Sem namreč oče šoloobveznega otroka! Doma se trudimo po najboljših močeh in se nekako skušamo čimbolj držat tega kar je napisala ga. Rus. Iz tvojega zapisa, pa lahko sklepam tudi to kar je ga. med vrsticami omenila in to je, da je za stanje kot je, ob starših kriv tudi šolski sistem in učitelji in učiteljice, da se šolniki vse prveč "skrivate-jo" za slabo vzgojo doma (Avtoriteto učiteljev bi bilo treba spet potegniti iz naftalina!) A smo res SAMO starši krivi, da učenci v tretjem ali pa celo bog nedaj v petem razredu neznajo naredit prevala oz., da imajo slabo razvite motorične sposobnosti in slab rezultat pri testiranju za športno vzgojni karton??
Glede tvojega zapisa : "STARŠI, ZAMISLIMO SE NAD SABO IN NAD SVOJIMI OTROKI in pustimo sisteme in učitelje, rajši kaj sami naredimo!" pa sem zgrožen. A ste učitelji nedotakljivi???? Šolniki vprašajte se ali otroci hodijo v šolo zaradi vas ali vi zaradi njih???? Ali moramo starši ob vzgoji skrbet še za učni program (pa s tem ne mislim na učenje in pisanje šolskih nalog, ker to je v domeni otrok in šele pol staršev) !!!! In ravno to je tisto oz. napaka, da smo starši vse preveč opustili oz prepustili "nadzor" nad šolskim sistemom, za katerega, pa kot starš šoloobveznega otroka menim, da ni najboljši!!!!
Menim, da smo starši dolžni poskrbet za vzgojo, otroke naučit moralnih vrednot in spoštljivosti, vi učitelji, pa za strokoven in dober šolski program, katerega boste profesionalno in korektno izvajali! Če bomo eni in drugi opravili svojo dolžnost in poslanstvo, pol nam nebo treba skrbet za prihodnost naših in vaših otrok!!!
Vedno več je otrok, ki te samo čudno gledajo, kojim kaj naročiš ali ukažeš, bognedaj, da povzdigneš glas nad njimi! Po mojem mnenju ti otroci doma še niso slišali kaj takega, ker je enostavno lažje, če starši naredijo vse namesto njih. Vsak otrok bi moral imeti določene zadolžitve doma, poleg šole in interesnih dejavnosti. Otroci nimajo več nobenih delovnih navad, da ne govorimo o motoričnih sposobnostih in rezultatih pri testiran ju za športno vzgojni karton.
STARŠI, ZAMISLIMO SE NAD SABO IN NAD SVOJIMI OTROKI in pustimo sisteme in učitelje, rajši kaj sami naredimo!
Če pa vem kaj iz svoje stroke pa je to, da pri rastlinah in živalih je na prvem mestu genetski zapis! Tega dobijo v našem primeru otroci od svojih staršev in ne od učiteljev itd... Razen če je partner iz te stroke :) Drugi faktor, ki zelo vpliva na otrokovo obnašanje pa je poleg genotipa tudi fenotip... V prvi vrsti od prvega dne na to vplivajo starši! Od tu naprej se igra začne. Znanje, ki mu ga takrat prenesemo vpliva na nadaljnje izbire v njegovem življenju... Ekonomisti bi rekli odločal se bo kaj bo oportunitena dobrina za njega in kaj primarna!
Torej fenotip je (družina, šola, okolje, prijatelji, šport, glasbena šola itd..) Razen prvih dveh si otrok ne izbira sam... Od okolja naprej se njegova izbira prične od prvih njegovih prejetih informacij! In le te mu dajo starši... Do zdaj še nisem videl, da na kateri šoli učijo in vzpodbujajo (razvajenost, nasilje, egoizem,) nebi našteval negativizma...
En primer iz narave še pa zaključim...
Bambi :) oz srnjak lahko odrašča s svojo mamo srno... Ta ga uči kako preživeti v naravi... Običajno so te "nagonske" vzgoje zelo uspešne...
Drugi bambi pa je bil ob porodu odvzet v skrbništvo pod človeško okrilje... kasneje ga ljudje spustijo nazaj v naravni habitat.
Kateri ima več možnosti preživetja v naravi mislim, da vsi vemo...
NAUK: Torej svoje malčke vzgajajmo v tej smeri, da bodo znali preživeti v urbani džungli!
Če pa tako zaupamo učitejem, da nam oni vzgajajo otroke jih pa za njihov rezultat ne krivimo, ker jih imajo takrat v istem trenutku 10,15,20 ali 30 in za njih ni VAŠ najbolj pomemben, kot je lahko samo za vas!