Piranski akvaristi prevzeli nov čoln

Piran

Zadnje dni lanskega leta je piranski akvarij v Šibeniku prevzel svoj nov delovni čoln. Za 9-metrsko plovilo, ki je trenutno v fazi registracije in preizkušanja, so odšteli 120.000 evrov. Nakup je bil s 85 odstotki financiran iz ribiškega sklada EU: za trajnostni razvoj ribištva, preostalo pa je prispevala Gimnazija, elektro in pomorska šola Piran (GEPŠ Piran), v okviru katere deluje Akvarij. 

"V akvariju imamo trenutno kakih 50 vrst rib in 90 vrst nevretenčarjev, naš cilj pa je, da bi imeli na ogled zbirko večine 85 vrst rib in 150 vrst nevretenčarjev ter drugih organizmov našega morja oziroma Tržaškega zaliva," pravi oskrbnik akvarija Valter Žiža. Od sedaj bo temu namenu in še zlasti sistematičnemu ter strokovnemu nabiranju novih organizmov s pomočjo mrež, vrš, potapljačev in podobno namenjen njihov nov skoraj 9-metrski delovni čoln z oznako PI-46 ter napisom GEPŠ Piran Akvarij, ki je že privezan ob glavni piranski pomol.

Akvarij je lani obiskalo že skoraj 50.000 radovednežev, kar je nekoliko več kot prejšnja leta. V turističnem mrtvilu, ki po praznikih tradicionalno vlada na Obali, so se odločili, da se te dni lotijo vsakoletnih rednih vzdrževalnih del. Zopet ga bodo odprli 7. februarja, ko bo še prijetneje razveseljeval obiskovalce in zlasti na radovedna otroška lica risal vesele nasmehe. 

Za na načrtno dopolnjevanje zbirke akvarija so s svojim 6 m dolgim lesenim čolnom skrbeli do leta 2008, ko se jim je zaradi starosti že skoraj potopil. Tako so bili prisiljeni, da so si za redke poti na morje sposojali plovilo od piranskih gasilcev ali pa piranskega ribiča in njihovega sodelavca Gorazda Lazarja.

Novo plovilo kupili v Šibeniku

Na podlagi razpisa so novo plovilo kupili v Šibeniku v ladjedelnici Dukič. Gre za tipski model  delovnega ribiškega čolna z oznako Šibenik 800, ki so ga za potrebe Akvarija dodatno dodelali in predvsem na določenih mestih ojačali. Tako je opremljen z električnim agregatom in kompresorjem za polnjenje potapljaških jeklenk, spredaj pa ima vitel za dvig mreže in zadaj dvigalo za dvig do 500 kilogramov težkih bremen. Ima dovolj veliko platformo za gibanje potapljačev, posebne stopnice za njihovo pot v in iz morja, solarne celice za polnjenje baterij itd. V notranjosti je kabina z možnostjo dveh ležišč in delovni prostor za navigacijo z majhnim kuhalnikom, hladilnikom ter mizico, tako da je primeren tudi za nekaj dnevno bivanje na morju. Povsod je stojna višina, kar je še zlasti pomembno za potapljače, ki se lahko preoblačijo pod streho. Poganja ga vgrajen dizelski motor z močjo 198 kW in doseže hitrost 25 vozlov. Seveda ima najsodobnejšo navigacijsko opremo z GPS, sonarjem, radarjem...

Deli novico:

@Koprcan |  14 .01. 2015 ob  19: 41
-1
Ti to napiši na tvoj račun.Ne nas dajat v isti koš s tabo.Itak pišeš po svoji pameti same neumnosti.Ribolovna letna je 85€,v Italiji moraš biti član športnega društva in je članarina najmanj 150€.Preden kaj napišeš se informiraj!
Nekateri |  14 .01. 2015 ob  16: 09
ste res "zanimivi" in "smešni" s komentarji :)
Nikjer ne gre primerjat izdelka A in izdelka B samo na videz ali, v tem primeru, moči motorjev.
Cene so različne, v navtiki toliko bolj.

Za lažje razumevanje:
30m 10mm štrika za privezanje barke lahko stane 20 € ali 50 €.
Na pogled in podatke o širini in dolžini sta enaka, toda v resnici sta različna.

Ali, če se dotaknemo plovil:
Če sta obe plovili enake vrste in en je Quicksilver drugi pa Jeanneau, bo eden od teh dražji.

Tako, da analize cen so mimo. Spodaj je tudi link kjer piše cena osnovnega modela 65k€ ddv.

Čestitke ob pridobitvi.
kr neki |  14 .01. 2015 ob  08: 59
čoln je bil kupljen s pomočjo evropskih sredstev......če bi kupovali drugačen tip čolna, ne bi dobili nič, ker je bil razpis zelo specifičen......manj je prišla razlika ,ki jo je moral gepš doplačati, kot pa da bi se temu načinu nakupa odpovedali in bi čoln krili izključno iz lastnih sredstev.in kupili nekaj kar bi bilo za širšo javnost,ki se na to ne spozna,bolj sprejemljivo........po eu predpisih mora čoln za tako vrsto uporabe izpolnjevati točno določene pogoje.........gepš je doplačal okoli 28.000 eur..........vsakršna drugačna odločitev, bi gepš stala mnogo več
čarli |  13 .01. 2015 ob  21: 14
cena...............
http://www.burzanautike.com/testovi/sibenik800
Koprcan |  13 .01. 2015 ob  19: 13
Lepo mi glupi slovenci placujemo 100€ ribisko dovoljenje da prav take mone po sloveniji kupujejo barke po 120.000€. Pri sosedih v Ita pa je ribisko dovoljenje zastonj
foušarija naš nac.šport |  13 .01. 2015 ob  19: 02
-2
Je že prav,da ima Žiža lepo barko saj je edini,ki se na ribe kaj razume.Sicer pri nas je foušarija in zavidanje naš nacijonalni šport!Lepa barka in dobro porabljena sredstva.Čestitamo!
Kaj |  13 .01. 2015 ob  17: 02
120.000 evrov?????????
Ribiški sklad EU za trajnostni razvoj ribištva meče na veliko denar v zrak oz. morje!
Ni čudno, da gre EU dol.

Glavno, da sečrpa.
Dok ide ...

A poslje????
izolan |  13 .01. 2015 ob  14: 33
zdaj vem kam so šli vsakoletni euri ki se jih je plačalo za ''materialne stroške' na takrat še gimnaziji piran

20eurou x 360=7200...usako leto
ta ima več konjev,kot od župana limuzina |  13 .01. 2015 ob  12: 32
Še dobro da imajo osle,ki tole plačujejo
če ta podatek drži |  13 .01. 2015 ob  12: 29
bi nekdo moral malo čičat ali pa se ga postavi na Pranger,ki stoji pred akvarijem.Bemty a nimamo mi nekaj navtičnih sejmov ja a ne vidimo koliko tako plovilo stane??
Anja |  13 .01. 2015 ob  11: 43
Mi smo kupili martinero 7.8m z motorjem diesel lombardini..ista oblika in placali vse 37k €. Od kje zdaj 120000€? Kaj so oni zmesani?
izolan |  13 .01. 2015 ob  10: 58
120.000 eurou?
saj ste nori...
1