Kitajska bo z današnjim podpisom tehničnega sporazuma med kitajsko upravo za civilno letalstvo in Javno agencijo za civilno letalstvo RS priznavala slovenske certifikate Pipistrelovih letal in njihove spremembe.
"Sporazum pomeni nova odprta vrata slovenski letalski industriji in upam, da bo to vzpodbudilo tudi tuje investitorje za prihod in začetek proizvodnje v Sloveniji. Odprli smo namreč ena vrata, ki niso odprta povsod po svetu," je današnji podpis sporazuma s kitajsko upravo za civilno letalstvo (CAAC) komentiral direktor slovenske agencije za civilno letalstvo Žiga B. Kotnik.
Sporazum je namenjen prodaji trenutno osmih različnih Pipistrelovih letal, vendar se je z njim vzpostavilo neko medsebojno zaupanje, ki bo koristilo v prihodnje tudi drugim proizvajalcem letal in letalske opreme, je še prepričan Kotnik. S Kitajsko bodo poskušali podpisati še en tehnični sporazum o priznavanju slovenskih letalskih licenc tudi na Kitajskem, kar bo omogočilo šolanje kitajskih pilotov v Sloveniji.
Slovenija je prva!
Slovenija je prva evropska država, ki je podpisala takšen sporazum Kitajsko. Ta ima sicer sklenjenih le 23 podobnih sporazumov z ostalimi državami, je povedala vodja CAAC Yang Zhenmei. Sodelovanja s Slovenijo se veseli in upa, da bosta imeli obe državi od sporazuma koristi. Predvsem je pohvalila slovensko znanje in razvoj na področju proizvodnje letal.
Kotnik je povedal tudi, da se je ravno v tem tednu mudila v Sloveniji tudi ameriška delegacija, ki je pregledala odpravo dosedanjih pomanjkljivosti pri proizvodnih letal. Zato pričakuje, da bo ob koncu letošnjega leta podpisan sporazum, s katerim bo evropska letalska agencija dodala Slovenijo na seznam proizvajalcev letal, ki lahko prodajajo tudi na trgu ZDA. Prav tako si v agenciji za civilno letalstvo prizadevajo doseči podobne dogovore z Južnoameriškimi državami in Rusijo.
Direktor ajdovskega podjetja Pipistrel Boscarol je prepričan, da je bila ob slovenske agencija odločilnega pomena pri podpisu sporazuma zadnja zmaga na Nasinem tekmovanju. "To je dosežek, ki nam v zadnjem času odpira mnogo vrat in zaradi njega bomo morali proizvodnjo letal nekajkrat povečati," je prepričan Boscarol. Tudi pri prodaji letal na Kitajsko, kjer lahko samo eno naročilo preseže celotno sedanjo letno proizvodnjo letal v ajdovski tovarni.
Priložnost v šolah
Kitajska vlada vse bolj odpira tudi zračni prostor nad državo. Temu sledi povpraševanje in posledično odpiranje vedno novih letalskih šol. Prav pri prodaji svojih letal letalskim šolam vidi Boscarol trenutno največjo priložnost. Razmišlja pa tudi o razvoju in gradnji novih, še večjih letal. Vendar bi za te zamisli potreboval nove proizvodne prostore in bolj urejeno ajdovsko športno letališče.
"To je naša naslednja naloga in upamo, da jo bomo uspeli uresničiti do konca letošnjega leta," je o prihodnjih načrtih povedal Kotnik. Kitajska delegacija bo po današnjem obisku Ajdovščine obiskala še nekaj slovenskih znamenitosti ter se sestala na pogovoru s predstavniki slovenske vlade.