V OECD prepričani, da je drugi tir preveč tvegan

Koper

Mednarodni prometni forum (ITF) pri OECD v analizi projekta drugega železniškega tira Koper-Divača ocenjuje, da projekt pomeni (pre)veliko tveganje za Slovenijo, še posebej ker ni jasno, kako hitro bo v prihodnjih letih rasel promet v Luki Koper, piše današnji Dnevnik, ki se sklicuje na neuradne informacije.

Analizo OECD, ki zajema tudi pregled treh možnih modelov javno-zasebnega partnerstva, bi sicer morali v petek predstaviti javnosti, a so na ministrstvu za infrastrukturo predstavitev odpovedali, ker da so potrebne dodatne proučitve. Analizo bodo, kot so z ministrstva sporočili v petek, predstavili prejemu končnega poročila OECD.

Avtorji analize kritični do projekta

Dnevnik je medtem neuradno izvedel, da naj bi bili avtorji analize precej kritični do projekta, ocenjenega na 1,4 milijarde evrov. Ne le zaradi njegove cene, ki bi jo bilo mogoče po njihovi oceni vsaj v določeni meri znižati. Tudi ob morebitnih pocenitvah naj bi bila investicija ob sedanjih ekonomskih parametrih ekonomsko nevzdržna in kot taka - ob dejstvu, da država ne bo prodajala svojih deležev v Luki Koper ali tovornem prometu Slovenskih železnic - neprivlačna tudi za zasebne vlagatelje.

V ITF po navedbah virov, ki jih je pridobil časnik, ne verjamejo, da bo Luka Koper ob modernizirani obstoječi progi do Divače sposobna zapolniti zmogljivosti, ki jih bo ponudil drugi tir. V ITF naj bi napovedi Luke Koper o strmi rasti pretovora, s katero v Kopru argumentirajo potrebo po čimprejšnji izgradnji drugega tira, sprejemali s precejšnjo mero skeptičnosti.

Pristanišča rastla sorazmerno s trgom

Po njihovem je namreč uresničitev potenciala rasti v večini evropskih pristanišč zahtevala spremembe v upravljanju in njihovo večjo, bolj proaktivno vlogo na trgu. Po oceni ITF naj bi severnojadranska pristanišča do zdaj tako in tako rasla premo sorazmerno z rastjo trga, pri čemer si niso posegala v tržne deleže.

V ITF menijo, da bi bilo še pred gradnjo drugega tira pametneje, če bi Luka Koper ob rastoči konkurenci med severnojadranskimi pristanišči korenito nadgradila svoj poslovni model, ki bi ji omogočil uresničitev vseh potencialov za rast. Čas za to bi si lahko kupila z zgraditvijo zalednega terminala v Divači, ocenjenega na več deset milijonov evrov. Gre za koncept, ki so ga pred slabim desetletjem načrtovali tudi v Luki, navaja Dnevnik.

Cerar že seznanjen z ugotovitvami?

V Luki Koper ugotovitve študije, ki naj bi jo po neuradnih informacijah videl že tudi predsednik vlade Miro Cerar, poudarjajo, da so tranzitno pristanišče. Za daljše razdalje in večje količine tovora je po njihovi oceni cenovno sprejemljiv le železniški transport.

Zaledni terminali so po ocenah Luke Koper smiselni, če se tam razvijejo logistične dejavnosti z dodano vrednostjo. Zgolj dodatno skladiščenje tovora pa bi podražilo celoten strošek in podaljšalo tranzitni čas transportne poti, in sicer zaradi dodatnega prevoza, prekladanja ter skladiščenja tovora. Poleg tega bi ta koncept dodatno povečal število tovornjakov na slovenskih cestah, še menijo v Kopru.

Deli novico:

luc |  03 .08. 2015 ob  18: 35
pol pa naredite kanal Jernej,bo ceneje
Kopernik |  01 .08. 2015 ob  20: 38
OECD bi rad drzal juzno Evropo nerazvito in podlozno!
lucijcan |  30 .07. 2015 ob  08: 07
TIR-RIT, se vidi
Trieštin |  29 .07. 2015 ob  13: 44
Luka Koper naj sama plača povezavo na Trst.
rit |  27 .07. 2015 ob  12: 57
itak da je tvegan,..ŠE NAJBOLJ ZA SEVERNE LUKE.
ŽELEZNIČAR |  22 .07. 2015 ob  10: 56
-1
Tiri so že postavljeni, od Trsta šiba prelepa linija severno proti Avstriji !
Samo en košček je potreben Koper - Trst !
kaj |  22 .07. 2015 ob  08: 41
si mislijo o tem avstrijci, madžari, čehi... ?
ggm |  22 .07. 2015 ob  01: 36
Pomagajmo si sami in Evropa nam bo pomagala.
muffa |  21 .07. 2015 ob  21: 31
vročina dela svoje: oecd ima prav. robo iz luke bomo brezposelni nosili na hrbtih do ljubljane. bo dobor za naravo, šprt in rekreacijo. pa še nevarne misli nam ne bojo hodile po glavi!!!!
muffa |  21 .07. 2015 ob  21: 29
naj cmerar pove, koliko je plačal za to famozno študijo. sicer pa je res, v oecd in eu in imf in komisisji že najbolje vedo, kaj je za nas dobro!!!! mi smo itak glupi!!!
Cvik |  21 .07. 2015 ob  18: 24
Cvik. OECD in ostali akterji se bojijo , da bi Luka Koper s 2 tirom postala še bolj zanimiva in posledično bi lahko kar hitro potrebovala še 3-i tir.
@Evropa |  21 .07. 2015 ob  18: 18
Pa se lepo motiš!
Več kot je skorumpiranih politikov, več kreditov se jemlje!!!
1