PO ZAPRTJU OBALNE CESTE: Dvig cen okoliških nepremičnin, kje je prostor za hotele?

Koper

Zaprtje obalne ceste pomeni pridobitev desetine slovenske obale, ki bo po besedah predstavnikov lokalnih oblasti postala zelena oaza med Izolo in Koprom. Območje nad zaprtim delom ceste ni zazidljivo, poznavalci pa pričakujejo dvig cen okoliških nepremičnin. Možnosti za postavitve novih hotelov bolj na izolski strani, piše Siol.

Dolgoletna prizadevanja za zaprtje obalne ceste, ki so se uresničila včeraj, prinašajo tudi razvojne priložnosti. 4,5-kilometrski obalni pas želijo skladno z Barcelonsko konvencijo ohraniti čimbolj zelen, zatrjujejo v Kopu in Izoli, kjer so za sedaj napovedali postavitev tušev, sanitarij in razsvetljave. Če so še nedolgo nazaj govorili tudi o razglednem stolpu, olimpijskem bazenu in marini, so današnji načrti usmerjeni v rekreacijo in druženje domačinov in obiskovalcev.

"Skrajni čas je, da Slovenci na ta način ostajamo v domovini, namesto da polnimo žepe Hrvatom," je za portal dejal politik Zmago Jelinčič, sicer lastnik zemljišča nad cesto v Žusterni, kjer raste njegova družinska hiša. Jelinčič je prepričan, da je Slovenija zaradi Hrvatov izgubila celotno Istro, včeraj pa pridobila celo 30 odstotkov obale, ki jo je mogoče koristiti v turistične namene.

Za turizem pomembna tudi neokrnjena narava

Čeprav pozidava obalnega pasu ni predvidena, za prihodnost tega ne moremo z gotovostjo trditi, je v svojih napovedih previden nepremičninski poznavalec Gašpar Gašpar Mišič. Sam, kot pravi, pozidavi nasprotuje, saj so za turizem pomembni tudi morje, sonce, plaže in čista narava. Zlasti ne podpira gradnje stanovanj in marin, ki običajno samevajo dve tretjini leta. "Turistov ne bomo pritegnili s povečanjem hotelskih kapacitet, temveč z urejeno in neokrnjeno naravo," pravi Gašpar Mišič.

Podobno kakih velikih gradenj ne pričakuje niti Jelinčič, upoštevajoč evropske predpise, ki posebej varujejo 100-metrski obalni pas. Na tem kosu slovenske obale vidi kolesarske in sprehajalne poti ter lepe plaže.

Za gradnjo novih hotelskih objektov je po besedah Gašparja Mišiča primerno območje izolske ladjedelnice ali Rude, kjer, kot dodaja, sam nima v lasti nobenega zemljišča.

Nekaj let stari idejni načrti na območju ladjedelnice.

Cene navzgor

Območje nad zaprtim delom obalne ceste ni pozidano, izjema je ena hiša. Bodoči 'zeleni oazi' najbližje so tako hiše od kopališča v Žusterni do zapore na Krožni cesti. Gašpar Mišič je prepričan, da se bodo "zaradi novega koščka obale cene nepremičnin zagotovo podvojile".

Prav na tem območju stoji tudi Jelinčičevo zemljišče (slika zgoraj), ki ga je, kot spominja portal, kupil na javni dražbi leta 2011. Za 2200 kvadratnih metrov zemljišča, kjer raste hiša, odštel skoraj 580 tisoč evrov. Nove vsebine in boljša kvaliteta življenja v bližini bodo tudi po Jelinčičevo prinesle višje cene nepremičnin.

Kako hitro se bo to zgodilo, pa bo odvisno od hitrosti urejanja včeraj zaprtega obalnega pasu, pojasnjuje Gašpar Mišič. Pomembno pa bo tudi, ali bo izolska občina na omenjenih lokacijah na drugi strani razvijala hotelski turizem.

Deli novico:

izolano vero |  24 .03. 2017 ob  22: 46
ugl nevzgojena ''motoristična'' mladina se je s koprske promenade preselila na to del zaprte ceste (kjer je seveda vožnja za kolesa z motorjem prepovedana) in zdaj šibajo tam ma prau 100 na uro (videl!), me veseli, da sem včeraj ko sem prvič šel s kolesom pogledat to cesto naletel na redarja na motorju s koperske strani (kolencu verjetno takega ukaza ne bo dal) in mu nakazal da so majmuni malo bolj proti rexu na čik pavzi in res upam da so majmuni bli sankcionirani
@Kanarin |  24 .03. 2017 ob  19: 27
-2
Zakaj sploh bereš? Kaj pa ti pričakuješ v letu 2017 na internetu, kjer se lahko anonimno delaš "frajera"? Jaz bi tako ali tako ukinil komentiranje. Kritika je vedno dobrodošla, če so dejstva in argumenti navedeni. Večiina piše o nečemer, kar so nekjer prebrali ali slišali brez, da so se prej pozanimali, če to drži. Trosijo se samo zgodbice kot pri usnem izročilu.
Če bi nekdo želel postavit igrišče ta otroke bi se vedno nekdo najdel, ki bi napisal nekaj, kar sploh nima veze s projektom. Namesto, da argumentira projekt se oseba spravi na osebo, ki želi zgradit projekt. Tako, da tisti tvoj oklepaj je glavna disciplina na internetu.
Kanarin |  23 .03. 2017 ob  07: 18
@Narod in mentaliteta si mogoče slišal za "kritično razmišljanje" ? Jaz se pa neskončno dolgočasim ko tukaj berem slavospeve županu in podobne (vsebinsko prazne) komentarje.
Narod in mentaliteta  |  22 .03. 2017 ob  20: 22
-2
Kaj vas vse moti to je že bizarno.
Ma,kaj |  22 .03. 2017 ob  18: 38
Res mislite,da so oni nekaj podarili ljudem.Od kar so se pojavili nič več ni zastojn.Kamor koli greš tudi peš moraš v žepu imeti denarnico.Pred odhodom bilo kam moraš dobro premisliti,po kateri poti boš lel,kje boš parkiral in koliko te bo to stalo.Če mene prašate je to zame omejeno gibanje in plačevanje za nekaj kar si že plačal.Na koncu ti oni dajo možnost,da kupiš mesečni in letni abonma in s tem kao prišparaš nekaj malega.Ma,kaj smo res vsi postali ovce?
Lena |  22 .03. 2017 ob  16: 03
Kanarin in lino - imata prav. Jaz bi samo z žalostjo dodala, da, žal, nisem nikoli niti blizu korita, čeprav se je že zdavnaj vedelo, kako se bodo stvari odvijale. No, Jelinčič je že vedel, da o Matozu in "ostalih" ne izgubljam besed. A kaj čmo, se pač lahko stegnemo toliko kot smo dolgi in nič več....
Kanarin |  22 .03. 2017 ob  15: 11
Težko se znebim občutka, da je zaprtje ceste v tem trenutku bolj ali manj samo sebi namen oz. da s tem ob župana nabirata politične točke oz krepira svoj ego. Resnično me čudi tako vsesplošno navdušenje nad tem, da se postavijo samo prometni znaki za prepoved promet in ovire na cesti..in to je to zaenkrat (za nekaj let?). Meni se bi bolj smiselno zdelo recimo (če že morajo nekaj zapreti) omejiti promet v eno smer (iz KP v Izolo), na enem pasu pa bi uredili parkirišča. Ker ljudje bodo pač na nek način morali priti do tega območja , jaz realno ne vidim, da bi ljudje hodili peš iz koprskih parkirišč (to v Žusterni pa vemo kako hitro se napolne poleti - že ob 9h zjutraj ponavadi ni več nič prosto). Vsi pač ne bodo prišli s kolesi ali s podobnimi prevoznimi sredstvi. Ampak vse je brezeveze dokler se na tem območju kaj konkretnega ne uredi,čeprav.... bi bilo logično in smiselno da se začne urejat najprej v oz okolici obsoječega kopališča v Žusterni.

Do takrat pa , ok bomo pač veselo kolesarili po malo širšem delu slovenskega dela Parenzane - celih 2 km (od 32 km ali nekaj takega.)
lino |  22 .03. 2017 ob  13: 53
@Kanarin, popolnoma se strinjam se tem kar si zapisal jaz bi samo še dodal, da je to v sklopu prihajajočih županskih volitev, vendar menim, da je več tistih, ki so oz bodo nezadovoljni z zaprtjem kot obratno. Prava slika se bo začela kazati od maja naprej. Trenutno kot kaže bo res ostalo samo pri zaprtju, saj bo oz je vse ostalo neznanka in pomaknjeno v nedogled. Kot vidim oz se je dalo videti na TV pa so z zaprtjem bolj oz najbolj zadovoljni državljani in državljanke iz notranjenosti, ki pa prav tako nimajo jasne slike kaj bo, vsi so prepričani da bo to Miami plaža.
Če bi obstajali dejanski predvsem pa realni in izvedljivi načrti kaj in kako, bi bilo vse drugače.
Kanarin |  22 .03. 2017 ob  13: 27
Berem na miljon nekih vsebinsko praznih člankov in špekulacij o tej obalni cesti, tisti ki odločajo pa pravijo, da zaenkrat ne bodo na(u)redili nič posebenega. Pa zakaj za vraga se potem cesta že zdaj zapira Jaz se ne spomnem , da bi bila kadarkoli nevem kakšne gužve na tistem odseku - kolesarska/sprehajalna pot ob morju , odkar je tunel pa itak je tako malo prometa po tej cesti, da jo lahko komot uporabljajo (recimo hitrejši) kolesarji in kolesa z motorjem. Če to ni dobolj varno se enostavno da omejitev recimo 50km/h za cel odsek ali še dodatno ovire na cesti (ležeče policaje) in je rešeno. Berem, da je treba ohraniti vse zeleno in nepozidano..na kratko naravno okolje .ampak oprostite, potem je prvi korak ,da se komplet odstrani cesto in skale ob obali. Kaj obalo se ne misli urediti, kdaj, kaj se čaka oz se je čakalo vsa leta dosedaj (ko se je vendarle vedelo, da bo tunel prej ali slej narejen). Pa saj vsi vemo kakšna birokracija vlada pri nas (zmeraj se išče zakaj se nekaj ne more narediti oz spremeniti) - prepričan sem ,da za ureditev obale oz plaže bodo potrebna raznorazna soglasja iz raznih strani in da bo to verjetno trajalo v nedogled. Poglejte samo kako se je zapletlo v primeru Muzejskega trga in koliko let že imamo divjino sredi mesta namesto parkirišča in urejenega trga.Da ne nadaljujem z novim vhodom v luko, pa koprsko "Sagrada familia"...malo sumim da odgovornim taka pasivnost kar ustreza, predvidevam zato, ker sta blagajni občine v Kopru in Izoli očitno prazne (ali so pač druge prioritete)
pips |  22 .03. 2017 ob  12: 08
hehehe še niti začetek ni "hvalospeva o volji ljudstva"...jajca so vedno bolj po ceni!
TO |  22 .03. 2017 ob  11: 57
kar so zapirali obalne ceste spada katastrsko v okraj, ki spada pod Izolsko občino.

Tako da koprčani nimajo nobene besede. So pa dve parceli na vrhu res v lastni Občine Koper.
BOTOXOV |  22 .03. 2017 ob  11: 02
AVOKADO BO LOPOVIĆU DAL PROVIŽJON
1