PIRANČANI O HITRI CESTI DO DRAGONJE: Najboljša trasa "varianta Baredi"

Istra

V okviru razgrnitve državnega prostorskega načrta (DPN) za hitro cesto Koper-Dragonja so prvo javno obravnavo včeraj pripravili za občane Pirana. Največ skrbi so krajani izrazili v zvezi s sočasno izvedbo tega projekta in hitre ceste Jagodje-Lucija, veliko pa jih je opozorilo, da bi bila še najboljša trasa do Hrvaške t. i. varianta Baredi.

Domačini so včeraj lahko iz prve roke prvič slišali, kaj natančno predvideva najnovejši načrt. Projekt predvideva 16 kilometrov hitre ceste, in sicer od konca razcepa Srmin do razcepa Škocjan v obliki šestpasovnice širine 35 metrov, naprej pa v obliki štiripasovnice širine 22 metrov. Projekt med drugim predvideva še izgradnjo razcepa Škocjan, tri priključke (Bertoki, Šalara, Dragonja), pokriti vkop Škocjan, predor Šmarje ter dve oskrbni postaji (Šalara in Bandel).

Kot je na včerajšnji obravnavi pojasnila predstavnica investitorja - Darsa Ana Sodnik Prah, je vrednost celotnega projekta trenutno ocenjena na nekaj manj kot 300 milijonov evrov brez DDV.

Pripombe na izgubo kmetijskih zemljišč

Največ vprašanj udeležencev se je vrtelo okoli t. i. variante Baredi (ta je kot alternativa predvideni trasi postala aktualna po izgradnji predora Markovec) in usode hitre ceste Jagodje-Lucija. Konkretne pripombe pa so se v največji meri nanašale na izgubo določenih kmetijskih zemljišč, pa recimo na to, zakaj sta na vsega desetih kilometrih potrebni dve oskrbni postaji.

Denis Fakin, sicer piranski občinski svetnik, je podvomil, da država res načrtuje sočasno izgradnjo obeh hitrih cest. Obenem je napovedal, da bodo v kratkem ustanovili civilno iniciativo v zvezi s hitro cesto do Lucije, "da do te ceste ne pride".

Glede t. i. variante Baredi je Prahova pojasnila, da varianto poznajo, vendar gre za traso, ki bi lahko spremenila sam koncept cest na Obali. Prav zato, je dodala, trasa terja podrobno preučitev, pri kateri je treba poleg stroškov preveriti tudi dolgoročne učinke izbire takšne trase, vendar te preveritve še niso zaključene.

Zgradili bodo le eno oskrbno postajo

Poudarila je še, da sta potrebni tako hitra cesta Koper-Dragonja kot tista med Jagodjem in Lucijo, v kolikor želimo zagotoviti normalno funkcioniranje prometa. Prva cestna povezava je namreč potrebna zaradi prometa proti Hrvaški, druga pa povezuje somestje Koper-Izola-Piran. Kot je navedla, pa je prav zaradi skrbi prebivalcev Lucije, da bo hitra cesta do njih zgrajena prej in bo postala slepo črevo, še toliko bolj pomembno, da se pospeši pričujoči postopek sprejemanja DPN.

V konkretnem primeru dve oskrbnih postaj je Prahova povedala, da je bila oskrbna postaja Bandel že v prvotnih načrtih, postajo Šalara pa so vnesli, ker ni bilo moč umestiti postaje Bertoki. Obe so sicer vključili v javno razgrnitev zgolj zato, da bi dobili odziv javnost, v vsakem primeru pa, kot je zagotovila, bo na koncu zgrajena le ena. Katera bo to, pa bo odvisno od pripomb domačinov.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Reganzin |  19 .11. 2016 ob  01: 01
Problem so Ljubljančani .Tisti iz močvirja in obalčani.Zame je ok hitra cesta Trst-Pula.Ala Pjerina homo....
Flatron |  09 .11. 2016 ob  19: 32
Če že hočemo speljati promet iz obalnih mest ven, zakaj ne naredimo izvoz na hitro cesto proti Hrvaški npr. pri Črnem Kalu? Pa ajdi v planine. Trenutna cesta za Koper in Izolo več kot zadovoljujejo potrebe domačinov, problem je samo Piran.
peceki |  09 .11. 2016 ob  19: 28
Mitja,

lahko je tebi govoriti, verjetno ne stanuješ kje v bližini predvidene trase.
David  |  09 .11. 2016 ob  01: 46
-1
HC Jagodje-Lucija in HC Koper-Dragonja sta fukcionalno različni cesti in ena, ne druga se ne moreta nadomestiti. Obe sta potrebni. Glede na trenutni standard, ki ga država zmore, smo lahko presenečeni, da se sploh ukvarjajo s tema cestama. No ja, mogoče bolj zaradi zasičenega (odseka) Šmarske ceste tudi izven sezone.

Alternativa za HC Koper-Dragonja, torej Baredi-Dragonja na prvi pogled deluje zanimiva, v ozadju pa se skivata dve negativni zadevi:
- ves tranzit usmerimo skozi Koper, kar je trajnostno popolnoma zgrešeno in
- predor Markovec ima omejeno urno kapaciteto. Če se zapre obalno cesto med KP in Izolo, se promet spet preusmeri na obstoječo Koper-Šmarje-Dragonja. In smo spet tam. Takrat, ko bi cestno najbolj potreboval, ni na voljo. Skozi Markovec gre okromno lokalnega prometa in ta cesta KP-Izola-Lucija je bila v vseh dolgoročnih strategijah, samo cesta lokalnega pometa in tako tudi dimenzionirana.

Strategija prostorskega razvoja iz leta 2004 je že smiselno definirana potek daljinskih cest. Sedanje pobude trase Baredi-Dragonja so bolj "šnopc ideja" za preusmerjanje pozornosti (ne)izgranje HC Jagodje-Lucija. Prav pa je, da bi se morala HC KP-Dragonje zgraditi prej ali istočasno s HC Jagodje-Lucija. Sicer pa vseeno preliv tranzita proti Sečovljam ne bo tako drastičen, kot nekateri razlagajo. Obstajajo tudi ukrepi, ki se jim reče vodenje prometa.

Bi pa z igradnjo obeh cest obalno somestje dobilo izredno visok standard cestnega omrežja, kjer pa nekateri v SLO lahko samo sanjajo.

Lahko pa izberemo drugo pot in se obalno somestje poveže z mestnim vlakom, pa podaljša tja do Trsta. Pol pa ni treba graditi cest in vsi lahko gremo na javni promet za lokalne potrebe. Idejne zasnove so že narejen. Samo za to rabiš prave ljudi (župane), ki vidijo več od izgradnje robnika ali ureditve vhoda do svoje hiše. Rabiš vizionarje in ljudi okoli sebe, ki niso obremenjeni z odplačevanjem pufov ampak s tem, da želijo družbi ponuditi nekaj več. Seveda tudi stanje duha družbe mora biti dovolj zrelo, da bi podpiralo tak projekt. Mogoče čez 30 let. :) Upam.
Peronospera |  09 .11. 2016 ob  00: 11
Če je Fakin avangarda,potem bomo vedno stopicali na mestu.Sicer pa-zamujamo vsaj 30 let z izgradnjo te ceste.Če jo boste odmaknili daleč proč od Portoroža boste potem jokali zakaj ni turistov?E telebani...
špinjulet |  08 .11. 2016 ob  12: 06
Prebivalci zalednih vasi - Korte, Padna, Nova Vas, Sv.Peter in Dragonja ne bodo v nobenem primeru dopustili, da avtocesta uniči edino rodovitno dolino v zaledju. Predor - bodisi pod Šmarjami, bodisi pod Baredi naj se nadaljuje do Dragonje. Ena cesta, ki gre po predoru do Dragonje je krajša in cenejša od dveh sprdačin, ki so sedaj v planu. Če je ocenjena vrednost dveh HC sedaj 300 mio Eur, je tunelska različica do Dragonje ocenjena na vsega 260 mio Eur. S tem bi rešili Lucijo, Rešili bi rodovitno dolino pod Padno in rešili bi Šalaro (tunel iz Izole do Dragonje.).

Predlagam, da preostanek denarja podarimo Koroški, da se dokončno poveže s Slovenijo!!!
iskreni |  08 .11. 2016 ob  12: 01
@iskreni, V občini Piran je odsek ceste od Podpadne do Dragonje in ta ni vprašljiv in v obeh primerih ostaja enak, tako po projektu trase čez Šmarje, kot čez Barede. Govorim o problematičnem odseku, in tu gre za to, ali bo tekel čez občino Koper ali Izola! lp
@iskreni |  08 .11. 2016 ob  11: 43
Šmarska cesta je tudi v občini Piran aneda?
crniovcar |  08 .11. 2016 ob  11: 16
-2
naredili bodo tako kot hočejo oni.še nikoli niso upoštevali pripomb.
iskreni |  08 .11. 2016 ob  11: 08
obalec, tranzit v vsakem primeru gre skozi Koper aneda? Skozi Piran ne gre v nobenem. Ostaja samo vprašanje ali gre skozi Izolo ali ne? Praviš da par km nima veze...boš ti plačal 50% več za investicijo v tem primeru?...jaz namreč nebi...lp
Obalec |  08 .11. 2016 ob  10: 50
Nima veze par km gor dol. Vazno je da se tranzit spelje stran od tri kraje. Za upadat v kp iz in piran je pa vredu tko kot je
iskreni |  08 .11. 2016 ob  10: 40
Ali drugače povedano...Trasa Bertoki-Šalara-Dragonja = 16km. Trasa Izola-Dragonja = 10km.
1