Italija vztrajno nadaljuje postopek za postavitev plinskega terminala v Žavljah. Španska družba Gas Natural za izpeljavo zastarelega načrta potrebuje le še gradbeno dovoljenje. Medtem se na upravnem sodišču dežele Lacij kopičijo pritožbe italijanskih in slovenskih nasprotnikov uplinjevalnika, ki bi boleče zarezal v tržaški zaliv in življenje ljudi v njem.
POSTOPKI ZA PLINSKI TERMINAL V ŽAVLJAH SE NADALJUJEJO: Bo tudi Slovenija tožila Italijo?
Trst
Italija je najprej odločila, da žaveljski plinski terminal ni več strateškega pomena za državo in ustvarila lažno upanje. Kot je dejal predsednik pristaniške uprave v Trstu Zeno D'Agostino, sta izdani okoljevarstveni dovoljenji nesmiselni in brez pomena, kar pa očitno ne drži.
Okoljsko ministrstvo je namreč odločilo, da so izpolnjeni vsi pogoji za gradnjo in tudi, da ni več ovir za dela v tržaškem pristanišču, ki postaja najbolj uspešno v državi. "Zdi se, da so imeli na ministrstvih glavno besedo tehniki in ne politiki," meni Laura Marzi, županja občine Milje.
Zgodba je čudna že od vsega začetka, saj govorimo o desetletje starem načrtu. Dokumentacija v tem času ni bila niti ažurirana niti popravljena.
V Trstu so soglasno sprejeli resolucijo proti terminalu. Poleg Ankarana sta se pritožili tudi občini Milje in Dolina, Tržaška pokrajina in celo Dežela, ki jo vodi Renzijeva desna roka Debora Saraciani. V Rimu naj bi tako prejeli že 40 tožb.
Montijeva vlada je prvo okoljsko soglasje terminalu preklicala, Renzijeva je preklic preklicala in nadaljuje s postopkom. In to vse mimo Slovenije. Zdaj še dosti lažje, saj je evropska uredba, ki je zahtevala slovensko soglasje, zapadla oktobra lani. Bo tudi Slovenija vložila tožbo proti Italiji?