Sodelovanja med malimi in srednjimi podjetji ter podpornimi organizacijami, ki tem nudijo strokovno pomoč, je v Sloveniji po ugotovitvah stroke manj kot v gospodarsko razvitejših evropskih državah. Koprska fakulteta za management je zato v okviru mednarodnega projekta CEBBIS za podjetnike oblikovala virtualni Center inovativnega doživetja.
Sodelovanja med malimi in srednjimi podjetji ter podpornimi organizacijami, ki tem nudijo strokovno pomoč, je v Sloveniji po ugotovitvah stroke manj kot v gospodarsko razvitejših evropskih državah. Koprska fakulteta za management je zato v okviru mednarodnega projekta CEBBIS za podjetnike oblikovala virtualni Center inovativnega doživetja.
Center, ki združuje več družbenih omrežij, omogoča izmenjavo znanj in izkušenj med podjetniki. Ti se lahko na stroko obrnejo z različnimi podjetniškimi "izzivi", ki jih nato rešujejo v okviru Inovacijske šole. Portal služi tudi kot odskočna deska do primerov dobrih praks doma in v tujini, je pojasnil vodja projekta CEBBIS in prodekan za znanstvenoraziskovalno delo na fakulteti Mitja Ruzzier.
Pomoč podpornih institucij je pri nas vse prevečkrat omejena na "bazične ponudbe", kot je pisanje poslovnega načrta in oddajo prostorov v najem. Primanjkuje programov za propulzivna podjetja, ki dejansko lahko ponudijo nova delovna mesta. Na drugi strani pa v poplavi različnih podpornih institucij tudi podjetniki pogosto ne vedo, kdaj in h komu po katere vrste znanje, je opozoril.
Projekt CEBBIS za podporo prenosu znanja in tehnologij malim in srednjim podjetjem, v katerem sodeluje 11 evropskih držav, je med drugim usmerjen v boljši prenos znanja in dobrih praks ter boljše sodelovanje podjetniki in akademsko sfero.
Težava slovenskih malih in srednjih podjetij je po mnenju Ruzzierja namreč, da so v večji meri naravnava na storitve, te pa v globalnem svetu danes sodijo med panogo, ki težko raste. "Svet je dosti bolj lačen tehnologije," opozarja.
Manjka nam inovativnosti, tega, kar smo razvili, pa marsikdaj ne znamo dobro prodati. Podporne institucije podjetnikom lahko po njegovem mnenju nudijo pomoč tudi pri trženju.
Z ustreznim znanjem bi podjetnikom tako lahko pomagali, da kreativnost pripeljejo do inovacij, ki bodo tudi tržno uspešne. Zato jim po besedah Ruzzierja svetujejo, naj že v inovacijski proces vključijo razmišljanje o trgu in uporabniku.
Center inovativnega doživetja bo v okviru univerzitetne katedre podjetništva živel tudi po zaključku projekta, ki se počasi izteka.
Sorodne vsebine: