Zadnje dni lanskega leta je piranski akvarij v Šibeniku prevzel svoj nov delovni čoln. Za 9-metrsko plovilo, ki je trenutno v fazi registracije in preizkušanja, so odšteli 120.000 evrov. Nakup je bil s 85 odstotki financiran iz ribiškega sklada EU: za trajnostni razvoj ribištva, preostalo pa je prispevala Gimnazija, elektro in pomorska šola Piran (GEPŠ Piran), v okviru katere deluje Akvarij.
"V akvariju imamo trenutno kakih 50 vrst rib in 90 vrst nevretenčarjev, naš cilj pa je, da bi imeli na ogled zbirko večine 85 vrst rib in 150 vrst nevretenčarjev ter drugih organizmov našega morja oziroma Tržaškega zaliva," pravi oskrbnik akvarija Valter Žiža. Od sedaj bo temu namenu in še zlasti sistematičnemu ter strokovnemu nabiranju novih organizmov s pomočjo mrež, vrš, potapljačev in podobno namenjen njihov nov skoraj 9-metrski delovni čoln z oznako PI-46 ter napisom GEPŠ Piran Akvarij, ki je že privezan ob glavni piranski pomol.
Za na načrtno dopolnjevanje zbirke akvarija so s svojim 6 m dolgim lesenim čolnom skrbeli do leta 2008, ko se jim je zaradi starosti že skoraj potopil. Tako so bili prisiljeni, da so si za redke poti na morje sposojali plovilo od piranskih gasilcev ali pa piranskega ribiča in njihovega sodelavca Gorazda Lazarja.
Novo plovilo kupili v Šibeniku
Na podlagi razpisa so novo plovilo kupili v Šibeniku v ladjedelnici Dukič. Gre za tipski model delovnega ribiškega čolna z oznako Šibenik 800, ki so ga za potrebe Akvarija dodatno dodelali in predvsem na določenih mestih ojačali. Tako je opremljen z električnim agregatom in kompresorjem za polnjenje potapljaških jeklenk, spredaj pa ima vitel za dvig mreže in zadaj dvigalo za dvig do 500 kilogramov težkih bremen. Ima dovolj veliko platformo za gibanje potapljačev, posebne stopnice za njihovo pot v in iz morja, solarne celice za polnjenje baterij itd. V notranjosti je kabina z možnostjo dveh ležišč in delovni prostor za navigacijo z majhnim kuhalnikom, hladilnikom ter mizico, tako da je primeren tudi za nekaj dnevno bivanje na morju. Povsod je stojna višina, kar je še zlasti pomembno za potapljače, ki se lahko preoblačijo pod streho. Poganja ga vgrajen dizelski motor z močjo 198 kW in doseže hitrost 25 vozlov. Seveda ima najsodobnejšo navigacijsko opremo z GPS, sonarjem, radarjem...
Nikjer ne gre primerjat izdelka A in izdelka B samo na videz ali, v tem primeru, moči motorjev.
Cene so različne, v navtiki toliko bolj.
Za lažje razumevanje:
30m 10mm štrika za privezanje barke lahko stane 20 € ali 50 €.
Na pogled in podatke o širini in dolžini sta enaka, toda v resnici sta različna.
Ali, če se dotaknemo plovil:
Če sta obe plovili enake vrste in en je Quicksilver drugi pa Jeanneau, bo eden od teh dražji.
Tako, da analize cen so mimo. Spodaj je tudi link kjer piše cena osnovnega modela 65k€ ddv.
Čestitke ob pridobitvi.
Ribiški sklad EU za trajnostni razvoj ribištva meče na veliko denar v zrak oz. morje!
Ni čudno, da gre EU dol.
Glavno, da sečrpa.
Dok ide ...
A poslje????
20eurou x 360=7200...usako leto