Družba Costa Crociere, lastnica ladje za križarjenja Costa Concordia, ob brodolomu ob toskanskem otoku Giglio januarja ni ustrezno obvestila pristojnih oblasti o tragediji. To piše v poročilu italijanske obalne straže, ki so ga danes predstavili v okviru zaslišanja v italijanskem Grosettu, poroča nemška tiskovna agencija dpa.
Za nesrečo Concordie je kriva tudi Costa Crociere
Odklop
"Podjetje je, potem ko je vzpostavilo stik z ladjo, vedelo, da pristojnih oblasti niso ustrezno obvestili o resnosti razmer," piše v poročilu obalne straže. Družba Costa Crociere naj ne bi popravila zavajajočih informacij, ki jih je kapitan ladje Francesco Schettino dal predstavnikom obalne straže.
Schettino se je nemudoma po tem, ko je ladja zašla z načrtovane poti in nasedla ob Gigliu, po telefonu pogovarjal s kriznim koordinatorjem Coste Crociere Robertom Ferrarinijem.
Poleg ugotovitev obalne straže na zaslišanjih v Grossetu, ki so se začela v ponedeljek in naj bi potekala še nekaj dni, preučujejo tudi obsežno poročilo o brodolomu, ki so ga nedavno pripravili in objavili strokovni izvedenci in ki večino krivde za nesrečo pripisuje kapitanu Schettinu.
Kriv je tudi Schettino!
Schettino je po ugotovitvah strokovnjakov na podlagi analize posnetkov komunikacij in drugega materiala svojim podrejenim dajal pomanjkljive in nenatančne ukaze ter vsaj 50 minut prepozno izdal ukaz za evakuacijo potnikov.
Del krivde so strokovnjaki pripisali tudi ladjarju, ki ni poskrbel za zadostno izobraževanje posadke za izredne razmere. Člani posadke so imeli težave pri usmerjanju ljudi na evakuacijske točke, niso znali delovnega jezika ladje, italijanščine, in so po pričevanjih potnikov delovali zelo zmedeno.