Od danes do 21. novembra bo potekala razgrnitev državnega prostorskega načrta (DPN) za hitro cesto Koper-Dragonja. Gre za projekt, ki bi končno sprostil tranzitni promet proti Hrvaški, ki še vedno močno obremenjuje območje obalnih občin. Čeprav je do realizacije še daleč, bodo občani lahko v okviru razgrnitve podali svoje pripombe in predloge.
PODAJTE SVOJ PREDLOG: Pomagajte razbremeniti obalne ceste
Koper
Javna razgrnitev bo potekala v času uradnih ur v prostorih direktorata za prostor, graditev in stanovanja pri ministrstvu za okolje in prostor ter v prostorih občin Koper, Izola in Piran. Poleg tega bodo organizirali tri javne obravnave, in sicer v ponedeljek, 7. novembra, v Avditoriju Portorož in v dvorani Krajevne skupnosti Korte ter naslednji dan v Gledališču Koper.
Javnost ima v času javne razgrnitve pravico dajati pripombe in predloge na razgrnjeno gradivo, in sicer pisno na obrazcu za pripombe, ki je na voljo na mestih javne razgrnitve, po pošti na naslov direktorata za prostor ter na elektronski naslov okoljskega ministrstva s pripisom "DPN za HC Koper-Dragonja". Okoljsko in infrastrukturno ministrstvo bosta v roku 60 dni proučili pripombe in predloge in do njih zavzeli stališče.
Do razcepa Škocjan trasa poteka po trasi obstoječe hitre ceste med Škocjanom in Koprom. Na tem odseku je predvidena širitev obstoječe ceste na šest pasov z dvema pasovoma za prepletanje med razcepom Srmin in razcepom Škocjan, izhaja iz dokumentacije, dostopne na spletni strani ministrstva za okolje.
V območju razcepa Škocjan trasa zavije proti jugu in se takoj zareže v Škocjanski hrib, ki ga preči s pokritim vkopom Škocjan. Po prehodu Škocjanskega hriba se trasa spusti v ravnino Badaševice in Pjažentina in v nadaljevanju preči v nasipu zahodni rob ravnine Pradišjol ter v podvozu prečka obstoječo Šmarsko cesto. Na tem mestu je lociran priključek Šalara in obojestranska oskrbna postaja Šalara.
Za priključkom Šalara se trasa zaje v pobočje severozahodno od obstoječe Šmarske ceste. Dolino Stare Šalare preči trasa z viaduktom in do vhoda v predor Šmarje poteka v desni krivini. Po izhodu iz predora se trasa spusti v dolino Drnice, kjer je locirana obojestranska oskrbna postaja Bandel. V nadaljnjem poteku se trasa tlorisno prilagaja poteku obstoječe glavne ceste.
Izgradnja hitre ceste do mejnega prehoda Dragonja bi močno razbremenila promet na območju obalnih občin na relaciji med Koprom (skozi predor Markovec), Izolo in Portorožem oz. Lucijo.
Obalni župani so pred časom od ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča dobili zagotovilo, da promet po hitri cesti do Lucije, ki bi pomenila slepo črevo za promet iz notranjosti države proti Hrvaški, ne bo stekel pred ureditvijo ceste do mejnega prehoda Dragonja. Nejasna pa je usoda predloga istih županov, da bi traso hitre ceste proti Dragonji navezali na že obstoječo hitro cesto Koper-Izola neposredno ob izhodu iz predora Markovec.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=486947
Drugače sam živim ravno na - Markovcu.
100.000 ljudi, ki živimo na obali pa si že zaslužimo en bogi tunel tudi brez Žabarajev.