PROTI PLINOVODU TRST-GRADEŽ: Ob ankaranski občini še slovensko ministrstvo

Ankaran

Slovenija se je na podlagi sklepa vlade iz oktobra pridružila vsem petim upravnim tožbam pred rimskim sodiščem za izpodbijanje okoljevarstvenega soglasja za plinovod Trst-Gradež-Vileš, povezanega z načrtom za plinski terminal v Žavljah, so povedali na ministrstvu za okolje in prostor.

Na ministrstvu pravijo, da gre pri izdaji okoljevarstvenega soglasja za plinovod – ki je bil sprva del projekta plinskega terminala pri Žavljah, nato pa je pristojno italijansko ministrstvo postopka potrjevanja projekta terminala in z njim povezanega plinovoda Trst-Gradež ločilo – za pomembno odločitev v postopku izdaje gradbenega dovoljenja, ki pa ga italijanski pristojni organi niso izdali.

Slovenija meni, da plinski terminal ni skladen z urbanističnim načrtom za luko Trst, okoljevarstvena soglasja pa niso v skladu z direktivo o presoji vplivov načrta na okolje in ne zagotavljajo cilja ugodnega stanja v Tržaškem zalivu, zato okoljevarstveno soglasje izpodbija, so danes za STA povedali na ministrstvu.

Proti izdaji okoljevarstvenega soglasja so se s pritožbo obrnili tržaška in miljska občina, dežela Furlanija-Julijska krajina (FJK) in na slovenski strani Občina Ankaran, Slovenija pa se je kot pridružena stranka pridružila vsem petim upravnim tožbam za izpodbijanje okoljevarstvenega soglasja za plinovod pred pristojnim sodiščem v Rimu.

Kot pravijo na ministrstvu, Slovenija svoje nasprotovanje projektu plinskega terminala v Žavljah redno izpostavlja v dialogu s predstavniki Italije. "Na zadnjem koordinacijskem odboru ministrov med Slovenijo in Italijo 10. oktobra je Slovenija ponovila svoje odklonilno stališče do projekta terminala za utekočinjen plin Žavlje in z njim povezanega plinovoda Trst-Gradež-Vileš. Tudi z deželo FJK je bilo na zadnjem zasedanju skupnega odbora maja 2016 doseženo soglasje o skupnem nasprotovanju projektu," navajajo.

Na ministrstvu sicer poudarjajo, da izdaja okoljevarstvenih soglasij za terminal in z njim povezan plinovod nikakor še ne pomeni zaključka italijanskih notranjih postopkov za njuno realizacijo.

"Prepričani smo, da bo italijanska vlada v nadaljnjih postopkih ocenila, ali gre pri terminalu dejansko za strateški energetski projekt Italije, in na podlagi tega sprejela ustrezne odločitve," so še zapisali.

Deli novico:

@bruno |  08 .01. 2018 ob  14: 19
Se opravičujem, nisem mislil dobesedno, sem mislil sarkastično.
bruno |  08 .01. 2018 ob  13: 08
@ @bruno | danes ob 12:53, no s tem ko praviš, da je hrup iz luke bolj moteč kot pa bi bil plinski terminal v žavljah, pol pa očitno nisi ravno najbolj razgledan. In sedaj, ko Matiča ni več v luki, a tudi hrupa ni?
Joža |  08 .01. 2018 ob  12: 57
@@Bruno
Boris je bil na oblasti v Luki, ko je tam bil Mišić (pa tudi prej) in nista prav nič naredila glede hrupa.
Preganjala sta navidezne okostnjake in sponzorirala FC Koper ter poglabljala 1. kanal s tempom, da bi še danes bil tam tisti stroj.
@bruno |  08 .01. 2018 ob  12: 53
-3
Hrup Luke Koper je tisti, ki moti prebivalce KOPRSKEGA JEDRA (ne MOK!). Plin ne povzroča hrupa.
bruno |  08 .01. 2018 ob  12: 42
inj kje je Boris Popović oz MOK, ki tako vneto skrbita za občane in občanke Kopra!?