POPOVIČ V DRŽAVNEM SVETU: "Ne poznam države, ki ne bi bila sposobna sama zgraditi 27 km železnice"

Koper

Državni svetniki so na izredni seji s 23 glasovi za in dvema proti izglasovali odložilni veto na zakon o drugem tiru, ki ga je minuli četrtek potrdil DZ. Svetniki so v razpravi izpostavili, da je v zakonu preveč neznank, med drugim glede financiranja. Večina razpravljavcev je izrazila prepričanje, da bi lahko država projekt gradila sama.

Državni svet je odložilni veto izglasoval na predlog interesne skupine lokalnih interesov. V imenu predlagateljev veta je svetnike nagovoril podpredsednik državnega sveta Branko Šumenjak in izpostavil, da si svetniki želijo, da bi novo železniško povezavo med Koprom in Divačo naredili čim prej, transparentno in pa ceneje, kot je predvideno.

Kot je dodal, je o vetu še pred izredno sejo DS razpravljala tudi komisija za lokalno samoupravo državnega sveta, kjer so veto podprli z 11 glasovi za in enim proti. Predsednik omenjene komisije Jernej Verbič je pojasnil, da je komisija predlog o odložilnem vetu podprla, ker sledi ugotovitvam komisije iz druge obravnave zakona.

Kritični do poteka sprejema zakona

V komisiji so sicer med drugim kritični do poteka sprejema zakona. Javna razprava je namreč potekala le nekaj dni pred njegovim sprejemom na vladi. Ena ključnih dilem je po mnenju komisije tudi nejasnost virov financiranja gradnje drugega tira, pri čemer je zagotovljenih le 200 milijonov evrov proračunskih sredstev, ostali predvideni viri financiranja pa so zdaj še negotovo dejstvo.

Svetnike je na današnji izredni seji nagovoril infrastrukturni minister Peter Gašperšič in uvodoma poudaril, da si projekta verjetno želijo vsi, začetek njegovega izvajanja pa bo omogočil prav zakon, ki ga je v četrtek potrdil DZ. Pojasnil je, da bo imelo z drugim tirom koristi tako slovensko gospodarstvo kot tudi gospodarstva zalednih držav, ki so povezana s pristaniščem Koper in predstavljajo 70 odstotkov pretovora v koprski luki.

Gašperšič je ponovil, da je finančna konstrukcija sestavljena iz treh virov financiranja, in sicer kapitalskih vložkov, evropskih sredstev ter posojila Evropske investicijske banke z garancijo Evropskega sklada za strateške investicije. "Brez ironije lahko tudi povem, da na začetku mandata sam nisem napovedoval gradnje drugega tira, a verjamem v projekt in v to kar delamo in prepričan sem, da nam bo uspelo," je dejal minister in svetnike pozval k podpori zakonu.

V imenu podjetja 2TDK se je seje udeležil Metod Dragonja in izpostavil, da predlagatelji veta med razlogi zanj navajajo, da bi morala Slovenija sama z dodatnim zadolževanjem financirati ta strateški projekt. Strokovna skupina, ki je pripravljala projekt, je imela po njegovih besedah zelo jasno navodilo vlade, da je treba finančni okvir razbremeniti, da ne sme povečevati deficita države in ne sme imeti velikega vpliva na javni dolg.

Kot je poudaril Dragonja, je zakon zastavljen tako, da projekt na koncu plačujejo uporabniki logističnih storitev, ne pa samo davkoplačevalci. V tem delu je zakon sledil najboljšim praksam, ki so prisotne pri gradnji velikih infrastrukturnih projektov v Evropi, je dejal.

Slovenija bi drugi tir lahko gradila sama

Svetniki so v razpravi izpostavljali predvsem, da bi lahko Slovenija drugi tir gradila sama. Drago Ščernjavič je menil, da državljanom sploh ni dala možnost sodelovanja. Koprski župan Boris Popovič je medtem izpostavil, da smo suverena država, ki je sposobna zgraditi povezavo. "Ne poznam države, ki bi za 27 kilometrov nekega infrastrukturnega projekta za pomoč prosila sosednjo državo," je dejal.

Prav tako je Popovič menil, da bi morali graditi dvotirno povezavo, ne enotirne. Kot je dejal, dvotirne povezave gradijo povsod po svetu in mi smo tu po njegovi oceni že v osnovi zgrešili. Že sam zakon se sicer Popoviču zdi nepotreben.

Janvit Golob se je v razpravi zavzel za primerjavo vladnega projekta z drugimi alternativni predlogi, ki so jih predlagali v različnih civilnih iniciativah. "Mi želimo, da se projekti primerjajo po ceni, kakovosti, času izgradnje in stopnji vključevanja slovenskega gospodarska v projektu," je dejal.

Državni zbor bo moral zdaj o zakonu ponovno odločati in ga potrditi z absolutno večino. Odločitev poslancev bo nato dokončna.

Zbiranje podpisov za začetek referendumskih postopkov

Poleg svetnikov si sicer zakon prizadevajo ustaviti tudi v nekaterih civilnih iniciativah. Vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič je v ponedeljek predstavil kampanjo zbiranja podpisov za začetek referendumskih postopkov. K prispevanju podpisov za referendum o drugem tiru je v pogovoru za Nova 24 TV pozval tudi predsednik SDS Janez Janša.

Ker pa je DS danes na zakon vložil veto in bo moral DZ o zakonu ponovno odločati, bo nov sedemdnevni rok za zbiranje podpisov stekel po takratni odločitvi DZ. Kot je danes pojasnil Kovačič, bodo podpise še naprej zbirali in jih nato v primeru, da poslanci zakon ponovno potrdijo, tudi vložili v DZ.

Deli novico:

bravo |  04 .05. 2017 ob  14: 21
POPOVIČ, LE ZAKAJ NISI TAKO ČIL IN ZGOVOREN NA SODIŠČU , če si nedolžen ne rabiš padati ko nogometaš na igrišču, ampak poveš svoje,
@batman |  03 .05. 2017 ob  14: 42
-1
res, o čem bluziš.... V Jugoslaviji so vse družbe, o katerih govoriš nekoč bile privatne, potem so jih komunisti pokradli in "dali narodu"...... Preberi si malo zgodovine, pa ne iz naših učbenikov, ki so jih napisali komunistični profesorji.
xxl |  03 .05. 2017 ob  14: 39
-1
Vsaka čast našemu županu!!! Tako se govori!!!
wURZ |  03 .05. 2017 ob  12: 57
Najbolje, da se lotim sam še s kakim prostovoljcem, pomoje bi nas kakih 10 samih zgradilo tale drugi tir v teh 20 letih razpravljanja. Mladinske delovne brigade so zgradile v Bosni v 7 mesecih 230km železnice (vključujoč tunele in mostove), mi pa tukaj polemiziramo 20 let... Če ne bi bil glavni razlog trpanje denarja po žepih politikov, bi že zdavnaj stalo vse skupaj. Ne vem kaj si misli nek turist, ko pride k nam in ga namesto vlaka ob tirih čaka bus? Izgovor pa žledolom izpred 5 let... No pa saj potem se nadaljuje, ko na busu posluša radio aktual s hrvaško muziko, ni več niti ziher a je v Sloveniji al na Hrvaškem. MI SMO TURISTIČNA BURLESKA!!!
wURZ |  03 .05. 2017 ob  12: 56
Najbolje, da se lotim sam še s kakim prostovoljcem, pomoje bi nas kakih 10 samih zgradilo tale drugi tir v teh 20 letih razpravljanja. Mladinske delovne brigade so zgradile v Bosni v 7 mesecih 230km železnice (vključujoč tunele in mostove), mi pa tukaj polemiziramo 20 let... Če ne bi bil glavni razlog trpanje denarja po žepih politikov, bi že zdavnaj stalo vse skupaj. Ne vem kaj si misli nek turist, ko pride k nam in ga namesto vlaka ob tirih čaka bus? Izgovor pa žledolom izpred 5 let... No pa saj potem se nadaljuje, ko na busu posluša radio aktual s hrvaško muziko, ni več niti ziher a je v Sloveniji al na Hrvaškem. MI SMO TURISTIČNA BURLESKA!!!
koprčan |  30 .04. 2017 ob  08: 59
-3
Lopovič bi rad skupaj z Kučanom da davkoplačevalci v celoti financiramo projekt. Tako ne bo Madžarov in EU in lahko bodo brez kakršnega nadzora kradli kot srake!!
@batman |  28 .04. 2017 ob  11: 27
-3
O čem ti bluziš? Vprašanje je enostavno - če Slovenija da 200 milijonov in Madžarska tudi 200, kdo plačal ostalo do 1 milijarde in čez, saj končne cene "minister" ne pove, pa tudi ni jasno, ali bo en, ali pa bosta dva tira?
Jože |  28 .04. 2017 ob  10: 05
-4
BRAVO POPOVIČ. DOKAZAL SI DA SE DA, IN TUDI II TIR SE DA.
batman |  28 .04. 2017 ob  08: 58
Včasih sploh ne razumem kako je možno, da se moji sodržavljani ne vprašajo niti enkrat (mogoče sem prezrl) o ključni zadevi v zvezo z 2 tirom!
Bom napisal tako, da bo lahko večina razumela in sicer bo to taka zgodba:
Nekoč je bila država Jugoslavija v kateri je bila ureditev samoupravno-socialistična kar je pomenilo, da so bile skoraj vse družbe JAVNE. Skoraj vse firme torej in trgovine, tovarne... so bile družbena last, od državljanov Jugoslavije. Potem pa je prišla sprememba in ureditev v novi državi se je tudi spremenila in sicer v demokratično oziroma v parlamentarno republiko. Zaradi spremembe sistema, so izvoljeni voditelji razumeli, da ne more obstajati več toliko JAVNIH družb in so jim zato začeli spreminjati status. Pravno se reče, da so začeli JAVNA podjetja PRIVATIZIRATI.
In tako je prišlo na vrsto še podjetje Luka Koper. Odločili so se, da bo to podjetje privatnega prava, delniška družba. Torej so ustanovili iz JAVNE družbe - družbo PRIVATNEGA PRAVA, jo ovrednotili (!!!!) in iz te vrednosti dobili določeno število delnic. Še dobro, da so razumeli, da je tako podjetje definitivno strateškega pomena in se odločili, da bo država Slovenija lastnica več kot polovice delnic in s tem zagotovili večinsko lastništvo. Vse ostale delnice so v lasti drugih fizičnih ali pravnih oseb, torej niti ena delnica ni JAVNA ali DRUŽBENA, ampak so vse delnice na trgu kar pomeni, da lahko jutri jaz ali kdo drug kupi le-te.

Zdaj pa vas jaz vprašam ali bi bili ZA drugi tir v enaki obliki, če bi ta moral biti speljan do neke velike tovarne, ki deluje po principu PRIVATNEGA PRAVA, je torej od Jožeta in Janeza in še nekaj delničarjev in bi s tem ta tovarna lahko še naprej nemoteno proizvajala svoje produkte? Ali bi rekli, da naj si to progo izgradita sama Janez in Jože in delničarji????
vlak |  28 .04. 2017 ob  08: 27
Tolko let blebetanja, to je samo v sloveniji mozno za tak projekt denar nebi smel bit problem saj je zelo pomemben. Če bi vsako leto naredili 2km proge bi zdaj ze vozu vlak po njej. In res je vse povsot so po dva tira se posebej na klancih, to pa zato ker v 21.stoletju so vlaki na elektriko in z bremzanjem navzdol ustvarjajo eleltriko za nasproti vlak ki vozi navzgor, ne pa da segreva svol upor na strehi vlaka in vagonov
lino |  27 .04. 2017 ob  21: 20
@bobo in ostali, ki govorite o tem, da bi lahko država sama zgradila 27 km železnišk proge. Verjetno vsi skupaj pozabljate da drugi tir ni samo 27 km proge ampak malo več, kar je pa pri vaših komentarjih najbolj smešno pa je to, da sedaj ko je Popović rekel, da je sramota, da država ne more sama zgradit teh 27 km, pozabljate na to, da je ravno Popović bilo tisti, ki je pričel z promoviranjem kitajcev za izgradnjo drugega tira. A to ste pa pozabili? In v čem je razlika ali to progo graddijo madžari, kitajci, francozi, angleži, bosanci, ........?
Progo naj gradi tisti, ki ima prave reference za kaj takega in za pravo cene in pol nam je vseeno kdo gradi, slo pa smo se pri takih projektih res slabo zapisali, tako, da nehajte tukaj natolocevat o tem kdo naj gradi progo.
Goldfinger |  27 .04. 2017 ob  17: 56
Zlati dečko se je spet pojavil.On bi to progo zgradil z levo roko.Ja leva roka desni žep!
1