Izgradnji plinskega terminala v Žavljah ne botruje energetska potreba, pač pa je v ozadju gospodarska vojna za izločitev tržaškega in koprskega pristanišča, je danes na novinarski konferenci AAG v Kopru poudaril Franci Malečkar. V tej nevladni organizaciji pozivajo vlado v Ljubljani, naj sproži ustrezne postopke za zaustavitev izgradnje terminala.
Okoljevarstveniki glede terminalov: Vlada naj čimprej ukrepa!
Postavitev terminala sredi Tržaškega zaliva bi namreč imela za posledico blokiranje obeh pristanišč v tem delu Jadrana, saj se v skladu z mednarodnimi zahtevami v krogu dveh kilometrov "ničesar okrog terminala ne sme premikati", torej niti ladje, meni Malečkar.
Po njegovem prepričanju gre za gospodarsko vojno, v kateri se skuša pomorske tokove iz Kopra in Trsta, ki da je zgolj "italijanska kolonija", preusmeriti proti drugim italijanskim pristaniščem.
Lahko bi tožili Italijo
V Alpe Adria Green (AAG) pozivajo vlado, naj toži Italijo pred Sodiščem EU in Evropsko komisijo, v tožbi pa bi moral po njihovem mnenju evropski komisar za okolje Janez Potočnik zagotoviti pravico Sloveniji.
Malečkar ob tem poudarja, da je treba pohiteti, predvsem pa bi morala vlada v Ljubljani preprečiti, da terminal v Žavljah postane evropski strateški projekt, saj bi v tem primeru vse tožbe, ki so jih sprožili in so v teku, postale nične.
Pritožba AAG ter občin Koper, Dolina in Milje je trenutno na upravnem sodišču. Malečkar sicer pričakuje, da bo njihova pritožba zavrnjena, nakar se bodo morali obrniti na italijanski parlament in nazadnje še na Evropsko sodišče. Malečkarja pri tem skrbi, da bi se ti postopki zavlačevali, v vmesnem času pa bi sprejeli nadaljnje akte v zvezi izgradnjo terminala.
Slovenija bi lahko ustavila projekt
Slovenija bi lahko Italijo prijavila Sodišču EU zelo hitro, tudi jutri, vendar je to odvisno predvsem od dejanske pripravljenosti Slovenije, da zaustavi ta projekt, pa je ocenil okoljski aktivist Roberto Giurastante. Kot je še navedel, obstaja zajetna dokumentacija, ki dokazuje, kako so odgovorni ponarejali dokumentacijo za projekt plinskega terminala.
Član tržaškega pokrajinskega sveta Fabio Longo pa je podrobneje predstavil postopek, kako je dežela Furlanija - Julijska krajina prejšnji teden zaobšla negativna mnenja in dala soglasje odobritvi integriranega okoljskega pooblastila za uplinjevalnik.
Današnje novinarske konference sta se udeležila tudi koprski podžupan Danijel Cep in izolski župan Igor Kolenc, ki sta izrazila podporo prizadevanjem okoljevarstvenikov. Kolenc je izpostavil, da jih kapital sili v izgradnjo nečesa, kar to okolje ne potrebuje, saj se je že zdavnaj odpovedalo težki industriji in se usmerilo v storitveno dejavnost in turizem. Poudaril je, da so obalne občine enotno proti plinskim terminalom, ter da bi morali v odločanje vključiti tudi sosednjo Hrvaško.
Kaj namerava vlada zanima tudi opozicio
Na vlado sta se s pisnim poslanskim vprašanjem obrnila tudi poslanca SD Samo Bevk in Mirko Brulc. V zvezi s pisanjem medijev, da je italijansko ministrstvo za gospodarski razvoj za potrebe bodočega plinskega terminala v Žavljah začelo s postopkom razlastitve več kot 300 parcel v tržaški občini, pri čemer je večina razlaščencev slovenske narodnosti, poslanca sprašujeta vlado, ali v zvezi z izgradnjo plinskega terminala v Žavljah in z njo povezanimi razlastitvami že tečejo kakšni pogovori med pristojnimi slovenskimi ministri z njihovimi italijanskimi kolegi. Prav tako poslanca zanima, ali je vlada v zvezi s tem v stiku z Evropsko komisijo, predvsem s komisarjem Potočnikom, in kakšno je njegovo stališče. Nazadnje Bevk in Brulc vlado sprašujeta, kakšne nadaljnje ukrepe predvideva.
Več iz rubrike Morje:
Valter Suban novi v. d. direktorja uprave za pomorstvo
Pavliha vladi in DZ: V zvezi s terminali moramo posredovati takoj!