V tem tednu bo stekla referendumska kampanja o zakonu, ki ga je vlada pripravila kot podlago za izgradnjo drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom. Zakon je razdelil politični parket, strokovno javnost in civilna gibanja, zato bodo o usodi največjega novega infrastrukturnega projekta v državi čez dober mesec dni odločili volivci.
ZA ALI PROTI DRUGEMU TIRU? Obeta se ostra kampanja
Koper
Ministrstvo za infrastrukturo se je projekta drugi tir lotilo z zakonom, ki temelji na javno-javnem partnerstvu, saj predvideva sodelovanje ene ali več zalednih držav pri financiranju projekta. Obenem koncesijo za izvedbo investicije podeljuje družbi 2TDK, ki jo je vlada ustanovila prav v ta namen.
Na zakon so se burno odzvali v parlamentarni opoziciji in delu stroke, v DZ pa je zaradi veta državnega sveta dvakrat prestal glasovanje. Zeleno luč so mu prižgali le koalicijski poslanci.
Načinu, na katerega se je projekta lotila vlada, močno nasprotuje tudi del civilne družbe. Vodja gibanja Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič je s pomočjo političnih strank, predvsem največje opozicijske SDS, zbral dovolj podpisov za referendum, ki ga je DZ razpisal za 24. septembra.
Tudi ta odločitev je razburila Kovačiča, ki je odlok neuspešno izpodbijal na ustavnem sodišču. Pobudnik referenduma se je namreč z večino opozicije zavzemala, da bi bil referendum razpisan na dan predsedniških volitev, saj bi, kot so v parlamentarni razpravi izpostavljali opozicijski poslanci, s tem privarčevali okoli tri milijone proračunskih sredstev.
Kampanja pred referendumom bo uradno stekla 24. avgusta, kot organizatorji kampanje pa so se do petka prijavili Zavezništvo socialno-liberalnih demokratov, SMC, NSi, Krščanski socialisti Slovenije - Krekovi socialisti, urad vlade za komuniciranje in Kovačič.
Kovačič je večkrat napovedal ostro kampanjo, v kateri bodo volivce skušali prepričati z argumenti, da se da drugi tir zgraditi ceneje, hitreje in okolju bolj prijazno kot načrtuje vlada.
Vladna stran bo medtem izpostavljala argumente, ki utemeljujejo, zakaj bi bil padec zakona o drugem tiru med Divačo in Koprom v škodo državi. Kot je dejal državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu in vodja projekta Jure Leben, se s širšega evropskega vidika kaže, da projekt nima samo pozitivnih učinkov na Slovenijo, ampak tudi na regijo in Evropo.
In to v drzavni firmi. Bravo tistemu, ki to podpira.
Zdaj Janša s tem bogim Vilijem sesuva projekt drugega tira. Moti ga trasa, ki jo je potrdil on sam kot predsednik vlade leta 2005. Govori o neki korupciji?! On, ki ima za sabo Patrio in TEŠ6? Kaj se hecamo.
Ko je bil sam obsojen zaradi korupcije, je s svečkarji jokal "ob neznanem času na neznanem kraju". Danes pa obtožuje. Naj pove, kraj in čas in koliko je kdo dobil.
Ovce so šle na led 2011, kaj zdej bomo ponovili vajo? Niti pod razno.