V Sežani proti tiru Trst-Divača

Trst

V okviru javne razgrnitve so popoldne v Sežani pripravili javno obravnavo državnega prostorskega načrta slovenskega dela odseka železniške proge Trst-Divača. Načrt predvideva 11 kilometrov proge, od katerih 3,8 kilometra v predorih. Občani so imeli vrsto pripomb, župan Davorin Terčon pa je poudaril, da občina nasprotuje predlagani trasi v celoti.

Javna obravnava je potekala v okviru javne razgrnitve državnega prostorskega načrta, ki bo trajala do 29. maja. Že v sredo pa bo na vrsti podobna javna obravnava v Divači. Največ pripomb na načrt je bilo sicer pričakovati v Sežani, kjer naj bi potekal večji del načrtovane proge.

Proga dolga 11 kilometrov

Eden glavnih razlogov za umestitev sodobne železnice, ki bi omogočala hitrosti vlakov do 250 kilometrov na uro, je navezava na evropsko prometne koridorje s ciljem zagotovitve sodobne, visoko zmogljive proge tako za potniški kot tovorni promet. Trasa, katere pobudnik in investitor je ministrstvo za infrastrukturo, predvideva novo progo v dolžini 11 kilometrov, poleg tega pa še ureditev železniškega vozlišča v Divači ter še nekaterih deviacij.

Možni varianti bi potekali severno oz. južno od sedanje trase avtoceste, pri čemer sta z okoljskega vidika obe sprejemljivi, vendar se načrtovalci nagibajo k južni varianti, in sicer tako zaradi navezave na nadaljevanje proge proti Ljubljani kot zaradi tega, ker bi severna inačica zahtevala dodatna prečkanja avtoceste.

Domačini soglasno proti progi

Razgrnitev je bila dobro obiskana, domačini pa so praktično soglasno izrazili močne dvome in nasprotovanje projektu. Posamezniki so opozarjali na posege v njihove krajevne skupnosti, državi pa so očitali, da so jo polna usta o pomenu ohranjanja Krasa, resnica pa da je bistveno drugačna.

Splošno vzdušje je povzel sežanski župan Terčon, ki je poudaril, da občina nasprotuje celotni trasi in da bodo uporabili vsa pravna sredstva, da preprečijo to "norijo".

Natura 2000 prinesla same omejitve

Župan je spomnil, da je Kras skoraj v celoti vključen v varovana območja Nature 2000, domačini pa razen omejitev od tega nimajo nič. Po drugi strani pa je država sem lahko umestila plinovod, zdaj pa želi umestiti še najsodobnejšo železnico.

Terčon je prepričan še, da tovrstna proga dejansko niti ni potrebna, ampak bi zadostovala posodobitev obstoječe dvotirne železnice, ki bi jo lahko izpeljali brez konflikta z lokalno skupnostjo.

Še nobena trasa ni bila izgrajena brez komfliktov

Predstavnik države Ljubo Žerak je odvrnil, da povsem brezkonfliktne trase v Sloveniji ni, da pa je pri načrtovanju tovrstne trase treba upoštevati širši vidik povezovanja Padske in Panonske nižine. Kot je dodal, je zaradi različne funkcionalnosti nemogoče preprosto zamenjati posodobljeno dvotirno železnico s povsem novo, hitrim vlakom prilagojeno traso. Je pa hkrati napovedal, da se pripravljajo tudi načrti za posodobitev obstoječe trase.

Deli novico: