Aerodrom Ljubljana bo danes simbolično odprl zimsko sezono. Preveril bo namreč brezhibnost vseh sredstev, ki jih na letališču uporabljajo za potrebe zimske službe. Ta bo organizirana in pripravljena do 15. aprila 2013, po potrebi tudi kasneje, poudarjajo v družbi, ki upravlja z ljubljanskim letališčem.
Zimska služba Aerodroma Ljubljana v polni pripravljenosti
V "zimski floti" Aerodroma Ljubljana je 28 sredstev, med njimi dve vozili z merilci drsnosti, štiri sredstva za razledenitev letal, snegoodmetalci, tovornjaki in traktorji s plugi ter krtačami. Vsa vozila so opremljena z radijskimi zvezami in opozorilnimi rotacijskimi lučmi. Z njimi bo letos upravljalo 42 mož, ki bodo razdeljeni v tri izmene.
V zimskih razmerah bo delo zimske službe čiščenje snega in ledu z javnega dela letališča, manevrskih in drugih površin, odvodnih kanalov ob manevrskih površinah, okoli svetilk na stezah in ploščadih. S čiščenjem skoraj 700.000 kvadratnih metrov morajo začeti takoj, ko začne snežiti oz. najkasneje, ko zapade 15 milimetrov brozge, 20 milimetrov mokrega ali 50 milimetrov suhega snega in ga kontinuirano čistiti tako, da snežna odeja nikoli ne preseže omenjenih meja.
Čiščenje opravljajo s pomočjo sredstev, ki ne najedajo kovinskih in drugih delov, betona in asfalta. Vse to od letaliških delavcev zahteva, da so dežurne ekipe zimske službe ustrezno usposobljene, nenehno razpoložljive in dovolj blizu letališča, da lahko v vsakem trenutku ukrepajo, navajajo v Aerodromu Ljubljana.
Nepogrešljiv del zimske oskrbe je tudi razledenitev letal. Pozimi se zaradi mraza, različnih padavin - sneg, ledeni dež ali zaradi kondenzirane vlage na izpostavljenih površinah parkiranih letal - formirajo plasti ledu, snega in plundre. Navedeni pojavi lahko pripeljejo do izredno nevarnih situacij v zraku, zato je treba vsako letalo, preden poleti v nebo, očistiti s postopki razledenitve in ga s posebno raztopino, izdelano na osnovi vode in glikola, zaščititi proti ponovnemu ledenju.