Več tajnosti kot pri Pentagonu in CII

Tehnologija

Čeprav so izdelki podjetja Apple znani in zaželeni po vsem svetu, je delovanje družbe v veliki meri skrivnostno. To pa ni zgolj naključje, saj je strogo tajnost uvedel Appleov genij Steve Jobs. Nekatere metode, ki jih uporablja Apple, da bi zadržal svoje skrivnosti, spominjajo na najboljše filme o špijonaži.

"O stvareh, vezanih na Apple, se nisem pogovarjal niti z ženo. Tam namreč vlada kult tišine in tajnosti, kar je potrebno enostavno sprejeti in spoštovati," je novinarju Reutersa zaupal eden od bivših zaposlenih v marketingu družbe. 

Apple zaposluje ljudi tudi na lažnih projektih. Ti namerno pricurljajo v javnost in tako "zavajajo" konkurenco.

Omenjeni kult tajnosti, po katerem je Apple poznan, je uvedel Steve Jobs, ki ni želel, da bi kdorkoli izven, pa znotraj podjetja vedel, na čem trenutno dela peščica strokovnjakov in kakšen bo njihov naslednji proizvod. Nekaj o tem je pred leti povedal tedaj drugi mož Applea, danes pa izvršni direktor družbe Tim Cook. O Appleu je govoril kot o odličnem poslovnem modelu, dejal je, da je njihov uspeh del čarovnije, noben dober čarovnik pa ne razkrije svojih trikov. In tega ne počno niti oni, ker ne želijo, da bi jih kdorkoli kopiral.

Da ta čarovnija ostane res znotraj zidov družbe, pa so se včasih posluževali metod, ki bolj spominjajo na CIO in filme o špijonaži. Pa vendar analitiki pravijo, da je ravno ta tajnost eden od ključnih uspehov podjetja. Tako so na primer dejali, da jim je leta uspevalo v tajnosti razvijati iPhone, česar konkurenca ni zaznala in ni mogla spremljati. Zato je bil Apple ob predstavitvi telefona z zaslonom na dotik za nekaj korakov pred konkurenco. 

Zaposleni v Appleovih prodajalnah, ne smejo nikdar govoriti o problemih, povezanih s produkti Applea, pač pa o "situacijah" ali celo "izzivih". Prav tako ne smejo govoriti o dragih produktih, ampak o produktih "z malce višjo ceno", ki pa imajo "veliko dodano vrednost".

Podobna zgodba je tudi z iPadom. Pred tem tržišče s tablicami skoraj ni obstajalo, saj je velika večina podjetij razvija majhne netbook prenosnike. Pred izzidom iPada se je pojavila informacija, kako Apple množično naroča 10-inčne ekrane, zato so vsi menili, da so tudi oni začeli s proizvodnjo svojega netbooka. Namesto tega pa je družba iz Kalifornije predstavila povsem nov segment tabličnih računalnikov, ki so bili znova  korak pred vsemi.

Skrivnosti okoli podjetja, ki v prvi vrsti služijo za varovanje podatkov pred konkurenco, pa so z leti postali odlična marketinška poteza. Imeli so veliko brezplačne reklame, saj so novinarji in blogerji vedno znova ugibali o tem, kaj bo naslednji produkt in nasploh veliko pisali o Appleu.

Povezane vsebine:

Kako bo izgledal iPhone6?

Študija mobilnosti kot si jo je zamislil Apple

Apple z dobavitelji že testira prototipe televizij

Deli novico: