Portorož in Piran se pri trženju turistične destinacije vračata k koreninam in tradicijam, ki jih pooseblja istrsko zaledje. Nasloniti se želijo na tipične pridelke in gostom tudi s pomočjo uporabe novih tehnologij sporočiti, da je bogastvo Slovenske obale avtohtonost, je za STA dejal direktor portoroškega turističnega združenja Jadran Furlanič.
Portoroški turizem se vrača h koreninam
Nosilci novega koncepta trženja, v katerem bo igral veliko vlogo t.i. storytelling oziroma pripovedovanje, bodo pridelki in izdelki, po katerih sta Obala in Slovenska Istra poznana. V ospredju bodo sol, oljčno olje in mediteranske dišave, vino, ribe in lokalno pridelane vrtnine.
Prepoznavnost Slovenije kot turistične destinacije je v svetu po besedah Furlaniča še vedno slaba, in to celo pri naših sosedih Italijanih in Avstrijcih. Pri promociji se zato želijo nasloniti tudi na uspešne posameznike, lokalne pridelovalce, ki so s svojimi pridelki v tujini že poznani.
Nove strategije trženja
Novinarjem želijo približati konkretne pridelke in pridelovalce ter skromna, a pristna in vsebinsko polna doživetja. "Upam, da bo ravno ta način vzpodbudil pisanje tujih novinarjev, saj bodo pisali o konkretnih stvareh," meni Furlanič.
Namesto klasičnih konceptov oglaševanja bodo v ospredju neposreden kontakt, ciljno trženje, PR članki in podobno. Turistično združenje Portorož bo v ta namen oblikovalo novo spletno stran oziroma platformo z novim dizajnom in tehnologijo. V njenem ospredju bodo lokalni proizvodi, zgodbe in dogodki, zaživela pa naj bi do junija.
Drugače bo treba v prihodnje po besedah Furlaniča zastaviti tudi organizacijo festivalov in lokalnih prireditev. Te se bodo poslej še v večji meri opirale na podeželje. Namesto eno ali dvodnevnih prireditev želijo po vzoru hrvaške Istre oblikovati tematske mesece, posvečene proizvodom ali avtohtono obarvanim dogodkom in dejavnostim.
Praznik česna v Novi vasi bo letos pospremila izdaja novega kataloga s kolesarskimi in pohodniškimi potmi po istrskem podeželju. Ohranili bodo tudi praznik oljčnega olja in bledeža v Padni.
Posodobili bodo spletno stran
Furlanič stroške postavitve spletne strani ocenjuje na okrog 60.000 evrov. "Rabili bomo nekaj strokovnjakov s področja elektronike, PR-ja in pripovedovanja. Naročili jih bomo predvsem, da nas naučijo delati," pojasnjuje. Dodatnih 30.000 evrov bo stala organizacija prireditev.
V nov koncept trženja so po besedah Furlaniča že privolili hotelirji, rabili bodo tudi podporo občine. Turistično gospodarstvo bo za pomoč pri prezentaciji in distribuciji ter za promocijo destinacije letos sicer primaknilo okrog 200.000 evrov, pri čemer bosta glavnino prispevala Hoteli Bernardin in LifeClass.
Več iz rubrike Gospodarstvo: