Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarja, da so se bančne storitve, ki jih uporablja večina potrošnikov, v povprečju podražile za 9,2 odstotka.
Za prvih pet mesecev letošnjega leta so ugotovili, da je 14 od 18 bank že podražilo svoje storitve ali pa podražitve napovedujejo. Pri ZPS-ju so preverili, kako bodo te podražitve vplivale na letne stroške poslovanja tipičnega potrošnika z bančnim računom, ki posluje s spletno banko ali na bančnem okencu.
Ta na bančnem računu vsak mesec opravi šest plačil z univerzalnim plačilnim nalogom, eno plačilo z direktno obremenitvijo in eno s trajnim nalogom, poleg tega pa trikrat na mesec dvigne gotovino na bankomatu druge banke in uporablja kartico z odloženim plačilom. "Ta 'košarica storitev' bo v povprečju dražja za 9,2 odstotka," pravijo.
Tako kar deset bank s podražitvami presega 6,5-odstotno višino davka na finančne storitve, ki ga bodo banke po pričakovanjih prevalile na potrošnike. "Najvišje podražitve bodo tipičnega potrošnika doletele pri Raiffeisen banki, Poštni banki in Banki Celje, v absolutnih zneskih pa te lahko znašajo tudi 20 evrov na letni ravni," so zapisali.
Opozorili so, da so razlike med stroški poslovanja že danes zelo velike, s podražitvami pa bodo še večje. "Največji možni prihranki bodo tako znašali do 62,66 evra pri poslovanju s spletno banko in do 168,14 evra pri poslovanju na bančnem okencu. Zamenjava poslovanja k ugodnejši banki se tako zaradi podražitev še bolj splača," pravijo v ZPS-ju.
Sorodne vsebine: